2009-01-17, 19:24
Medlem
Ja, som topic lyder. Varför håller du på det laget du håller på?

Jag följer två lag, Stoke City och GAIS. Två "underdogs" som har gjort så att jag har gått igenom väldigt mycket, både tråkiga och roliga saker. Flera gånger har jag undrat varför jag håller på just dessa lagen...

Jag håller på GAIS tack vare en kompis farsa. Jag kommer ihåg när jag var liten, 7-8 år, under denna period umgicks jag väldigt mycket med en speciell kompis. Hans farsa höll på GAIS, å när det var match hade jag två alternativ. Det var att gå hem eller att hänga med på matchen (han bjöd), för hans son hade ju bara ett val. "Du ska hänga med.."
Men jag ville inte gå hem, så jag fick helt enkelt hänga med. Sen har jag börjat följa laget mer och mer... Nu missar jag inte en enda hemmamatch.

Stoke då?
Innan år 2005 höll jag inte på något lagi England. Kollade på vissa matcher lite då och då, men inte mer. Men FM (Football Manager) spelen har jag alltid gillat. Så en dag drog jag igång en save med just Stoke City FC, det gick riktigt bra och jag spelade med saven länge. Efter det har jag följt laget å förra året gick dom helt oväntat upp i PL igen. Skall snart göra min första resa till England och se dem live.

Jag har sökt efter liknande trådar, men jag hittade ingen.
Citera
2009-01-17, 19:29
Medlem
GALLOWAY19s avatar
Pappa, inget snack om saken vilket lag jag skulle hålla på. DIF
Citera
2009-01-17, 19:32
Medlem
Tottenham, alltid följt dom lite halvt så där. Sen var jag och kolla på dem live som liten och blev ännu mer förälskad. Sen började Klinsman spela där och resten är historia. Är numera troget Spurs fan. COYS!
Citera
2009-01-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GALLOWAY19
Pappa, inget snack om saken vilket lag jag skulle hålla på. DIF

Min farsa saknar fotbollsintresse, så han har inte påverkat mej överhuvudtaget.
Citera
2009-01-17, 20:22
Medlem
Satan i gatans avatar
Föddes i Göteborg till en Blåvitt-familj och då tedde det sig ganska naturligt att jag också blev blåvit.
Citera
2009-01-17, 20:30
Medlem
olskis avatar
Enda laget jag håller på är United.
Anledningen till att jag började hålla på laget i början av 90-talet är varken SAF eller Cantona.
Jag läste om en herre som hade ett visst målrekord i klubben samman med George Best. Den snubben har samma efternamn som mig så jag hoppades på något sätt att vi var släkt...
Sedan den dagen är jag unitedsupporter i vått och torrt!

Ps Vet fortfarande inte om vi är avlägset släkt eller inte men då namnet varken är svenskt eller vanligt så kan man alltid hoppas...
Citera
2009-01-17, 20:39
Medlem
jaochss avatar
Jag började hålla på Chelsea när Roman tog över.

Eller vänta...
Citera
2009-01-17, 20:40
Medlem
Brullas avatar
Tredje generationen gnagare, har inte haft mycket val. Tur att släkten gillar rätt lag.
Citera
2009-01-17, 20:55
Medlem
LikeAGloves avatar
Föddes i Göteborg med en Blåvitt-mamma och en AIK-pappa från Stockholm, det var dock morfar som tog med mig på matcher när jag var liten och han var självklart IFK'are så det föll sig naturligt och jag har aldrig behövt välja lag
Citera
2009-01-17, 22:53
Medlem
Alvéss avatar
Barca-suporter har man varit sedan 1998 eller så då VM var. Jag fattade tycke för en viss Patrik Kluvert som på den tiden spelade i Barca. Jag hade en kompis som hade flyttat in från England som höll på Man U, vi spelade fotboll i trädgården och jag fick en Barca tröja och han hade en Man U tröja.

Har följt laget sedan dess och intresset blir bara starkare, jag bar t.ex. min Barca-halsduk efter varje vinst en hel termin i 1:an på gymnasiet
Citera
2009-01-17, 22:59
Medlem
vittands avatar
Hejar på DIF för att farsan och släkten alltid hållit på det. Är glad att jag föddes in i rätt lag
Internationellt håller jag på Barcelona, vilket ju förstås är mäkta roligt nu när det går så bra för dem. 5-0, keep on going barca, me encanta!
Citera
2009-01-17, 23:58
Medlem
Ergnots avatar
Uppvuxen på Södermalm, spelade i Hammarby i tidig ålder. Blev dock inte fotbolls intresserad förrens ett par år senare och då var det bara ett lag som gällde, missade tyvärr magiken runt 2001.

Har försökt hitta något favoritlag på den internationella scenen men det går inte för mig. Känns inte som om man har något att relatera till direkt, känns så jävla plastigt att heja på Real eller United osv. Bilbao är rätt kul dock, de får inte åka ur högsta divisionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in