Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-17, 16:57
  #1
Medlem
Fredrik Skavlans "nya" pratshow.

Hittade inget om hans "nya" program någonstans här. Det sänds numer i Sverige. Kollade lite på premiären igår och tycker väl det var helt ok. Såg rätt många avsnitt när NRK sände det och hoppas att det blir lika bra i Sverige.
Premiären var väl ganska bra men min kunskap om norska kändisar och deras leverne är tyvärr totalt obefintlig.
Citera
2009-01-17, 20:52
  #2
Medlem
Axvaldos avatar
Var det premiär igår? Aja, går väl någon repris.
Jag tycker det var bra när det gick i Norge, även om jag inte visste något om gästerna. Skavlan lyckades får det intressant ändå!
Citera
2009-01-17, 21:14
  #3
Medlem
Draqos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomhet
Fredrik Skavlans "nya" pratshow.

Hittade inget om hans "nya" program någonstans här. Det sänds numer i Sverige. Kollade lite på premiären igår och tycker väl det var helt ok. Såg rätt många avsnitt när NRK sände det och hoppas att det blir lika bra i Sverige.
Premiären var väl ganska bra men min kunskap om norska kändisar och deras leverne är tyvärr totalt obefintlig.

Tycker det är ett underbytg på Sveriges programledare om vi måste ta hit en norrbagge för att kunna göra en talkshow. Premiären var oerhört tråkig tycker jag. Vad exakt är så bra med denne Skavlan? Varken rolig eller intressant enligt mig.
Citera
2009-01-17, 21:15
  #4
Medlem
corpulentcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axvaldo
Var det premiär igår? Aja, går väl någon repris.
Jag tycker det var bra när det gick i Norge, även om jag inte visste något om gästerna. Skavlan lyckades får det intressant ändå!


SVT Play.
Citera
2009-01-17, 22:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draqo
Tycker det är ett underbytg på Sveriges programledare om vi måste ta hit en norrbagge för att kunna göra en talkshow. Premiären var oerhört tråkig tycker jag. Vad exakt är så bra med denne Skavlan? Varken rolig eller intressant enligt mig.

Jag tycker Skavlan ofta får igång bättre samtal med de medverkande än andra värdar. Troligtvis mycket beroende på upplägget av programmet där de som bjuds in ofta är olika typer av människor/kategorier t.ex två forskare, två skådiar, två politiker. Det blir ofta ett intressant klimat som jag upplever i få andra pratshowsprogram. Han är skicklig på att lägga fokus på gästerna.
Citera
2009-01-17, 22:28
  #6
Medlem
Min brors kusins avatar
Jag gillar honom och såg ofta hans norska program. Var lite kul att får reda på saker om vad som hände i vårt grannland.

Skönt i alla fall med en programledare som inte tycker hans själv är det viktiga och gästerna något nödvändigt ont....
Citera
2009-01-18, 02:19
  #7
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Jag gillar honom och såg ofta hans norska program. Var lite kul att får reda på saker om vad som hände i vårt grannland.

Skönt i alla fall med en programledare som inte tycker hans själv är det viktiga och gästerna något nödvändigt ont....

Håller fullständigt med. Nu såg jag inte hela programmet men av de 5-10 min jag såg så verkade han sköta intervjun på ett förträffligt sätt. Rolig blandning av gäster också.
Citera
2009-01-18, 17:45
  #8
Moderator
Dr Kings avatar
Såg premiären och tycker det var riktigt bra. Skavlan är duktig på att få igång ett intressant och avslappnat samtal mellan sina gäster.

Ett visst underbetyg är det ändå att Sverige inte har en talkshowvärd av hans klass.
Citera
2009-01-18, 19:01
  #9
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Såg premiären och tycker det var riktigt bra. Skavlan är duktig på att få igång ett intressant och avslappnat samtal mellan sina gäster.

Ett visst underbetyg är det ändå att Sverige inte har en talkshowvärd av hans klass.


Norge har ju Grosvold också som är lite i samma stil som Skavlan, även hennes program gillar jag (eftersom jag inte har någon tv-tidning och inte har på tv jämt då missar jag ofta hennes program).
Citera
2009-01-19, 15:39
  #10
Medlem
carebears avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=391770
Missade tyvärr första avsnittet i helgen, men jag ska bättra mig. Bättre programledare finns nog inta att hitta i norden.
Svenska varianter har bara varit skit iaf!
Citera
2009-01-23, 21:08
  #11
Medlem
Enfattigens avatar
Lukas Moodysson nu.

Tycker att programmet är jättebra, Skavlan är väldigt duktig också.

Citat:
- Svensk tv har varit en förebild för mig sedan jag började som journalist, så när SVT erbjöd mig att göra en talkshow för svenska tittare kunde jag inte motstå utmaningen, säger 42-årige Fredrik Skavlan.
Citera
2009-01-23, 21:31
  #12
Medlem
mishimas avatar
Jag gillar också Skavlan. Han har en skön avslappnad stil. Dock så fungerar det inte med att ha med Filip & Fredrik i ett sådant här program. De tar över föreställningen med sina egon. Den mest intressanta gästen, Moodysson, får inte mycket sagt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback