• 1
  • 2
2009-01-14, 19:23
Bannlyst
Ngon som vet vart man kan f tag p den svenska versionen av The Satanic Bible, skriven av Anton LaVey versatt av Carl Abrahamsson?

- MM
Citera
2009-01-14, 19:31
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickMars
Ngon som vet vart man kan f tag p den svenska versionen av The Satanic Bible, skriven av Anton LaVey versatt av Carl Abrahamsson?

- MM
Har du provat en vlsorterad bokhandel?
Den brukar st under science-fiktion.
Citera
2009-01-14, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Har du provat en vlsorterad bokhandel?
Den brukar st under science-fiktion.

Om ditt inlgg var menat som ett skmt s var det dligt.

Men nej, min bokhandel har inte denna utgva eftersom den bara gjordes i f exemplar.
Citera
2009-01-14, 19:40
Medlem
KingsBishops avatar
belial.org

den fanns p belial.org frr. men just nu verkar sidan nere? vet inte om dom bytt adress, eller om det bara r temporrt?

gammal lnk/info : https://www.flashback.org/showthread.php?t=55033

annars kan du frska f kontakt med dom hr:

Belial Center, Box 96, 451 15 Uddevalla.
Frsljning av satanistisk litteratur & rituella tillbehr.
TEL: 070-481 48 09
EMAIL: belialcenter@hotmail.com
URL: http://www.belial.org/
Citera
2009-01-14, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KingsBishop
den fanns p belial.org frr. men just nu verkar sidan nere? vet inte om dom bytt adress, eller om det bara r temporrt?

Tack fr informationen!
Citera
2009-05-17, 20:53
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingsBishop

Jag skulle inte handla ngot av de skojarna, som fr ngra r sedan frskte sig p att starta pyramidspel p Flashback, dr Johannes Sonessons flickvn (eller om det var han sjlv) reggade ett konto p FB och ltsades vara ngon annan, och berttade att pyramidspelet verkligen funkade, och att hon minsann ftt en massa pengar. Det gick ut p att man skulle skicka pengar till Sonesson, sedan till hans flickvn osv., helt enkelt ett traditionellt pyramidspel. Finns ngon gammal trd om det p FB. Nr det uppdagades att bda personerna hade samma IP-nummer - som tillhrde en dator utan brandvgg, tillhrande Sonesson - s blev de bannade.

Dessutom finns inte Svenska Satanistkyrkan lngre. Efter att Tommy Eriksson hoppat av (?) s verkade det inte vara ngon som var intresserad av att driva det vidare lngre.
Citera
2009-05-17, 21:35
Medlem
pump-action.s avatar
Ladda ner. Tror skiten finns p Pirate Bay, var dr jag laddade ned den i alla fall.
Citera
2009-05-17, 22:54
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pump-action.
Ladda ner. Tror skiten finns p Pirate Bay, var dr jag laddade ned den i alla fall.

Det r vl nd en jvla skillnad mellan en ljudbok och en pappersbok? Eller rekommenderar du filmen om ngon sker efter boken men inte fr tag p den? Och hur skulle en bok som uppenbarligen knappt finns i handeln att f tag p helt pltsligt finnas som ljudbok? Du r medveten om att vi talar om den svenska versttningen?
Citera
2009-05-17, 23:03
Medlem
Babsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Det r vl nd en jvla skillnad mellan en ljudbok och en pappersbok? Eller rekommenderar du filmen om ngon sker efter boken men inte fr tag p den? Och hur skulle en bok som uppenbarligen knappt finns i handeln att f tag p helt pltsligt finnas som ljudbok? Du r medveten om att vi talar om den svenska versttningen?

pump-action. nmnde aldrig heller att den skulle finnas som ljudbok, den finns antagligen inte heller som ljudbok, dremot finns den svenska versionen inscannad i pdf/jpg-format.
Och visst, r man en samlare s r ju originaltryck bttre, men ska man bara gra det den r till fr, nmligen lsa, s gr det ju lika bra med en nedladdad version.

Men boken r fr vrigt helt bedrvligt dlig och dligt skriven s bemda er inte i ondan, finns bttre saker att spendera er tid p.
Citera
2009-05-17, 23:41
Medlem
snapcases avatar
Lite offtopic: Belial center tycks vara nerlagt men de var iaf inga skojare p den tiden de existerade. Jag kpte en hel del bcker drifrn och har inget att klaga p.
Citera
2009-05-18, 00:22
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
pump-action. nmnde aldrig heller att den skulle finnas som ljudbok, den finns antagligen inte heller som ljudbok, dremot finns den svenska versionen inscannad i pdf/jpg-format.
Och visst, r man en samlare s r ju originaltryck bttre, men ska man bara gra det den r till fr, nmligen lsa, s gr det ju lika bra med en nedladdad version.

Om jag fr vlja s tar jag nog hellre en ljudbok i s fall. Att lsa en hel bokjvel inscannat frn papper till jpg-fil av en snorig PP-snorvalp lter som ngot vldigt bemdande. Nog fr att boken r enormt tunn. Att lsa de kapitel som faktiskt innehll text skulle nog funka att lsa i bloggform.
Citera
2009-05-18, 17:23
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Lite offtopic: Belial center tycks vara nerlagt men de var iaf inga skojare p den tiden de existerade. Jag kpte en hel del bcker drifrn och har inget att klaga p.
Nej, de var ju inga skojare p det sttet. Det man bestllde kom, och servicen var bra. Jag menar bara att jag (efter att ha sett deras frsk till lurendrejeri p Flashback) skulle vlja att spendera mina pengar p annat hll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in