2015-11-29, 19:02
  #3841
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"På natten mellan lördag och söndag uppstod ett bråk på ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Kalmar. En man i 24-årsåldern tröttnade på tre högljudda och skrikiga personer och bad dem vara tyst, men hans önskan fick motsatt effekt. Samtliga tre, alla i 15-årsåldern, tog illa upp och hoppade på mannen. Det utdelades flera slag och sparkar."

http://24kalmar.se/2015/11/29/brak-pa-boende-for-ensamkommande-flyktingbarn/


Vad gör en man i 24-årsåldern på ett hem för ensamkommande barn? Var det en anställd?
Citera
2015-11-29, 19:25
  #3842
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"På natten mellan lördag och söndag uppstod ett bråk på ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Kalmar. En man i 24-årsåldern tröttnade på tre högljudda och skrikiga personer och bad dem vara tyst, men hans önskan fick motsatt effekt. Samtliga tre, alla i 15-årsåldern, tog illa upp och hoppade på mannen. Det utdelades flera slag och sparkar."

http://24kalmar.se/2015/11/29/brak-pa-boende-for-ensamkommande-flyktingbarn/

Nu börjar de små arma utsatta barnen visa sina rätta ansikten.
Citera
2015-11-29, 19:40
  #3843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vad gör en man i 24-årsåldern på ett hem för ensamkommande barn? Var det en anställd?

Han kan också ha varit släkting/vän till någon av de boende.
Citera
2015-11-29, 19:47
  #3844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han kan också ha varit släkting/vän till någon av de boende.

Kan också vara någon som bor i närheten och tyckte att de förde för mycket oljud. Menar det är ju inte ovanligt att be folk att varva ned lite för grannsämjans skull.
Citera
2015-11-30, 18:19
  #3845
Medlem
spoilers avatar
"Inspektionen för vård och omsorg, IVO, har beslutat att ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Harkie utanför Västerås måste stänga på grund av allvarliga missförhållanden.

Enligt IVO:s beslut har det varit flera allvarliga händelser på boendet, flera fall av misshandel, i ett fall uppgav en av ungdomarna att en annan av ungdomarna försökt slänga ut honom genom ett fönster. Det ska också vid ett tillfälle ha förekommit ett sexuellt övergrepp.

Det framgår också av IVO:s beslut att de ansvariga inte har kontroll över vilka och hur många som bor på boendet, det rör sig om drygt 30 ensamkommande flyktingbarn."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6314998
Citera
2015-11-30, 19:14
  #3846
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"På natten mellan lördag och söndag uppstod ett bråk på ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Kalmar. En man i 24-årsåldern tröttnade på tre högljudda och skrikiga personer och bad dem vara tyst, men hans önskan fick motsatt effekt. Samtliga tre, alla i 15-årsåldern, tog illa upp och hoppade på mannen. Det utdelades flera slag och sparkar."

http://24kalmar.se/2015/11/29/brak-pa-boende-for-ensamkommande-flyktingbarn/

– Dom är inte barn. Dom är inte människor. Dom är monster.

Dessa monster bor i svenska barnhem, och pysslas om av svenska barnskötare. Det är stolligt.

Frånta monstren deras kläder, och lås in dom i en bur på zoo!

(Jag gör denna bedömning utifrån dessa "ensamkommande flyktingbarns" beteende, inte deras etnicitet.)

Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Inspektionen för vård och omsorg, IVO, har beslutat att ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Harkie utanför Västerås måste stänga på grund av allvarliga missförhållanden.

– Det är glädjande att dessa barnhem börjar avvecklas. Tyvärr lär dom "ensamkommande flyktingbarnen" hamna på något annat barnhem någonstans i Sverige.

Artikeln hos Sveriges Radio:

Citat:
Ursprungligen postat av Sveriges Radio
Enligt IVO:s beslut har det varit flera allvarliga händelser på boendet, flera fall av misshandel, i ett fall uppgav en av ungdomarna att en annan av ungdomarna försökt slänga ut honom genom ett fönster. Det ska också vid ett tillfälle ha förekommit ett sexuellt övergrepp.

– Beror problemen på barnhemmets föreståndare? Eller beror problemen på barnhemmets klienter?

Citat:
Ursprungligen postat av Sveriges Radio
Enligt IVO har boendet inte gjort tillräckligt för att göra något åt problemen och trygga ungdomarnas säkerhet.

– Vilken myndighet har ansvar för omgivningens säkerhet kring dessa barnhem?
Citera
2015-11-30, 20:33
  #3847
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Denna är en annan sjukt pervers artikel! Bara kolla in huvudbilden så ser man vart det barkar
http://www.ltz.se/jamtland/ostersund/nytt-projekt-forsoker-para-ihop-ensamkommande-flyktingbarn-med-svenskar
Citera
2015-11-30, 21:10
  #3848
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scipio-Scania
Denna är en annan sjukt pervers artikel!

– Jag nämnde den artikeln i en annan diskussion.
Artikeln uppmärksammas här: Nytt projekt parar ihop ”ensamkommande” lögnare med svenskar tjejer

Citat:
Ursprungligen postat av Scipio-Scania
Bara kolla in huvudbilden så ser man vart det barkar
http://www.ltz.se/jamtland/ostersund/nytt-projekt-forsoker-para-ihop-ensamkommande-flyktingbarn-med-svenskar

– Dom 3 andra bilderna säger mer. Medan afghanerna huvudsakligen består av karlar, så utgörs deras nya svenska vänner endast av flickor. Hela invandringsströmmen, och i synnerhet inflödet av "ensamkommande flyktingbarn" har skapat ett stort överskott av män. Med svenska samhällets hjälp, tillses att den demografiska obalansen inte drabbar dom "ensamkommande flyktingbarnen" själva. Svenska myndigheter tillser att underskottet på kvinnor istället drabbar svenska män.

Romeo Jihad.

Titta på hur projektet inleddes:

Citat:
Ursprungligen postat av Länstidningen Östersund
Han kontaktade Wargentins rektorer som genast var med på idén. En förfrågan gick ut bland samhällsprogrammets elever och där var det många som gärna ville vara kompis.

– Åtminstone tidigare, så har samhällsprogrammet dominerats av flickor. Varför valde projektet ut just samhällsprogrammet som utgångspunkt? Kan inte dom "ensamkommande flyktingbarnen" leta efter vänner på exempelvis tekniska gymnasieprogram?

Samtidigt analyserar journalistkåren varför män är mer fientliga än kvinnor till dom muslimska erövrarna. Är det förvånande att ilskan kokar bland den manliga delen av Sveriges befolkning.
Citera
2015-12-01, 20:43
  #3849
Medlem
spoilers avatar
Fyra gossebarn i Tumba - ja, de finns på bild.

"Jeanette och hennes familj öppnade sitt hem för Hamed, Hasan, Mojtaba och Abdul som söker asyl i Sverige."

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/familjen-vaxte-med-fyra-till/aRKokD!7t@wHS6W1BWOWRCzHb9@8Q/
Citera
2015-12-01, 21:21
  #3850
Medlem
Mycket intressant insändare av en Maj Grefve i Avpixlat:

http://avpixlat.info/2015/12/01/taltrangde-lars-vittnesmal/

Det som är den största käftsmällen i texten är konstaterandet att varje bluffyngling tar alla skattekronor från 13 kommuninnevånare.

Citat:
Enligt Lars betalade hans kommun 2 800 kr dagligen till ett företag som i sin tur arvoderade Lars för omvårdnaden. Låt oss räkna. 2 800 kr gånger 30 dagar motsvarar 84 000 kr per månad. Medianinkomsten i Sverige 2013 var 248 690 kr (då räknas även pension och skattepliktiga bidrag in), vilket ger en månadslön på 20 724 kr. Den genomsnittliga kommunalskatten 2013 var 31,73. En person med medianinkomst och som betalade genomsnittlig kommunalskatt bidrog alltså år 2013 månatligen med 6 576 kr till kommunen. Ett enda barn placerad i förstärkt familjehemsvård tarvar alltså varenda inbetalad skattekrona från knappt 13 kommuninvånare. Jag tar det igen. VARENDA skattekrona från knappt 13 kommuninvånare går till placeringen av ett enda så kallat ensamkommande flyktingbarn. Enda trösten, menade Lars, var att kommunen skulle betala än mer om ungdomen placerades på HVB-hem.

Metaforen "gökungar" kan inte bli mer tydlig.
Citera
2015-12-01, 21:40
  #3851
Avslutad
"Barn" hos tomten.
Det är väl en bluff?

http://imgur.com/a/40CHR
Citera
2015-12-01, 21:53
  #3852
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Fyra gossebarn i Tumba - ja, de finns på bild.

"Jeanette och hennes familj öppnade sitt hem för Hamed, Hasan, Mojtaba och Abdul som söker asyl i Sverige."

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/familjen-vaxte-med-fyra-till/aRKokD!7t@wHS6W1BWOWRCzHb9@8Q/

Inred källaren och dra in 4*19.000 skattefritt i månaden.

Bra deal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in