2009-01-13, 21:25
Medlem
Har en DS4 som alltså är ett moderkort med inbyggt ljudkort o skit o skulle sätta in en mic men får den inte att låta :S? Har gått in i ljudinställningar o satt realtek audio input som röstinspelare etc o det finns inte att micken är mute:ad i nån inställning o jag har inte micken på off . Testat 2-3 olika mickar o får ingen att funka på varken min laptop eller stationära,

är det något jag missat!?

Kanske måste man sätta in AC97-sladden på moderkortet eller duger HDMI som väl är för ljudet annars?
Citera
2009-01-13, 21:28
Medlem
ugge_das_boots avatar
what a "skit"
Citera
2009-01-13, 21:30
Medlem
du måste sätta i ac97 sladden i moderkortet och sedan ändra i bios under hardware från hdaudio till ac97.
Citera
2009-01-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
du måste sätta i ac97 sladden i moderkortet och sedan ändra i bios under hardware från hdaudio till ac97.

Kollade på översiktsbild o verkar som det inte finns något specifikt för HDMI o AC97 utan verkar som man får välja antingen eller?

Jag ska alltså koppla ur HDMI och använda AC97? O när jag gör det kommer ljudet fungera ändå?

Det går aldrig få en mic fungera med HDMI?
Senast redigerad av LosMotoooo 2009-01-13 kl. 22:35.
Citera
2009-01-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosMotoooo
Kollade på översiktsbild o verkar som det inte finns något specifikt för HDMI o AC97 utan verkar som man får välja antingen eller?

Jag ska alltså koppla ur HDMI och använda AC97? O när jag gör det kommer ljudet fungera ändå?

Det går aldrig få en mic fungera med HDMI?

Någon!? Bump?
Citera
2009-02-07, 03:21
Medlem
Hallå!?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in