• 1
  • 2
2009-01-17, 17:34
Medlem
Julius Moscas avatar
Har just inhandlat ett par Stan Smith helvita sneakers. Tänkte handla ett par till och tänkte då välja samma modell fast ett par svarta (kan lägga upp lite bilder senare).

Jag är inget modelejon och rådfrågade en vän och hon sade "nej, absolut inte ett par svarta sneakers!". Jag fick inget bra svar på varför just svarta går bort.

Hur ligger det till? Vad ska jag köpa? Kan ni rekommendera några pjuck (märke, modell, färg)?
Citera
2009-01-17, 17:38
Medlem
-o-s avatar
dem finaste skorna i värlshistorien (enligt mej givetvis.)
är Adidas superstar run dmc edition, finns även som jam master jay, men inte lika fina dock :P

http://www.kickspro.com/images/rundmc.jpg

förövrigt så är det alltid vitt som gäller.
Citera
2009-01-17, 17:39
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o-
förövrigt så är det alltid vitt som gäller.
Ok, hon har rätt alltså. Men förklara för mig varför det är så?

De där du länkade till var snygga men jag gillar inte plastfronten.

verkar som om jag lagt denna i fel forum också.
Senast redigerad av Julius Mosca 2009-01-17 kl. 17:47.
Citera
2009-01-17, 17:40
Medlem
-o-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Ok, hon har rätt alltså. Men förklara för mig varför det är så?

Hmm, knepigt det där.. kan ju bara svara för mej själv.. men jag tycker det ser fräscht ut med ett par kritvita skor, och så tycker jag att det passar till det mesta.
Citera
2009-01-17, 17:47
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o-
Hmm, knepigt det där.. kan ju bara svara för mej själv.. men jag tycker det ser fräscht ut med ett par kritvita skor, och så tycker jag att det passar till det mesta.
Tack för ditt svar!

Så jag bör köpa ett par likadana som jag redan har fast kanske med några stripes eller andra detaljer på?
Citera
2009-01-17, 17:49
Medlem
Stan Smith all black dom skorna e skjut feta min bror har ett par fan dom vill jag ha
Citera
2009-01-17, 17:50
Medlem
jumpcuts avatar
Det ar enklare att matcha ett par svarta skor an ett par vita.
Det ser fraschare ut med ett par vita skor an ett par svarta.
Ett par vita skor blir lattare skitiga an ett par svarta.
Svarta skor gar absolut inte fetbort.

Den som sager att svarta sneakers alltig gar bort ar dum i huvudet och ska ej tas pa allvar.

Sjalv gillar jag inte ljusgrona sneakers, men det innebar inte att ljusgrona sneakers gar fetbort. Det ar bara en personlig asikt.

Du behover absolut inte skammas eller tro att andra sneakersbarare skrattar at dig om du har svarta sneakers.
Citera
2009-01-17, 17:51
Medlem
-o-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Tack för ditt svar!

Så jag bör köpa ett par likadana som jag redan har fast kanske med några stripes eller andra detaljer på?

Jag är väl kanske inte din pålitligaste källe när det kommer till mode, kan som sagt bara tala för mej själv, men jag säger som så att vita sneakers är aldrig fel, hade det varit jag som skulle handla så hade det blivit vita, eventuellt med lite snygga detaljer och så.
Citera
2009-01-17, 17:54
Medlem
-o-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det ar enklare att matcha ett par svarta skor an ett par vita.
Det ser fraschare ut med ett par vita skor an ett par svarta.
Ett par vita skor blir lattare skitiga an ett par svarta.
Svarta skor gar absolut inte fetbort.

Den som sager att svarta sneakers alltig gar bort ar dum i huvudet och ska ej tas pa allvar.

Sjalv gillar jag inte ljusgrona sneakers, men det innebar inte att ljusgrona sneakers gar fetbort. Det ar bara en personlig asikt.

Du behover absolut inte skammas eller tro att andra sneakersbarare skrattar at dig om du har svarta sneakers.

Givetvis är det inte fult med svarta skor, känns som att 50% av sveriges befolkning, om inte mer, har svarta skor.
Jag personligen föredrar alltid vita framför svarta, men det betyder inte att jag skrattar och pekar åt folk på stan som har svarta skor på sig.
Citera
2009-01-17, 17:56
Medlem
ddlss avatar
jumpcut har helt rätt. Vita sneakers på krogen går bort, det funkar inte på lite mer uppstyrda ställen. Det är värt att tänka på. Dessutom blir de skitiga fort som fan, och ett par smutsiga vita stan smiths går fetbort. Kräver en hel del underhåll med andra ord.
Citera
2009-01-17, 18:00
Medlem
-o-s avatar
Det här med att vita skor blir så jävla skitiga.. ja vet inte..
När jag var liten fick jag inte ha vita skor för dem blev så skitiga, numera så springer jag inte så ofta i skogen och klättrar i berg/träd. så jag tycker mina skor lyckas alltid hålla sej vita, förutsatt att det är sommar, och blir dem smutsiga så brukar jag bara torka av dem med blött papper.. inte hela världen tycker jag.
Citera
2009-01-17, 18:09
Medlem
Julius Moscas avatar
Här är de tre svarta som jag funderade på:

http://img102.imageshack.us/img102/8038/dsc01385xk6.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/3761/dsc01386gp4.jpg
http://img528.imageshack.us/my.php?i...sc01387uq1.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera