• 1
  • 2
2009-01-16, 22:12
Medlem
Halloj flashback!
När jag är hemma så äter jag alltid havregrynsgröt och nån fullkornsmacka till frukost, känns hyfsat nyttigt.
Mitt problem är att jag sover borta några nätter i veckan genom mitt jobb, och då inte orkar/kan äta lika bra frukost. Skulle därför behöva lite tips på nyttig frukost som man kan förbereda dagen innan och ta med.

Banan är rätt standard men ni får gärna tipsa om lite andra lösningar.
Citera
2009-01-16, 22:17
Medlem
MikeEes avatar
Vart övernattar du när du sover borta, hotell eller??
Citera
2009-01-16, 22:42
Medlem
Kokta ägg funkar, mättar bra och det är stadigt, en brödbit, frukt och en kaffe till det så har du en bra frukost.

Edit: Vill du ta det snäppet längre så kör på 200g kvarg, bär + ett ägg.
Citera
2009-01-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeEe
Vart övernattar du när du sover borta, hotell eller??

Hotell eller lägenhet.
Citera
2009-01-16, 22:47
Medlem
MikeEes avatar
Havregrynsgröt är lätt att ta med sig och går utmärkt att tillreda i mikro om du har tillgång till det och som det skrevs här innan så är ägg alltid bra att äta.
Sen är det väl bara att göra mackor och ha färdiga.
Citera
2009-01-16, 23:01
Medlem
Klarar sig ett kokt ägg i låt säga 15 timmar i rumstemperatur?

Havregrynsgröt kräver en massa tillbehör som jag inte har lust att släpa på.
Tilläggas bör kanske att jag är lokförare så jag behöver helst ha grejerna färdiggjorda hemma och sen nerpackade i min ryggsäck tills det är dags att äta. Inte alltid tillgång till kylskåp och dylikt.
Citera
2009-01-16, 23:32
Medlem
Eelss avatar
Jag vet inte vad du tycker om müsli, men det är en stadig frukost, och det går att ta med. Och mjölken i en plastflaska, men sen vet jag inte om det är så gott att käka ljummen mjölk. Nu är det i och för sig väldigt kallt ute så du kan tejpa fast mjölkflaskan på utsidan. Jag vet inte hur såntdära mjölkpulver fungerar eller smakar, men sådan kanske fungerar, och om du har tillgång till vatten. Då har du kall mjölk.

Annars mackor, det självklara. Men nu pratar jag inte om något mesigt vitt bröd utan råg/surdegsbröd. En rejäl skiva, eller tre med ost, skinka, gurka, kalkon, sallad, paprika, vad du nu tycker om att ha på.
Och sedan en frukt på det, eller avocado.

Eller om du gör iordning en omelett dagen innan, blandar i svamp, skinka, grönsaker. Kan ätas både kall och varm.
Citera
2009-01-17, 01:13
Medlem
En termos håller mjölk, eller för den delen fil hyfsad kall, om du vill käka musli.

De flesta chark och mejeriprodukter blir ju lite ofräscha efter 15 timmar i
rumstemperatur, men det finns ju små kylväskor, lagom att packa ned en frukost i. De är inte större än du får plats med den i ryggsäcken. Brukar finnas att köpa varje sommar på Ica.

Sen förstår jag inte riktigt problemet. Hotell eller lägenhet skrev du. Serverar inte hotellen frukost? Finns det inte kylskåp och spis/micro i lägenheten?
Citera
2009-01-17, 10:25
Medlem
Tack för tipsen. Omelett kanske ska provas. Och en liten kylväska inhandlas.

Problemet är att jag rätt ofta jobbar cirka 12 timmar innan jag har tillgång till frys/kyl. På hotellen finns det frukost men vi börjar såpass tidigt att det 1) inte öppnat och 2) man inte är så sugen att äta då.
Citera
2009-01-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av He.he.he
Tack för tipsen. Omelett kanske ska provas. Och en liten kylväska inhandlas.

Problemet är att jag rätt ofta jobbar cirka 12 timmar innan jag har tillgång till frys/kyl. På hotellen finns det frukost men vi börjar såpass tidigt att det 1) inte öppnat och 2) man inte är så sugen att äta då.
De kylväskor jag tänkte på rymmer ett 6-pack öl.
Citera
2009-01-17, 13:54
Medlem
Snurrens avatar
Ett par kokta ägg klarar sig utmärkt i rumstemeperatur om man inte skalat dem. Ta med dig en tub kaviar (om du gillar det) och ett paket knäckebröd. Komplettera med någon frukt som någon föreslog. En brustablett med C-vitamin blir en god dryck till.
Citera
2009-01-17, 21:55
Medlem
Her0ins avatar
Bacon och äggröra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto