• 1
  • 2
2003-08-30, 21:23
Medlem
chaos77s avatar
Ni vet den där "smält cheddarost dippen" som finns på MAX.
Jag antar ju att dom inte smälter ostbitar i micron, utan att dom har flytande o klart med nå konserveringsmedel eller nåt som inte gör att det stelnar.. bara värmer upp den.. men jag vet inte?
Ingen som vet var man kan få tag på den?
Citera
2003-08-31, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaos77
Jag antar ju att dom inte smälter ostbitar i micron, utan att dom har flytande o klart med nå konserveringsmedel eller nåt som inte gör att det stelnar.. bara värmer upp den.. men jag vet inte?

Vadå tycker du om den eller vill du bara veta? du har nog rätt i att de inte står och smälter den för hand direkt...hehe (fan va gillar din clown)
Citera
2003-08-31, 11:19
Medlem
chaos77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av news
Vadå tycker du om den eller vill du bara veta? du har nog rätt i att de inte står och smälter den för hand direkt...hehe (fan va gillar din clown)

jo, jag tycker om den.. jävligt gött
Citera
2003-08-31, 14:39
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaos77

vet ej hur man få tag på det men det låter ju helt UNDERBART!!!
jag har iofs ätigt cheddarost innan men då som godis
nja det är nice tycker jag bestämt
Citera
2003-09-09, 15:52
Bannlyst
cheddar ost finns ju färdigskivad i de flesta stora affärer
Citera
2003-09-10, 00:46
Medlem
StigAllans avatar
Ett alternativ är att utnyttja ostcharken hos din handlare.
Där kan du köpa Cheddarost som garanterat är godare och hälsosammare än det kemikaliebemängda junk som importerats från storebror i väster.
Citera
2003-09-16, 18:09
Bannlyst
Den är ju Wunderbaar att dippa strippsen, eller ännu hellre, lökringarna i!
Tror dock inte den finns att köpa för oss vanliga dödliga, i affär´n alltså.
Citera
2003-09-17, 00:13
Medlem
Du kan ju allti prova med att ersätta den med t.ex. old el paso nacho cheese dip/sauce eller nåt liknande. Det är nog inte mycket cheddar ost i den utan mest konstgjorda aromer och fett o annan skit - men gott. :o
Citera
2009-10-07, 22:13
Bannlyst
Annars finns det ju en underbar cheddarost på tub från fjällbrynt (en svart tub). Den är underbart god!
Citera
2009-10-08, 02:11
Medlem
Bloodhounds avatar
Om du kollar på de flesta "mjukostar" finns det något som kallas smältsalter. Detta verkar vara lite diverse olika fosfater, förmodligen inget du kan få tag på i dagligvaruhandeln. Jag utgår från att om du tar en god cheddar och slänger i lite sånt så har du förmodligen den godaste cheddardippen du någonsin smakat. Vågar inte tänka på vilken sunkost de där små dippburkarna innehåller.
Citera
2009-10-08, 05:56
Medlem
JonDs avatar
Jag skulle utgå ifrån att det är något liknande santa marias cheddar-dip på burk, som innehåller hela 4% ost, resten är smakförstärkare och andra kemikalier.
Citera
2009-10-08, 06:09
Medlem
64550.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonD
Jag skulle utgå ifrån att det är något liknande santa marias cheddar-dip på burk, som innehåller hela 4% ost, resten är smakförstärkare och andra kemikalier.

haha skojjar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in