• 5
  • 6
2009-01-19, 17:14
Medlem
927s avatar
avira anser att filen är malware och den finns numera med i databasen så det lär ju komma varningar... ska du ändra nåt i antivir så bocka för expert mode.
nu har jag frågat om dom kan lista ut varför det blir ett felmeddelande i slumpmässiga program som inte borde ha nåt att göra med filen. dom svara att det bästa är att posta en hjt logg och berätta om problemet, i aviras forum
Citera
2009-01-19, 17:25
Medlem
Big_Bites avatar
Enligt vad du har sett via mina loggar osv är det någon fara att ha kvar filen som den är?
Kör nu utan virusprogram helt och hållet, funderar på att använda antivir, kan jag i expert mode utelämna system32 mappen?
Citera
2009-01-19, 17:42
Medlem
927s avatar
nej

ja. jag har även valt undantag för hela c: när det gäller scanning då antivir scannar vissa mappar vid uppstart.
fast det är inga problem att klicka på deny access en gång de gånger du öppnar system32 (då är det guarden som varnar)
Citera
2009-01-19, 17:44
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
nej

ja. jag har även valt undantag för hela c: när det gäller scanning då antivir scannar vissa mappar vid uppstart.
fast det är inga problem att klicka på deny access en gång de gånger du öppnar system32 (då är det guarden som varnar)

OK, tar och kör ner antivir då.
Tack för all hjälp och tips
Citera
2009-01-19, 17:57
Medlem
927s avatar
det är även enkelt att stänga av skyddet helt genom att högerklicka på ikonen.

ang system32 så ska man veta att det är där det mesta skräpet hamnar så om man väljer undanta den mappen så gäller det att ha koll på vad och om nya filer placeras där. är ju rätt så lätt om man visning på senast ändrad, överst
Senast redigerad av 927 2009-01-19 kl. 18:01.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in