Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-01-14, 15:37
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jasiek
Men dom hade ju inte mma- handskar ens..... och dom körde verkligen inte mma.....
jag kollade inte på dokumentären, men tycker inte det är värsta grejen att barn kör thaiboxning om dom själva vill det, men diggar inte tanken att ungar ska bli pressade att köra MMA, om det nu finns sånt, då kan dom lika gärna slipa sin grunder med t ex thai,boxning, karate,BJJ osv, och sen börja i MMA när dom är lite äldre
Citera
2009-01-14, 15:43
  #26
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Först och främst var det inte MMA de körde när de tävlade i buren. Sen var det ju inga slag och sparkar mot huvudet. Men jag måste säga att man reagerar när så små killar ens får ställa upp utan huvudskydd. Och familjen som tog med sin son till Thailand för att han skulle få köra thairegler fullt ut....
Det var ju ingen slump att föräldrarna var misslyckade fighters själva.
Citera
2009-01-16, 17:43
  #27
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Naturligtvis är det inte bra att pressa barn till att spela fotboll, men du kan inte jämföra en lagsport med närkampselement med fullkontaktskampsport.
Det enda som jag fann störande var att deras föräldrar var idioter och att barnen inte hade skydd på sig mer än handskar.
Jag tycker barn gärna kan träna thaiboxning osv men sparringen bör inte inkluderas förrän man är typ 14.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback