• 1
  • 2
2009-01-17, 03:07
Medlem
Jontews avatar
okey nu äre så här , jag är polisanmäld för grov misshandel ,
killen som jag hamna i slagsmål är totalt sönder slagen om man säjer så,
va ja har hört har hans näsa delas i 7 olika delar och spruckit revben + skall skada , vad är det vanligaste straffet om man inte är dömd för nåt innan?
+ det var ett fylle bråk och han "startade" bråket.
Citera
2009-01-17, 03:16
Bannlyst
Stavningen är nog det största proplemet du har.

Nej men 1-10 år det beror på, du får gärna utveckla dig lite mer, hur det började m.m.
Senast redigerad av ChinaLover 2009-01-17 kl. 03:19.
Citera
2009-01-17, 03:20
Medlem
Pratbubblans avatar
Det beror ju bl a på din ålder. Hur gammal är du?

Sedan var det ju ett rejält övervåld med tanke på att han startade bråket. Du använde ju inte bara nödvärn utan skadade honom så rejält att han verkar få men för livet. Det spelar ju in jämfört med om du bara fredat dig. Men du verkar ju ha fortsatt att slå/sparka fast han var övermannad känns det som med tanke på att du verkar tämligen oskadd och han är sönderslagen.
Citera
2009-01-17, 03:41
Medlem
Jontews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Det beror ju bl a på din ålder. Hur gammal är du?

Sedan var det ju ett rejält övervåld med tanke på att han startade bråket. Du använde ju inte bara nödvärn utan skadade honom så rejält att han verkar få men för livet. Det spelar ju in jämfört med om du bara fredat dig. Men du verkar ju ha fortsatt att slå/sparka fast han var övermannad känns det som med tanke på att du verkar tämligen oskadd och han är sönderslagen.

jag är 18 år , och mina stavfel är för jag e full som man ska vara en fredag kl 03:00
ialf här e det dom skrev om i tidningen http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4473329 ..
och ja vet själv att ja gick för hårt ut , och allt började med att det
var massa tjafs med alla , och till slut hamnade allt i ett slag fält mellan han och mig , men det var han som försökte o slå första slaget , jag va skit full och hade även ätit xanor för problem och annat , orkar inte förklara allt ,
brukar aldrig slå en som ligger på marken men just då hände det ,
kan ju inte precis skylla på att ja hade druckit och käkat xanor lr kan jag det?

och ja , jag är oskadad men det var från början bara "nödvärn" lr va det heter men gick till överstyr men ja kan förhelvete inte få 10 år för det??!?!?!?
Citera
2009-01-17, 03:51
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Man började gruffa om någon struntsak och efter en stund fick 18-åringen plötsligt ett hårt knytnävsslag i ansiktet som fick honom att ramla omkull. Liggande på marken fick han enligt egna uppgifter sedan ta emot ytterligare slag och sparkar.

stod det i tidningen, men du får nog ge oss lite mer info än så,
att det kan kallas övervåld är nog en undredrift och det är inte tal om
något självförsvar.
Dessutom är det ett par vittnen till händelsen 1 år kanske ? inte en aning
Citera
2009-01-17, 03:55
Medlem
Jontews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
stod det i tidningen, men du får nog ge oss lite mer info än så,
att det kan kallas övervåld är nog en undredrift och det är inte tal om
något självförsvar.
Dessutom är det ett par vittnen till händelsen 1 år kanske ? inte en aning

men finns även 7 vittnen som säjer att jag bara slog han 1 gång?
Citera
2009-01-17, 06:08
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontew

Du anser att ett slag har åsamkat dessa skador? ..dra mig baklänges..
Citera
2009-01-17, 06:49
Medlem
skalman1973s avatar
Tja jag känner folk som fått 3 år för mindre ! Men eftersom du är 18 så lindras det nog lite 12 månader kan du iaf räkna med plus 500 till brottsofferfonden samt sveda och värk . Lär iaf bli ett dyrt kalas rent ekonomiskt /Lycka till nu iaf
Citera
2009-01-17, 10:56
Medlem
Codens avatar
Citat:

Du har 7 pers som är redo att begå mened för ditt sorgliga WT-arsles skull? Imponerande

Du har begått grov misshandel så jag hoppas på ett straff i den övre skalan men med tanke på att vi bor i Sverige så får du förmodligen villkorligt
Citera
2009-01-17, 11:21
Medlem
Jthunderas avatar
Du får 1-10 års fängelse med 50% straffrabbat och ute efter 2/3 av tiden.

Plus en rejäl skuld i form av skadestånd och böter.

Din 7 vittnen kan du stoppa upp i röven för det är ju säkert dina "modiga" kompisar som var med och sparkade killen på marken.

Vad du skulle behöva är sluten vård så kanske ditt störda huvud kan räddas.
Citera
2009-01-17, 11:39
Medlem
1-1,5 års fängelse.
35 000 till 75 000 kr i skadestånd.
Citera
2009-01-17, 19:45
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
okey nu äre så här , jag är polisanmäld för grov misshandel ,
killen som jag hamna i slagsmål är totalt sönder slagen om man säjer så,
va ja har hört har hans näsa delas i 7 olika delar och spruckit revben + skall skada , vad är det vanligaste straffet om man inte är dömd för nåt innan?
+ det var ett fylle bråk och han "startade" bråket.

Det brukar stanna vid villkorligt. Eventuellt med samhällstjänst på 50-100 timmar. Detta förutsatt att du tidigare är ostraffad och inte förvärrar det hela genom att t.ex. bete dig opassande i rättssalen.

Gällande skadeståndsdelen, så brukar det inte komma upp i summor över 10000:-. Naturligtvis kan försvårande omständigheter komma att beaktas, men kikar man på praxis i liknande fall så ligger det i allmänhet på dessa nivåer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in