Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Anställd på Migrationsverket:
På Migrationsverket har man upptäckt att asylökande unga ljuger om att de kommit ensamma
http://meritwager.wordpress.com/2012/04/13/pa-migrationsverket-har-man-upptackt-att-asylokande-unga-ljuger-om-att-de-kommit-ensamma/
Kan det här vara ett nytt knep för att bidragsmaximera, bland familjer som redan fintat sig in i Sverige?
Först uppdagades det att dessa inte var flyktingar men eftersom de var så unga så släpptes de in ändå. Man måste ju ta hänsyn till deras låga ålder och släppa in dem. Efter det framgick det att de inte var barn. De var äldre än vad de egentligen sa sig vara. Till slut får man nu reda på att de inte heller är ensamkommande. De har redan anhöriga, antingen i Sverige eller i hemlandet.
Allt detta nystas upp efterhand men ingen gör något. Hela begreppet "ensamkommande flyktingbarn" har totalt sågats vid fötterna. Jag tror att majoriteten av dessa varken är ensamma, flyktingar eller barn. Detta tror jag trots att jag endast är på utsidan och tittar in, man undrar vad de som arbetar med detta vet.
Men ingen reagerar, trots stora problem som att de anställda på hemmen, lokalbefolkningen och deras omgivning trakasseras. Man tillsätter utredningar men inget konkret görs. Samtidigt släpper vi in mest i hela världen för varje år.
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Sverige bäst i Europa under 2010 och 2011, förmodligen kommer vi att dryga ut ledningen rejält.
"Sverige tog emot totalt 5 050 asylansökningar från så kallade ensamkommande barn under de två åren. Storbritannien var två med 2 641 barn och Belgien trea med 1 941.
I fjol sökte 2 657 ensamkommande asyl i Sverige. Siffrorna hittills pekar mot ännu fler i år."
http://svt.se/2.22620/1.2772697/flest_ensamma_barn_till_sverige
Någonstans trodde man att Sverige endast låg i topp när det kom till antalet mottagna ensamkommande flyktingbarn per capita och inte mer. Det är verkligen skrämmande att det nu framgår att vi ligger i topp även i antal. Det är verkligen någon som är fel när länder som Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien ligger efter. Det är uppenbart att man blundar för problemet och vägrar att se på det. Ingen bryr sig om de verkliga offren.