2013-06-30, 14:57
  #2641
Medlem
stigmas avatar
Nu när UG försiktigt närmat sig tabubelagda ämnen såsom kvinnoförtryck inom islam och "fattiga barn" så vore "ensamkommande" en kanongrej att ta upp.
Vilket scoop det skulle bli.
Jag fram emot ett UG med titeln "Är ensamkommande flyktingbarn verkligen barn?"
Och dagen efter vill jag se ett skrikigt Debatt om baaaaarnen.
Sen vore det mysigt att läsa en Åsa Linderborg-krönika där hon förklarar hela UG-redaktionen för att vara bokstavstroende nationalsocialister.


Kom igen nu, Janne!
Citera
2013-06-30, 17:58
  #2642
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
Så här lät det för några år sedan, men det är väl glömt nu.

http://www.corren.se/ostergotland/odeshog/artikel.aspx?articleid=4830362


Citat:
Det politikerna trodde kunna ge kommunen en besparing har i stället gått rejält back.

Jag förstår inte riktigt, menar dom att flyktingmottagandet skulle innebära en besparing?
Citera
2013-06-30, 18:07
  #2643
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Det tidigare rivningshotade och före detta äldreboendet Hasselbacken ska bli nytt HVB-hem (hem för vård eller boende) för ensamkommande, asylsökande barn. Huset, som ägs av Nordanstigs Bostäder AB, byggdes 1993 och är i stort sett färdigt för inflyttning, men kommer justeras något invändigt för att anpassas till den nya verksamheten.

– Hasselbacken är en lämplig lokal och den minst kostsamma eftersom den i stort sett är klart. Det är också relativt bra läge nära affären och busstationen. Vi har fått bra respons från många av de boende i Hassela som ser positivt på det här. Vi var eniga i nämnden och hoppas att det här ska bli bra, säger Åke Bertils (S) ordförande i omsorgs- och lärandenämnden.

Beslutet innebär att kommunens mottagande av ensamkommande flyktingbarn därmed utökas med ytterligare tio platser till totalt tjugo.

De tio planerade platserna i lägenheterna (för både flickor och pojkar) kommer att generera uppåt tio nya arbetstillfällen, inklusive föreståndaren och åtta boendestödjare.

Nordanstigs kommun söker nu en föreståndare, bland annat med ett genuint intresse för det mångkulturella samhället.

/.../

Nordanstigs kommun har sedan tidigare HVB-hemmet Albo. För närvarande bor tio pojkar under 18 där, samt ett 18+ boende, knutet till Albo, i nuläget bor nio ungdomar där."

http://helahalsingland.se/nordanstig/hassela/1.6030406-nytt-hvb-hem-skapar-jobb

Genererar jobb gör man med ett ökat ekonomiskt flöde, inte med ökande utgifter. Fan, ska det vara så kan vi väl anställa alla arbetslösa som coacher, handledare och integrationshandledare. Tusentals nya jobb , ingen arbetslöshet och fler flyktingar som genererar 8000 kr per år och säkrar välfärden, win-win-win.
Citera
2013-06-30, 21:30
  #2644
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Jag förstår inte riktigt, menar dom att flyktingmottagandet skulle innebära en besparing?

Ja tanken är att de ska få in en 16-åring som på 3 år pluggar klart gymnasiet och sen skaffar sig jobb och bosätter sig i kommunen.

Det tror jag tanken är.

Men, som DN's kartläggning visade, så fullföljer få studierna utan hamnar i stället hos kronofogden och i brottsregistret.
Citera
2013-07-01, 20:48
  #2645
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Jag förstår inte riktigt, menar dom att flyktingmottagandet skulle innebära en besparing?

Många kommunpolitiker räknar med statliga stödpengar för att de tar emot "flyktingar". Detta förutom det som MoLoK tog upp. Dårar styr oss.
Citera
2013-07-07, 15:21
  #2646
Medlem
spoilers avatar
Ensamkommande fick gratisresa till Almedalen och kände hat under Åkessons tal

http://www.exponerat.info/ensamkommande-fick-gratisresa-till-almedalen-och-kande-hat-under-akessons-tal/#ixzz2YMjIRwkH
Citera
2013-07-07, 15:24
  #2647
Medlem
...den där historien körde GP's pappersutgåva för några dagar sedan.
Citera
2013-07-09, 08:10
  #2648
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Ensamkommande fick gratisresa till Almedalen och kände hat under Åkessons tal

http://www.exponerat.info/ensamkommande-fick-gratisresa-till-almedalen-och-kande-hat-under-akessons-tal/#ixzz2YMjIRwkH

Citat:
Ursprungligen postat av T
...den där historien körde GP's pappersutgåva för några dagar sedan.

Skåda H*bib Mohammadi till vänster i bild, 18 år enligt GP!

http://cdn.exponerat.info/wp-content/uploads/2013/07/2013-07-07-05-16-45_ensamkommande_almedalen_1.jpg

Här är han till höger i bild: http://cdn.exponerat.info/wp-content/uploads/2013/07/2013-07-07-05-16-45_ensamkommande_almedalen.jpg
Citera
2013-07-09, 12:57
  #2649
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Skåda H*bib Mohammadi till vänster i bild, 18 år enligt GP!

http://cdn.exponerat.info/wp-content/uploads/2013/07/2013-07-07-05-16-45_ensamkommande_almedalen_1.jpg

Här är han till höger i bild: http://cdn.exponerat.info/wp-content/uploads/2013/07/2013-07-07-05-16-45_ensamkommande_almedalen.jpg

Ha ha... 18 år... Snarare mellan 30 och 40...

Jag vet inte vad som är värst: att de kommer hit och lurar oss eller att media låtsas att en 35-åring är en 18-åring och kallar honom för en pojke.
Citera
2013-07-09, 20:40
  #2650
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ha ha... 18 år... Snarare mellan 30 och 40...

Jag vet inte vad som är värst: att de kommer hit och lurar oss eller att media låtsas att en 35-åring är en 18-åring och kallar honom för en pojke.

Dessutom, våra styrande håller med. Vet inte om de tror på det i verkligheten men de styrande låtsas iaf att de gör det. En minister t.o.m.
Citera
2013-07-13, 10:07
  #2651
Medlem
spoilers avatar
"Förra söndagen skulle ett gäng ensamkommande flyktingungdomar hänga i Kärleksparken i Varberg, umgås och äta pizza. Utflykten slutade med en 17-årings död.

– Det är väldigt olyckliga omständigheter. Det var lite gruff grabbar emellan. Och så får det sådana fullständigt absurda konsekvenser att en människa dör, säger Håkan Antonsson, kommissarie hos polisen i Varberg.

Det var när maten skulle fördelas som det blev bråk mellan pojkarna. Exakt vad som hände är än så länge okänt, men vad man vet är att en 16-åring knuffade eller slog en 17-åring så att han föll baklänges ner på en klippa. 17-åringen slog i huvudet i marken och fördes medvetslös till Varbergs sjukhus.

Redan samma dag skickades han vidare till Sahlgrenska för operation där han opererades under natten till måndagen. Men hans liv gick inte att rädda, och på onsdagen den 10 juli stängdes den livsuppehållande utrustningen av.

/.../

16-åringen som knuffade honom är omhändertagen enligt LVU."

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.1835006-litet-gruff-slutade-med-dodsfall
Citera
2013-07-13, 10:09
  #2652
Medlem
spoilers avatar
16 år?

http://www.exponerat.info/16-arig-ensamkommande-somalier-avvisades-kom-tillbaka-direkt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in