2009-02-03, 15:34
Bannlyst
Crank och IQ:
Tack för era svar.

IQ: jag lider med dig.. Särskilt med de sömnlösa nätterna. Hur är det med benso eller stilnoct, har du provat det eller hjälper det inte heller? Så du är fortfarande fast i suben? Efter så lång tid så behöver du ett seriöst nedtrappningsprogram och det här jävla landet behandlar missbrukare som kriminella, vilket gör mig så FÖRBANNAD! Det finns så många människor som lider där ute, som är sjuka, och som blir hånade rakt upp i ansiktet! Jag har själv många vänner i den sitsen.

Crank: tidigare har jag använt tramadol just för att jag trott att det är det enda som subutexen inte "stoppar". Men nu har jag lärt mig att det är bara inom de närmaste dygnen efter det senaste intaget som detta stämmer. Jag har både dexofen och ett tiotal perduretas och med tanke på att jag käkat under så kort tid så siktar jag på cold turkey den här gången. Två veckors sub-(miss)bruk är ingenting.
Citera
2009-02-03, 16:29
Medlem
Tack för att ni förstår vilket helvete detta är Jag har varit med i programmet i snart 5år inte ett enda snesteg och har blivit utskriven för att jag inte tål suboxone samt vägrar gå över till metadon .Visst hjälper benzo på nätterna handlade på mig lite xanor när vi var i thailand som tur var .Har även jagat lite nätkranar och skall prova ett par. Stillnoct rör jag nog aldrig mer efter ett race för ett tiotal år sedan tog väl en 20st + halvliter vodka slutade med att jag jagade kaniner med badminton rack på min gräsmatta "jag bor i ett villa område" så min fru var inte så glad på morgonen när jag inte visste ett smack om vad som hänt och en del grannar tittar snett ännu.
Citera
2009-02-03, 18:54
Medlem
Min subtolerans verkar ha permanent ökat efter att kroppen blivit hookad en gång? Igår drack jag alkohol ute, åt 2mg xanor, 15mg stessolid (allt jag hade kvar av benzo), samt visade sig att jag har snortat 3 mg subutex den kvällen, Fyfan vad mycket. Kan benzon ha "kört över" subruset? Eller så är det jag som har varit för snabb med att boosta dosen och inte låtit det kicka ordentligt innan jag drog mera.
Senast redigerad av Addi^ 2009-02-03 kl. 18:57.
Citera
2009-02-03, 21:00
Medlem
Sthlmkatts avatar
Ska väl försöka göra min historia kort.¨
Ber även i förväg om ursäkt om min stavning inte är fulländad då jag för 15 minuter sen sänkte 30mg Imovane (bara att få åtminstonde ngr timmars sömn)

Har aldrig missbrukat Sub men varit rejält insnöad på Temgesic.
Det hela började med att läkaren skrev ut Tramadol, Kodein m.m. efter en stor bukoperation. Jag tyckte då att dessa preparat inte gav mig tillräckligt och övergången blev som sagt till Temgesic.

Så nu har jag under flera år både brukat och missbrukat detta peparat.

Första gångerna flög jag på små moln. Allt var bra och skiten man hade framför sig sket man fullständigt i.
Sen kom toleransen och tillslut var jag uppe i 30-40 0.4mg Temgesic om dan.

Läkaren bara skrattade när jag bad om mer eftersom hans åsikt var att jag helt klart sålde en del av mitt stach.

Så totalt sätt har jag missbrukat: tramadol (upp till 2g om dagen) Xanor, Dolcontin, Oxycontin, Oxynorm, Morfin Meda m.m.

Men en dag tog det stopp! Jag insåg att jag aldrig kunde hålla denna nivå i längden och beslöt mig för att dra ner.

Idag ligger jag på 3x0.4mg Temgesic och andra saker jag kommer över för tillfället.

Till Er som här skriver om Er nedtrappning vill jag bara säga: STARKT JOBBAT!

Funderar på att dra ihop ett gäng (stockholm) som kan träffas lite då och då å stötta varandra men även ge tips och så. Helt enkelt hjälpa varandra eftersom myndigheterna ser ner på oss.

PM:a mig om det finns någon som vill ställa upp.

/SK
Citera
2009-02-11, 00:21
Medlem
Cranks avatar
Känner att jag måste bumpa denna tråd då mitt illamående INTE berodde på avgiftningen från subutexen utan för att jag tydligen är gravid iaf. Så, nu vet jag det iaf.
jag tyckte det var lite väl konstigt för aldrig har jag spytt så mycket under en avgiftning som denna gång.

Men är jag fortfarande helt ren. Fast jag förstår nu varför denna avgiftning har varit så väldigt olik mina andra.
Nu kan jag ju se vad som är at-symtom, och andra symtom. Illamåendet hör inte till at´n. Dock gör sömnproblemen och tröttheten det och det sitter fortfarande kvar, men inte med riktigt lika mycket ångest längre förutom på morgnarna. Och ångesten kommer säkerligen lätta ännu mer efter att allt detta är över (ska göra abort).

Men ja, nu vet vi iaf.
Hoppas det går bra för alla er andra också som försöker ta er ur detta helvete.
Citera
2009-02-11, 06:19
Medlem
Tröttheten är som värst efter jobbet för mig. På jobbet flyter det på hyffsat
Vissa för middagar så är jag på riktigt bra humör. Men kvällar och eftermiddagar så kan jag knappt hålla mig vaken framför min dator.
Idag kommer min ansvariga läkare tillbaka ifrån sin sjukskrivning "det måste fresta på att behandla alla patienter som skit" Min panik ångest skall behandlas med atarax tror jag det hette det skiten dög inte ens som allergi medicin åt mig sist .Jag har tyvär pollen allergi.Mitt förslag att få byta min 2mg suboxone emot 5st 0.4 temgesic fick blankt nej Hon vill i stället klippa helt vid 4mg/dag suboxone " det tar ju så lång tid annars" Undrar om inte läkar eden gäller läkare ifrån Polen?Så jag får se vad domen blir idag hon har nog fått reda på alla anmälningar jag gjort Mvh DJL
Citera
2009-02-11, 07:48
Medlem
sunfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -iQ-
Tröttheten är som värst efter jobbet för mig. På jobbet flyter det på hyffsat
Vissa för middagar så är jag på riktigt bra humör. Men kvällar och eftermiddagar så kan jag knappt hålla mig vaken framför min dator.
Idag kommer min ansvariga läkare tillbaka ifrån sin sjukskrivning "det måste fresta på att behandla alla patienter som skit" Min panik ångest skall behandlas med atarax tror jag det hette det skiten dög inte ens som allergi medicin åt mig sist .Jag har tyvär pollen allergi.Mitt förslag att få byta min 2mg suboxone emot 5st 0.4 temgesic fick blankt nej Hon vill i stället klippa helt vid 4mg/dag suboxone " det tar ju så lång tid annars" Undrar om inte läkar eden gäller läkare ifrån Polen?Så jag får se vad domen blir idag hon har nog fått reda på alla anmälningar jag gjort Mvh DJL

Vet inte om du pallar gå vidare o kämpa för din sak men här e en länk till reglerna för underhållsbehandling iaf, som du i detta fall har på din sida.

http://www.svenskabrukarforeningen.s...k_20061015.pdf
Citera
2009-02-11, 09:49
Medlem
Tack för tipset sunfighter Jag har redan kontakt med Berne samt L-G på brukarföreningen Har även ringt och pratat med Conny på metadonpatientföreningen men hans råd var att acceptera mettat Sen så får man höra att de bryter emot social styrelsens föreskrifter Tyvär så skiter socialstyrelsen i oss brukar patienter Inte en enda LAB läkare har fått en prick ens för att ha behandlat beroendepatienter illa Hela detta program med beroendecentrum håller på att sabboteras av vissa vårdfacister till läkare Jag förstår bara inte varför? Är det någon som vet varför och inte vill skriva i tråden skicka gärna ett pm
Citera
2009-03-23, 22:08
Medlem
xanax99s avatar
....

Läkaren(den polska) du talar om är ju ökänt rabiat med......men men det är bara att kämpa vidare
Citera
2009-03-23, 22:30
Medlem
Jag vart utkastad via telefon av den polska subban utan ned trappning Men kämpar med anmälningar gör jag det kan jag lova I bland när tankarna är som mörkast så vill jag ta med henne på en grupp resa till helvete hade jag inte fru och barn så var det nog redan fixxat Fan 8-9års subb bruk sätter sina spår vid AT
Citera
2009-03-24, 02:47
Medlem
SoftZolofts avatar
Ja som tänkte börja med sub, inte så smart kanske ska hålla mig till benzo och CB istället.
Citera
2009-09-06, 03:55
Medlem
fettabrydens avatar
jag är så jävla paj just nu.. inte tagit något sen i onsdags. varit jävligt hela tiden men självklart blir det värre konstant. kan inte sova, inte en blund på 3 dagar... bara ligger och vrider mig i krämpor.

inte orkat läsa hela tråden i mitt tillstånd, men hur har det gått för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in