Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det r mycket mjligt. Som jag ppekade s r normalfrfarandet, tminstone i bilar med nyckelavstngning, att man bara kopplar ur den elektriskt och lter sprngladdningen sitta kvar. Det finns de som njer sig med elektrisk urkoppling, andra tar bort sprngladdningen ocks. Allt beror p hur mycket man r villig att betala.
Jag r nyfiken p hur de som frsprkar bortmontering av airbags skyddar sina barn i andra avseenden. Har man madrasserat hemmet? Fr barnet cykla eller syssla med idrott?
Att verhuvudtaget stta barnet i en bil och kra runt i trafiken mste ju vara hgt ver dessa personers grns fr vad som r en accepterbar risk.
Har man barnen i bakstet? Hur ser man d p att de sitter ovanp en plastbehllare fylld med lttantndlig, cancerogen vtska?
Sedan r det inte frgan om en "sprngladdning" utan en gasgenerator. Den r dessutom svr att f fyr p. Det rcker inte med statisk elektrisitet utan det krvs mer.
Behver man ha sin barnstol i framstet i sin Saab s ker man till mrkesverkstad som kopplar ur airbagen. Man br sjlv vara med ute i verkstaden och se att det blir gjort. DET skulle jag inte vga lita p...