2011-04-03, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-D33Clay
Nice, ska väll köra på white, sedan kör jag på black :O

Testa gärna våra Kobra! Snart har vi även Kobra Low i lager.
Citera
2011-04-03, 13:45
Bannlyst
Är det någon som har erfarenhet av Henxs.com? Hur är deras leveranser, samt hur får man information? Är det pappers AVI eller SMS från uthämtningsstället? Verkar ha en hel del okey priser!

Vad tycker ni som har använt er av Henxs, bra eller anus?

Mvh.
Citera
2011-04-03, 20:37
Medlem
nocommentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsken
Är det någon som har erfarenhet av Henxs.com? Hur är deras leveranser, samt hur får man information? Är det pappers AVI eller SMS från uthämtningsstället? Verkar ha en hel del okey priser!

Vad tycker ni som har använt er av Henxs, bra eller anus?

Mvh.

Deras leveranser är snabba, 3 dagar tar det att få hem sakerna man har beställt.
Det är nog både och, iallafall pappers AVI när jag beställde.
Henxs är jävligt bra tycker jag
Citera
2011-04-06, 21:14
Medlem
Gamla målare verkar föredra Belton, nyare målare diggar Montana Black. Stämmer det?
Tycker båda är kvalitetsmärken, men som gammal målare gillar jag nog Belton bäst.

Vilken sjuk capdjungel det är där ute annars! Fattar nada. NY Fat Cap är väl den enda som behövs eller?

Tillbaka till kannor:
Gällande chrome kan det väl omöjligtvis finnas någon kanna som rår på Burner Chrome? Bäst täckning, längst livslängd, snabbaste öset... Testade tyska Montanas chrome och den tog ju slut på några sekunder. Ganska snopet när man stod där ute och frös.
Citera
2011-04-06, 21:53
Medlem
oldschool33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyskSvenskOrdbok
Gamla målare verkar föredra Belton, nyare målare diggar Montana Black. Stämmer det?
Tycker båda är kvalitetsmärken, men som gammal målare gillar jag nog Belton bäst.

Vilken sjuk capdjungel det är där ute annars! Fattar nada. NY Fat Cap är väl den enda som behövs eller?

Tillbaka till kannor:
Gällande chrome kan det väl omöjligtvis finnas någon kanna som rår på Burner Chrome? Bäst täckning, längst livslängd, snabbaste öset... Testade tyska Montanas chrome och den tog ju slut på några sekunder. Ganska snopet när man stod där ute och frös.

Du har helt rätt, burnerkromen är helt klart bäst alla kategorier när det kommer till krom
Citera
2011-04-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldschool33
Du har helt rätt, burnerkromen är helt klart bäst alla kategorier när det kommer till krom
Ja, tyska Montanas var i alla fall riktigt dålig jämfört med Burner Chrome. I alla fall när det gäller livslängd.
Citera
2011-04-12, 20:16
Bannlyst
random cans frågor

sho alla som läser detta har några frågor om dessa random cans på highlights dem här: http://highlights.nu/index.php?id=3&page=14&shophex=&pid=3066&nopage har inte så mycke pengar och tänker att måla ett piece, är dessa cans nått som ni rekomenderar, har nån provat dem?, täckte dem lika bra som montana burkarna ? har tänkt att köpa 6 olika färjer typ, behöver seriösa svar tack
Citera
2011-04-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saycartman
sho alla som läser detta har några frågor om dessa random cans på highlights dem här: http://highlights.nu/index.php?id=3&page=14&shophex=&pid=3066&nopage har inte så mycke pengar och tänker att måla ett piece, är dessa cans nått som ni rekomenderar, har nån provat dem?, täckte dem lika bra som montana burkarna ? har tänkt att köpa 6 olika färjer typ, behöver seriösa svar tack

Du länkar till en svart kanna, finns inga andra färger på den burken. De täcker inte lika bra som montanas svarta.
Citera
2011-04-12, 21:49
Medlem
blabla-s avatar
Citat:
Senast jag var där fanns bara Motip och Plasti Cote kvar. Plasti Cotes krom är bra men den dammar mycket. Motip tycker jag inte om, men så har jag inte provat den i krom heller. Den svarta Mastern är helt okej men jag skulle inte tro att den täcker blöt krom, så satsa på tar istället.
Citera
2011-04-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabla-
Senast jag var där fanns bara Motip och Plasti Cote kvar. Plasti Cotes krom är bra men den dammar mycket. Motip tycker jag inte om, men så har jag inte provat den i krom heller. Den svarta Mastern är helt okej men jag skulle inte tro att den täcker blöt krom, så satsa på tar istället.

Hur bra burken funkar beror väldigt mycket på vilken färg det är, kan skilja sig väldigt mycket mellan de olika färgerna trots att det är samma kanna. Eftersom man inte får välja färger från nätet(vilket jag antar att han ska göra) så blir det lite lotto. Sen är inte montana/molotow så dyra heller. Budgetkannor brukar täcka sämre, vilket gör att du antingen får köra många lager och använda mer färg eller ha en taskig fyll. Bättre att använda en bra kanna och köra med en snål cap om man ändå bara lägger fame.
Citera
2011-04-13, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBystrom
Hur bra burken funkar beror väldigt mycket på vilken färg det är, kan skilja sig väldigt mycket mellan de olika färgerna trots att det är samma kanna. Eftersom man inte får välja färger från nätet(vilket jag antar att han ska göra) så blir det lite lotto. Sen är inte montana/molotow så dyra heller. Budgetkannor brukar täcka sämre, vilket gör att du antingen får köra många lager och använda mer färg eller ha en taskig fyll. Bättre att använda en bra kanna och köra med en snål cap om man ändå bara lägger fame.

tack för svar tror jag köper mtn white istället
Citera
2011-04-13, 13:21
Medlem
Citat:
tack för svar tror jag köper mtn white istället

MTN är spanska montana. Det highlights säljer är Tyska montana. (bara så du vet att det är olika burkar)

Vissa utav montana white färgerna är kassa, som med andra budgetburkar funkar vissa okej och andra färger är dåliga. Montana black/golds färger är det inga problem med. Värdare att köpa en burk för 5 kr mer eller vad det nu är istället för att han en dålig kanna där du bara tjänar 5kr. Budgetburkar brukar vara dumt att köpa då det kräver mer färg för att täcka samma yta, du tjänar således inget säkert förlorar man på det.

Vet att Basic som Hl sålde förrut var konstiga, olika nyanser på samma färg trots att jag skakat ordentligt, först sprutade den ut åt det rosa hållet sen blev det nästan rätt färg. En annan nyans av lila, såg riktigt illa ut då den ändrade färg hela tiden. Basics vita var dock kung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in