Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Ni som tagit längre perioder, när anser ni att man kommer åka på en "tung"/jobbig AT? Efter 1 veckas bruk? 1 månad, 3mån.? 6mån.? Säg att doserna ligger på ungefär samma varje dag, 0-5mg-2mg. Har kört i en vecka nu, dragit upp 2 st. S8, och precis börjat på den tredje. Tanken var från början att köra 1-2v i sträck för att sedan sluta, och därefter bara köra kanske 1 gång vecka ett tag framöver. Kommer jag vänta något allvarligare efter bara 1-1,5v. med ett snitt på 2mg dag?
Enda jag har att jämföra med är ett 2 månaders dagligt tramadolbruk, runt 3-600mg om dagen. Va inget extremt att köra C.T. Dock är Sub en mkt potentare opiod, så vill veta om jag bör se upp redan nu?
Förstår jag inte kommer ligga och kvida mig i sängen, men även om det bara blir mest psykiskt jobbigt, så kommer det påverka mitt jobb ganska så hårt, och även annat. Så synd, då jag under påverkan både jobbar och gör allt så mkt bättre=( Så 1,5-2v. med 2mg dag i snitt, vad väntar vid en cold turkey?
Tack på förhand för seriösa svar..
Personligen så skulle jag åka på en förjävlig abstinens... MEN... om jag ser på min omgivning, hur de runt mig funkar så borde det inte bli så himla jobbigt.
Det verkar vara så grymt individuellt när det gäller just Bup. Har kompisar som gick på Sub dagligen i ca 1 år innan de började förstå vad jag hade pratat om när det gäller abstinenser. Och då har de inte ens haft riktiga abstinenser på Suben. Fattar inte varför vissa klarar sig så länge medan andra faller dit på en gång.
Min erfarenhet är iaf att du kan "leka" med Suben längre än vad du kan med Tramet t. ex. Och det är just det som är en av de luriga sakerna med Suben... man tror tillslut inte att man blir fysiskt beroende av det. Så har det iaf varit för några av mina kompisar då.
Sedan är ju abstinenser så subjektiva (
subjektiva) =) En person som åker på sin första abstinens kan ju tycka att den är i helvetet... för att den inte har något att jämföra med. Så är det med ett par av mina kompisar som inte fick abs förrän efter ca 1 år då. De själva anser att det nu är fruktansvärt! NU förstår de vad jag pratat om... TROR de ja! Först ligger de för döden... för att i nästa sekund börja fixa sig för en fest. Ganska fort glömde de bort sin abstinens.
Andra får svettningar/frossa, mår väldigt dåligt psykiskt... men funkar iaf ok och kan t.o.m. gå till jobbet. Andra ligger i sängen och kan inte ens ta sig upp för att gå på toa. Vrider sig i plågor, spyr, skiter, gråter... Och då kan det vara en person som tagit betydligt mindre Sub en kortare tid än den personen som fortfarande kan gå till jobbet.
Så... det verkar inte gå att sätta upp några regler för NÄR man kommer få en abstinens, efter hur lång tid. Tror mycket beror på hur lätt du har för att åka på abstinenser. Jag är en sådan person som får det på en gång. Har alltid varit så. Jag skulle t. ex. bli väldigt dålig efter att ha kört som du gjorde på Tramet... men du blev det inte.
Ska jag gissa utifrån hur det ser ut i min krets... gå efter någon slags statistik här... så borde du inte bli så himla dålig på 2 mg/dag under den perioden. Fast å andra sidan så kan ju du tillhöra den andra kategorin också.
En sista grej...
"Dock är Sub en mkt potentare opiod, så vill veta om jag bör se upp redan nu?" - Känns som att Suben är så himla lurig. Om du klarar dig från en abs nu, och kanske t.o.m. nästa gång... så betyder inte det att du klarar dig en tredje gång. Plötsligt så är den där, abstinensen. Och första gången kanske du tycker att "Fy fan... det var det jävligaste jag varit med om!", fast det egentligen inte var så himla jobbigt. Och det inser du även själv, efteråt när det väl är över. Så du fortsätter... Tillslut får du verkligen riktiga abstinenser och dessa gör man allt för att avbryta. Man står alltså inte ut och fixar mer bara för att ta bort det onda och nu vill du verkligen aldrig mer må så där dåligt... så det blir inga fler uppehåll.
Menar inte att predika eller så. Du får ju göra precis vad du vill =) Ville bara varna för att det man ofta tror är en abstinens inte är det (klart det är det men det finns värre) och plötsligt så är den så hemsk att man gör allt för att undvika det.