Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-16, 21:39
Medlem
utvisads avatar
Har letat efter basist i flera veckor nu men hittar ju knappt en enda annons värd namnet på nätet.... har iofs hittat vendolin och musikmarknaden men inget napp där....nu börjar jag fundera i banorna att jag inte letar på rätt sidor. därför ställer jag en nischad fråga här o hoppas på tips.
letar sålunda länkar till andra sidor där man kan hitta lediga basister alternativt nån VÄLBESÖKT sida där man kan annnonsera själv efter sagda instrumentalist....
välkommen att börja länka....
Citera
2009-01-16, 23:35
Medlem
kaoriblasts avatar
ställ dig utanför närmsta gymnasieskola som har estet-musik och håll upp en lapp där det står "Bassist Sökes!". Simpelt och bra. Annars är det väl bara att kolla med de etablerade musikerna i sin stad om de känner någon som skulle vara intresserad. Internet annonser är inte värt besväret, leta irl så ska du se att det går snabbare och dessutom märker man lättare ifall personen passar in i bandet om man möts på riktigt.
Citera
2009-01-17, 00:15
Medlem
utvisads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
ställ dig utanför närmsta gymnasieskola som har estet-musik och håll upp en lapp där det står "Bassist Sökes!". Simpelt och bra. Annars är det väl bara att kolla med de etablerade musikerna i sin stad om de känner någon som skulle vara intresserad. Internet annonser är inte värt besväret, leta irl så ska du se att det går snabbare och dessutom märker man lättare ifall personen passar in i bandet om man möts på riktigt.
ja d e ju lite d som e tjusningen.... e junte från den här stan så jag vet ju inte vad folk kan o går för rent musikaliskt så att säga.... vi övriga e ju gamla rävar i gamet med både rockbjörnar o liknande i bagaget så.... lite lurigt men spännande att söka den felande länken är det allt....
Citera
2009-01-17, 00:18
Medlem
wzbzs avatar
Har du testat http://www.jamma.se/ ?
Citera
2009-01-17, 00:35
Medlem
utvisads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Har du testat http://www.jamma.se/ ?
dyker dit direkt
tackar så mycket...
har varit där nu o de var en bra länk.... tackar återigen för länken.//utvisad
Senast redigerad av utvisad 2009-01-17 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in