2009-02-16, 12:11
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkan
Kan även tillägga att jag alltid varit lite av en underdog fetischist, så GAIS passade mig som handen i handsken!
Då är vi två.

När jag var runt 9 år tog farsgubben med mig och lillebrosch till IFK-Bayern Mücnhen. Där stod vi, brevid en full gubbe som skrek okvädesord och rasistiska tillmälen och var allmänt hotfull. Kändes sisådär.
Fotboll blev aldrig något i mina ögon förens jag var på en GAIS-match, mins inte ens när eller vilken division det var i, men jag tror det var i ettan och jag vet att det var en sommar under senare delen av 90-talet. Där stod vi, brevid en full gubbe, så full att hans vrål inte gick att uttyda. Kändes allright.
Citera
2009-02-16, 12:35
Medlem
Började hålla på ÖIS när jag gick på lågstadiet tack vare min morbror som var fanatisk ÖISare, men även för att jag aldrig riktigt velat vara mainstream och då var blåvitt uteslutet då alla andra äckliga skitungar hejade på blåvitt fast att de inte visste hur en fotboll såg ut. Första matchen var 2-2-derbyt mot just blåvitt 1999 och sen dess har det bara gått utför...
Citera
2009-02-16, 13:07
Medlem
Hunniss avatar
Sverige: Min brosa hållde starkt på blåvitt i sina yngre år, så det var anntingen heja på blåvitt eller få sina kalsonger överhuvudet. Har varit fast för IFK ända sen dess, dock började följa laget seriöst för 5 år sen när jag var 16 år.

England: Fastnade för Liverpool när jag tittade på Tips Lördag med farsan var typ runt 7 eller 8 år. Resten av min familj håller anntingen på Aston Villa, Arsenal eller Man United.

Tyskland: Stuttgart, min pappas släkt är därifrån.

Italien: Fiorentina, efter en vis svensk som har spelat där.

Spanien: Deportivo, fastnade för dom i FIFA 07

Ungern: Ferencváros, pappa påverkade mig.
Citera
2009-02-16, 17:13
Medlem
Shuzs avatar
Jag fick en Unitedtröja när jag var liten, från och med den dagen har jag alltid varit unitedfan.
Citera
2009-02-16, 17:17
Medlem
Cykelställs avatar
Jag håller på laget som kommer från den ort där jag föddes och växte upp.
Att hålla på ett lag från tex en annan stad är så patetiskt och löjligt. Skitungar från tex Örebro som fjantar runt med tröjor och halsdukar från exempelvis stockholmslag. Pinsamt.
Citera
2009-02-16, 17:34
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ
Jag håller på laget som kommer från den ort där jag föddes och växte upp.
Att hålla på ett lag från tex en annan stad är så patetiskt och löjligt. Skitungar från tex Örebro som fjantar runt med tröjor och halsdukar från exempelvis stockholmslag. Pinsamt.
Varför är det patetiskt och löjligt att hålla på ett lag utanför sin stad? Man kan ju ha andra band till klubben än det att man bor i samma stad.
Citera
2009-02-16, 17:43
Medlem
Quasys avatar
Jag håller på Gif Sundsvall enda anledningen är att de är det enda fotbollslaget som finns här omkring. Sedan när jag var yngre brukade farsa ta med mig på matcher ibland vilket också gjorde mej intresserad.
Citera
2009-02-16, 19:20
Medlem
Idag vart jag GAISare av världens mest udda anledning.
Fick mitt välkomstpaket från Jesterhead (In Flames fanclub) och med detta följde ett signaturplektrum från gitarristen Björn. Och på ena sidan är det ett GAIS märke. Jag har aldrig brytt mig om allsvenskan förut så måste ju hålla på ngt

Så hejja GAIS!!
Citera
2009-02-16, 19:42
Medlem
Helsingborgs IF. Så är det bara...
Citera
2009-02-16, 23:48
Medlem
East Clintwoods avatar
Med modersmjölken och faderliga kärleken; Djurgårdare blir man inte, man föds till det. Allt annat är lättare eller svårare förlossningsskador.
Citera
2009-02-17, 23:25
Bannlyst
Fick United tröjor när jag var liten av min morbror och han lärde mig vilket lag jag skulle hålla på så jag hade inte mycket till val. Mycket glad över det dock
Citera
2009-02-18, 00:37
Medlem
antonftws avatar
När jag var typ 10 bast åkte jag till min farbror som då bodde i Manchester, han tog mig till en match mellan Manchester United och Manchester City. Jag fick förmodligen min första ståfräs då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in