Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-28, 00:53
  #145
Medlem
Arazands avatar
Hush är nog en av dom mer nyanserade antagonisterna till Batman.
Citera
2019-05-28, 06:03
  #146
Medlem
Hattmakarn är allt bra lurig!
Citera
2019-05-29, 14:21
  #147
Medlem
Beethovanias avatar
Jag gillar Pingvinen om han görs rätt. Tycker han är bäst när han hamnar mellan att vara en slags nattklubbsägare/maffiaboss som ungår stryk från Batman genom att vara en informationskälla istället. Gillar också när han är farligare än vad han ser ut, finns en serie där ett gäng grobianer överfaller honom för att försöka kuppa bort honom som ledare, varefter han ger dem ordentligt med stryk. Detta medan han förklarar för dem hur folk alltid underskattar honom för sitt utseende, men att han knappast kommit till toppen utan att kunna slåss.

Danny DeVito versionen med en mera animalistisk Pingvin har väl en speciell plats i mitt Batmanhjärta, men den görs oftast dålig i serierna. Hellre en gentlemannapingvin än en sluskpingvin i mitt tycke.

Gåtan gillar jag också, han har en tendens att göras löjlig, men kan vara riktigt jäkla smart med rätt författare, exempelvis i Hushserien där
Gillar att han ibland flörtat med den goda sidan och ställt upp som detektiv för GCPD, mest för att mata sig enorma ego.

Jokern gillar jag också, och det finns en hel del riktigt bra och viktiga serier med honom. Tyvärr lider han lite av att vara överanvänd, exempelvis i Arkham-spelen. Tycker han gör sig bäst när han samarbetar med andra skurkar.
Citera
2019-06-02, 15:20
  #148
Medlem
Rebali179s avatar
Hjärtat klappar alltid för Jokern Men även Harley Quinn och Two-Face håller jag högt.
Men ändå så är Ra's Al Ghul alltid en återkommande favorit

Dock tycker jag att Clayface borde få lite upprättelse vissa stunder
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback