Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-25, 00:27
  #685
Medlem
Jag såg att det var väldigt lite vatten i Lillån för ett tag sedan. Det blir nog väldigt svårt att ta sig igenom hela tunneln vid normalt vattenflöde. Kanske går det att ta sig upp nånstans på vägen.

Tunneln vid Viskafors däremot var ju helt torrlagd iaf för ett par månader sedan. Kanske är den det fortfarande? Den har ju dock bara ungefär halva längden av Styx men det ser nog ungefär likadant ut hela vägen.
Citera
2013-07-25, 00:47
  #686
Medlem
Phaethons avatar
Med tanke på hur brant stigning det är upp mot Trandared och att tunneln måste ha ett visst fall så borde den ha nästan 100 m solitt berg ovanför sig på sina ställen, kanske inte finns någon mer utgång än i båda ändarna i såna fall.
Citera
2013-08-09, 17:37
  #687
Medlem
Är det torka på övergivna hus i och runt om borås nu för tiden? Vet om sanatoriumet, katthuset (som föv är ner bränt), yxmördar huset (boooooring), gammalt sågverk, hus någonstans nära Fristad (vet inte statusen på de huset. har inte varit där på ett tag. Hus ligger för nära där), huset i sandhult (ner bränt), gammalt vårdhem mitt i borås och två skolor (den ena är tråkig och den andra alldeles förfallet. Ett nästan orört hus i Jönköping med (men det är ju en bit utanför borås)

Finns det verkligen inga fler? Vi är ett gäng som tycker om spänningen med detta och absolut inga förstörare. Kanske någon som vet något som vill byta info?
Citera
2013-08-10, 10:13
  #688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexxilicious
Är det torka på övergivna hus i och runt om borås nu för tiden? Vet om sanatoriumet, katthuset (som föv är ner bränt), yxmördar huset (boooooring), gammalt sågverk, hus någonstans nära Fristad (vet inte statusen på de huset. har inte varit där på ett tag. Hus ligger för nära där), huset i sandhult (ner bränt), gammalt vårdhem mitt i borås och två skolor (den ena är tråkig och den andra alldeles förfallet. Ett nästan orört hus i Jönköping med (men det är ju en bit utanför borås)

Finns det verkligen inga fler? Vi är ett gäng som tycker om spänningen med detta och absolut inga förstörare. Kanske någon som vet något som vill byta info?

Jo det finns fler men jag känner igen alla de där platserna så jag kan tyvärr inte byta. Ge er ut och leta istället! Övergivna byggnader finns överallt. De flesta är ganska tråkiga men ibland springer man på nåt guldkorn. Sen, när ni hittat nåt nytt, kan du höra av dig till mig för byte.
Citera
2013-08-13, 04:27
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Jo det finns fler men jag känner igen alla de där platserna så jag kan tyvärr inte byta. Ge er ut och leta istället! Övergivna byggnader finns överallt. De flesta är ganska tråkiga men ibland springer man på nåt guldkorn. Sen, när ni hittat nåt nytt, kan du höra av dig till mig för byte.
Någon som vet mer exakt vart ''yxmödarhuset'' ligger, var ute och leta i områdena men hittade det aldrig.
Citera
2013-08-13, 04:29
  #690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexxilicious
Är det torka på övergivna hus i och runt om borås nu för tiden? Vet om sanatoriumet, katthuset (som föv är ner bränt), yxmördar huset (boooooring), gammalt sågverk, hus någonstans nära Fristad (vet inte statusen på de huset. har inte varit där på ett tag. Hus ligger för nära där), huset i sandhult (ner bränt), gammalt vårdhem mitt i borås och två skolor (den ena är tråkig och den andra alldeles förfallet. Ett nästan orört hus i Jönköping med (men det är ju en bit utanför borås)

Finns det verkligen inga fler? Vi är ett gäng som tycker om spänningen med detta och absolut inga förstörare. Kanske någon som vet något som vill byta info?
Om ni inte varit på det övergivna sjukhemmet på hestra är det ju värt att kolla upp, inte jätte mycket att se men lite kul och gå runt i alla rum och långa hallar.
Citera
2013-08-13, 04:37
  #691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kens
Vet ni något intressant ställe man kan besöka runt Hulta, Trandared, och brämhult. Helst ganska lätt att ta sig in i. MVH Kens

Du har ju det gamla huset/däckfirman uppe på övre brämhult, det är rätt bra bevarat ligger kvar lite kul grejer och även ett gäng bilar och nån motorcykel.

Sedan har du detta hus som en tidigare i tråden länka. Det är mellan hulta och sörmarken :http://www.hitta.se/karta#type=stree...403960:1334184

Det här huset länkade samma person också tidigare i tråden. Det ligger i Brämhult bakom Brämhults Idrottsplats http://www.hitta.se/karta#type=stree...405392:1334668
Citera
2013-08-13, 04:42
  #692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuubtub
Jag vet två hus i Borås som har stått orörda rätt länge ett vitt hus mellan Hulta och Sörmarken som är rätt förstört nu. Jag var inne där för några år sedan och då var det väldigt helt men på senare tid ser det förjävligt ut.

Länk till huset
http://www.hitta.se/karta#type=stree...097924:3888424

Är det någon som har någon info om detta hus ? För när jag var inne där för ett par år sedan var det rött blod stänk i trappan konstigt nog.

Sedan har vi ett hus till uppe i Brämhult med som är helt nerbränt. Har hört historier om att de som har bott där har varit skuldsatta och bränt upp huset för att få ut pengar men de lyckades aldrig någon som har någon annan info om detta hus ?


Länk till huset

http://www.hitta.se/karta#type=stree...097924:3888424

Detta hus ser också förjävligt ut nu med men har aldrig vågat att gå in där på grund utav huset har brunnit.

Det sista huset du länkade känner jag till lite om. Det kan mycket väl stämma att det brändes ner för att få ut pengar. Då orsaken var att man hade glömt stänga av något i köket och när det hände befann sig damen som bodde i huset inne hos grannen. Är som du säger nerbränt men är ändå lite kul att kolla läget, ligger kvar massvis med gamla grejer.
Citera
2013-08-13, 04:58
  #693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusjocke
Någon som vet mer exakt vart ''yxmödarhuset'' ligger, var ute och leta i områdena men hittade det aldrig.

Vid Bosjöns västra strand.

Citat:
Ursprungligen postat av snusjocke
Om ni inte varit på det övergivna sjukhemmet på hestra är det ju värt att kolla upp, inte jätte mycket att se men lite kul och gå runt i alla rum och långa hallar.

Det var det bexx avsåg när hen skrev "gammalt vårdhem".

PS. Du borde testa att multicitera. Det är fränt.
Citera
2013-08-14, 06:13
  #694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusjocke
Om ni inte varit på det övergivna sjukhemmet på hestra är det ju värt att kolla upp, inte jätte mycket att se men lite kul och gå runt i alla rum och långa hallar.

Det var det jag menade med gammalt vårdhem. Men tack för tipset iaf.
Citera
2013-08-15, 22:00
  #695
Medlem
Naswhans avatar
Någon som har lite nya tips/vägbeskrivningar till lite balla ödehus och liknande?
Citera
2013-08-16, 12:27
  #696
Medlem
vonlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naswhan
Någon som har lite nya tips/vägbeskrivningar till lite balla ödehus och liknande?

Finns i Varberg o ett Utanför JKPG
=)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback