2009-01-17, 15:54
Medlem
danyhs avatar
JAg är inte säker på ifall det heter SATA-Hårddisk men jag menar iallfall den nyare sorten av hårddiskar. Inte den gammla klasiska som man kopplar in med en likadan kabel som man har till cd/Dvd-rom.

1. vad heter dem klassiska hårddiskarna och vad heter dem nya?

2. kan man uppdatera den nya typen av hårddiskar? för jag sitter på ett gigabyte modekort och när jag kopplar in hårddiskar med dem nya uttagen så kan jag typ använda dem i en vecka sen tappar det kontakten och jag kan itne sitta vid min dator. Fattade inte att det var det problemet först så jag har köpt 10 st hårddiskar och det har sammanlagt gått på typ 7000kr. för jag har trott att det var fel på hårddiskarna. Men jag har upptäckt att det bara är dem nya hårddiskarna som cpar.

Det jag undrar är ifall det finns någon uppdatering till detta så det kanske löser sig, för jag är inte sugen på att köpa en till hårddisk asså.

Säg gärna till om jag har varit otydlig för jag gar lite brottom just nu.
vill ha så snabb hjälp som möjligt, alla ideer är välkommna..

Tack på förhand

Mvh: Daniel
Citera
2009-01-17, 15:57
Medlem
Fredrikb82s avatar
1. IDE/PATA De nya heter helt äkelt SATA ev sata2

2. Sata diskar går alltså sönder efter en vecka?
Jag skulle byta moderkort, troligen är det något fel på SATA kontrollern. Det är även garanti på dina hårdiskar. Bara att lämna tillbaka och få nya.
Citera
2009-01-18, 11:40
Medlem
danyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
1. IDE/PATA De nya heter helt äkelt SATA ev sata2

2. Sata diskar går alltså sönder efter en vecka?
Jag skulle byta moderkort, troligen är det något fel på SATA kontrollern. Det är även garanti på dina hårdiskar. Bara att lämna tillbaka och få nya.

Nej diskarna gå inte sönder, jag har bara trott det. men har fattat det det är som du sa fel på SATA uttagen, så därför tänkte jag ifall det fanns något sätt att lösta detta problemet utan att köpa något mer. jag vet ju att det funkar med IDE/PATA hårddiskar men jag hittar inte någon stans att köpa sånna heller (Dvs snabba med hyfsat mycket minne)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in