2009-01-13, 23:38
Medlem
Vanliga fall hade jag okt till en vordcentral men jag befinner mig i Sydamerika. Har forsokt att goggla men inte hittat nogot. Har fott fjällande vita utslag po pungen.Inte en aning om vad det kan va. Det kliar inte och oterkommer med jamna regelbund.
Citera
2009-01-13, 23:55
Medlem
Surepals avatar
Svamp
Citera
2009-01-14, 00:46
Medlem
bullhead_s avatar
Det verkar, som föregående talare sade, som om det skulle kunna vara en svampinfektion. Behandla med svampsalva såsom Lamisil eller Daktacort. Just dessa märken lär du knappast hitta nere i Sydamerika, men på apoteket kan du säkert fråga efter salvor med samma verksamma substanser. Lamisil innehåller Terbinafin, och Daktacort innehåller Mikonazol (och Hydrokortison för att minska klåda, men det är Mikonazolen som bekämpar svampinfektionen).

Enligt apoteket.se (http://www.apoteket.se/rd/d/5122) så bör du dock uppsöka läkare om du enbart har utslag på pungen, men jag skulle iaf. provat med att behandla själv innan jag sprang till en läkare.
Citera
2009-01-14, 01:41
Medlem
Lakarna har ar helt vardelosa. Testar att kopa en salva. Tack for svaren.
Citera
2009-01-14, 03:58
Medlem
fakirens avatar
solat utan något på underdelen av kroppen? kanske är din hud som flagar?
Citera
2009-01-23, 15:28
Medlem
Jag dumpar troden med ett liknande problem. Kopte en salva som jag strok po 2 ganger om dagen. Svampen forsvann men idag nar jag vaknade so sog jag att insidan av benet var fullt av roda prickar. Hittils har det inte borjat klia liknar inte alls svampen som jag hade
Citera
2009-01-23, 16:06
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speer
Jag dumpar troden med ett liknande problem. Kopte en salva som jag strok po 2 ganger om dagen. Svampen forsvann men idag nar jag vaknade so sog jag att insidan av benet var fullt av roda prickar. Hittils har det inte borjat klia liknar inte alls svampen som jag hade

Har man en gång fått svamp har man det i hela kroppen och för att slippa ta salvor när utslag återkommer, ska man rensa kroppen på svamp med tex terbinafin piller eller dyl.

Har man en gång fått utslag, torr hud eller hudsprickor så ska den tas bort för gott med antisvamp piller kur.

Magi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in