Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-01-15, 21:33
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggrunk
Du kommer åt boot.ini via dator egenskaper>Avancerat>Start återställning> klicka sedan på knappen redigera.
Gör som ovan.
Är du osäker, kopiera allt som står i boot.ini och posta här så kan vi kanske hjälpa dig.
ps. för att komma åt Egenskaper, högerklicka "Min dator".

Kan vara bra att veta också, kan du boota på båda alternativen om du testar, och i så fall, är det nån skillnad på dom ?
Senast redigerad av dobbelina 2009-01-15 kl. 21:36.
Citera
2009-01-28, 02:13
Medlem
King_Helixs avatar
Återigen...jag tror helt klart du har låtit datorn boota om på cd.n vid installation av windows, och kört install 2 ggr....eller??
Även ifall install varnar för att det redan finns en windowsinstallation på enheten så kan det vara lätt att bara välja "ok".

Då skapas en "second installation" med extra windowsmapp som automatiskt döps till windows0.

Fixa "boot.ini" som folk beskriver i tråden, och sen helt enkelt ta bort "windows0" mappen.

Du bör dock spara ner allt du vill spara från mina doc, favoriter och mail, och annat till cd....ifall windows hittills bootat med windows0. Det kommer annars försvinna.

Var säker på att i boot.ini ta bort rätt sträng, så att win kan boota den version som blir kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in