Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-15, 19:13
Medlem
Som topic lyder - Ciggaretter eller Snus, Vilket är värst bieffektsmässigt?

Själv har jag varit rökare i 3år (inte så värst länge) men slutat för ca. 3 månader sen & snusar nu (General White portion alltid)

Vet att man kan få lungcancer osv. av cigg, men är snus så mycke bättre sj?
Citera
2009-01-15, 19:41
Medlem
antonfs avatar
Finns typ tusen sidor på internet och lika många på flashback om detta, dessutom kan du ju testa använda ditt sunda förnuft, om du nu har något.
Citera
2009-01-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Finns typ tusen sidor på internet och lika många på flashback om detta, dessutom kan du ju testa använda ditt sunda förnuft, om du nu har något.
har sökt men hittar inte ett piss.. en länk skulle vara bra om du nu "vet" så mycke?
Citera
2009-01-15, 21:04
Medlem
detta är en fråga du inte kan stäålla till oss igentligen eftersom det är olika för alla..jag tycker själv snus är värst
Citera
2009-01-15, 21:07
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauN-
detta är en fråga du inte kan stäålla till oss igentligen eftersom det är olika för alla..jag tycker själv snus är värst

Bieffekter är en relativt erkänd medicinsk term
Citera
2009-01-15, 21:09
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Bieffekter är en relativt erkänd medicinsk term

Hahaha! Humor!
Citera
2009-01-15, 21:10
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauN-

Hur resonerar du här "igentligen"?
Citera
2009-01-15, 21:13
Medlem
General i götets avatar
Bieffekter?
Citera
2009-01-15, 21:19
Medlem
Katzespeiens avatar
Snus är mycket mindre skadligt än röktobak.

Nöjd?
Citera
2009-01-15, 21:31
Medlem
Läste en artikel för kanske 2 veckor sedan där en forskare sa att snus va bra mycket bättre "folkhälso-mässigt". Staten skulle enligt honom tjäna på om man subventionerade snuspriset för att få rökare att gå över till snusning. X antal tusen som skulle börja snusa utan att röka spelade tydligen ingen roll, staten skulle tjäna på det ändå.

Det enda som är bevisat med snus är väl att man får en förhöjd risk för bukspottcancer, medans ciggisar orsakar all möjlig skit.

/Toothy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in