2012-10-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Mina hardcore burkar (2 original och ett flertal hardcore 2) börjar läcka som fan ibland, och speciellt med vissa caps. Men ibland funkar en annan burk finfint med samma cap. Vad är grejen? Några caps som fungerar säkrare än andra?

Det konstiga med detta är att det har förekommit att det läcker även när jag använder capen som man får med från Henxs, och de borde ju ha lite koll på vad de pysslar med liksom.
Vilka caps menar du att man får med från Henxs? De man får med Montana Hardcore eller Henxs Paint?

Det som orsakar overkill när det kommer till Hardcore-färgerna är att du använder ett cap som inte gjort för den modellen. Caps du skall använda är av den bredare hals-sorten.
Citera
2012-10-22, 07:10
Medlem
6799173s avatar
Citat:
Mina hardcore burkar (2 original och ett flertal hardcore 2) börjar läcka som fan ibland, och speciellt med vissa caps. Men ibland funkar en annan burk finfint med samma cap. Vad är grejen? Några caps som fungerar säkrare än andra?

Det konstiga med detta är att det har förekommit att det läcker även när jag använder capen som man får med från Henxs, och de borde ju ha lite koll på vad de pysslar med liksom.
Hardcore 2 har inte samma ventilsystem som tex. Montana German produkterna osv. Därav läcker dom när du använder caps som inte är anpassade för deras ventilsystem.
Citera
2012-10-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Vilka caps menar du att man får med från Henxs? De man får med Montana Hardcore eller Henxs Paint?

Det som orsakar overkill när det kommer till Hardcore-färgerna är att du använder ett cap som inte gjort för den modellen. Caps du skall använda är av den bredare hals-sorten.

Jag menade capsen som fås med när man beställer montana hardcore.

Vilka caps kan detta tänkas vara?

edit: är du säker på att du har koll på vad du snackar om? Enligt henxs så ska t.ex pinky fat funka med mtn hardcore vilket jag inte har upplevt att dem gör.
Senast redigerad av fulhuvud 2012-10-22 kl. 15:54.
Citera
2012-10-22, 16:57
Medlem
Citat:
Jag menade capsen som fås med när man beställer montana hardcore.

Vilka caps kan detta tänkas vara?

edit: är du säker på att du har koll på vad du snackar om? Enligt henxs så ska t.ex pinky fat funka med mtn hardcore vilket jag inte har upplevt att dem gör.
Capsen man får med Montana Hardcore-färgen kallas Banana Skinny Cap Black även Universal. Det kan du se på deras hemsida.

UNIVERSAL CAP

"Pinky Fat"-vad? Black eller white? De står sig lite olika men dessutom tycker jag att det samtidigt är underligt att de på Henxs säger att capet de säljer passar på följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Henxs
Molotow Premium 400ml
Molotow Burner 600ml
Bombers Best 400ml
Bombers Best 600ml
MTN Hardcore 400ml
MTN Alien 250ml
MTN Mega 600ml
MTN Nitro 2G 400ml
MTN Nitro 2G 500ml
MTN 94 400ml
Auto-K
Hit Color
Sparvar

Fetade både Montana Hardcore och Montana 94 eftersom om du tar ett standard cap från MTN 94 och använder på en MTN Harcore-burk så "fungerar" det men burken kommer att läcka färg, d.v.s. att den får "overkill". Vilket i sin tur får mig att tro att listan de har gjort inte riktigt stämmer överens med alla andras tolkning av att något fungerar.

Vid lite närmre undersökning visar det sig att den listan som du ser ovan borde se ut så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Henxs
Molotow Premium 400ml
Molotow Burner 600ml (beware for overkill)
Bombers Best 400ml
Bombers Best 600ml (beware for overkill)
MTN Hardcore 400ml (beware for overkill)
MTN Alien 250ml
MTN Mega 600ml (beware for overkill)
MTN Nitro 2G 400ml
MTN Nitro 2G 500ml
Auto-K
Hit Color
Sparvar

Då, i listan ovan, så är det beskrivet hur Skinny Pro fungerar med följande burkar. Använder du då t.ex. Skinny ProMTN 94 så ger det ett bra resultat men använder du det på MTN Hardcore så får du en mycket tjockare stråle, vilket är uppenbart, men burken börjar även för eller senare att läcka färg. Nej, MTN 94 är inte med i listan även om det capet passa till den burken, så med andra ord så stämmer inte alltid deras listor.
Citera
2012-10-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Capsen man får med Montana Hardcore-färgen kallas Banana Skinny Cap Black även Universal. Det kan du se på deras hemsida.

UNIVERSAL CAP

"Pinky Fat"-vad? Black eller white? De står sig lite olika men dessutom tycker jag att det samtidigt är underligt att de på Henxs säger att capet de säljer passar på följande:

Fetade både Montana Hardcore och Montana 94 eftersom om du tar ett standard cap från MTN 94 och använder på en MTN Harcore-burk så "fungerar" det men burken kommer att läcka färg, d.v.s. att den får "overkill". Vilket i sin tur får mig att tro att listan de har gjort inte riktigt stämmer överens med alla andras tolkning av att något fungerar.

Vid lite närmre undersökning visar det sig att den listan som du ser ovan borde se ut så här:

Då, i listan ovan, så är det beskrivet hur Skinny Pro fungerar med följande burkar. Använder du då t.ex. Skinny ProMTN 94 så ger det ett bra resultat men använder du det på MTN Hardcore så får du en mycket tjockare stråle, vilket är uppenbart, men burken börjar även för eller senare att läcka färg. Nej, MTN 94 är inte med i listan även om det capet passa till den burken, så med andra ord så stämmer inte alltid deras listor.

Okej tack, började undra om det var fabriksfel eller nåt.
Citera
2012-10-22, 17:59
Medlem
Montanaburkens avatar
Här testas KRINKburken!! http://www.youtube.com/watch?v=AnZyQh3bf40&feature=g-all-c
Citera
2012-10-26, 07:30
Medlem
Montanaburkens avatar
Såg nu på den här videon att man kan använda K-750 med vanliga caps också. Chill!

http://www.youtube.com/watch?v=2fJv9priekw
Citera
2012-10-31, 23:35
Medlem
Eddie.Hs avatar
Någon som testat handla från skapamer.se? De har klart billigare frakt än HL samt fler betalningsalternativ.
Citera
2012-11-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Någon som testat handla från skapamer.se? De har klart billigare frakt än HL samt fler betalningsalternativ.
testa postförskott?
Citera
2012-11-01, 13:06
Medlem
vitaminpillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Såg nu på den här videon att man kan använda K-750 med vanliga caps också. Chill!

http://www.youtube.com/watch?v=2fJv9priekw
Fy satan så gött, hade tänkt mig beställa men ångra mig eftersom jag inte ville ha så jävla stor cap som räcker 3 meter. Trodde som det var på ultra wide. Men nu jävlar har jag ångrat mig. Slänger iväg ett pack idag tror jag
Citera
2012-11-05, 18:28
Medlem
Har fått hem 6 burkar 600 ml bombers best svart matt från henx. Är dom något att ha? någon som testat?
Citera
2012-11-05, 19:13
Medlem
Zarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Här testas KRINKburken!! http://www.youtube.com/watch?v=AnZyQh3bf40&feature=g-all-c
Jäklar, nästan brandsläckarnivå ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in