2009-01-13, 16:24
Medlem
TieDomis avatar
http://www.politikerbloggen.se/2009/01/13/12719/

Vad vet vi mer om detta ämne och naturligtvis annat skvaller/fakta om nämnda Jansson. Med tanke på att SD's företrädare till 90% är "stolpskott" så är väl ingen förvånad. Jag blir snarare mer förvånad om detta är det enda han ställt till med. Ös på nu, vad har karln gjort i sina dagar?
Citera
2009-01-13, 18:24
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TieDomi
http://www.politikerbloggen.se/2009/01/13/12719/

Vad vet vi mer om detta ämne och naturligtvis annat skvaller/fakta om nämnda Jansson. Med tanke på att SD's företrädare till 90% är "stolpskott" så är väl ingen förvånad. Jag blir snarare mer förvånad om detta är det enda han ställt till med. Ös på nu, vad har karln gjort i sina dagar?

Roligt att på skvallriga FB vill ingen säga något om detta... Kanske beror på att SD är löjligt överrepresenterade bland FB användare?

Som sagt, ett parti fullt av stolpskott.
Citera
2009-01-13, 18:54
Medlem
Akinos avatar
Inget brott

Det kan inte kallas för förskingring när han hela tiden har varit öppen med att han lånat pengar ur partikassan. Kanske har han varit lite långsam med återbetalningen, jag vet inte hur villkoren var, men det borde ha lösts internt. Det är verkligen dåligt av hans partikamrater att polisanmäla saken.

Jag uppfattar Mikael Jansson som en helt igenom ärlig person.
Citera
2009-01-13, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akino
Det kan inte kallas för förskingring när han hela tiden har varit öppen med att han lånat pengar ur partikassan. Kanske har han varit lite långsam med återbetalningen, jag vet inte hur villkoren var, men det borde ha lösts internt. Det är verkligen dåligt av hans partikamrater att polisanmäla saken.
Jo, jag har hört det här resonemanget tidigare; Kofots-Janne och Kalle Kassaskåpsknäckare brukar ju säga det till polisen varje gång de åker fast, att det bara var deras avsikt att "låna" pengarna ett litet tag och sedan skulle de lämna tillbaka dem med ränta till de rätta ägarna. Det var bara det att de inte hade hunnit göra det ännu.

Enligt ditt resonemang så borde en bankrånare som rånar en bank omaskerad inte fällas för rån eftersom alla vet att det var han som gjorde det.
Hur jävla dum får man vara???

Glöm min fråga, eftersom du verkar vara sverigedemokrat så har du redan idiotförklarat digsjälv (och därigenom svarat)!
Citat:
Ursprungligen postat av Akino
Jag uppfattar Mikael Jansson som en helt igenom ärlig person.
Tror du på Tomten och Påskharen också?
Citera
2009-01-14, 01:39
Medlem
Akinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonoreDeBalzac
Jo, jag har hört det här resonemanget tidigare; Kofots-Janne och Kalle Kassaskåpsknäckare brukar ju säga det till polisen varje gång de åker fast, att det bara var deras avsikt att "låna" pengarna ett litet tag och sedan skulle de lämna tillbaka dem med ränta till de rätta ägarna. Det var bara det att de inte hade hunnit göra det ännu.

Kofots-Janne och Kalle Kassaskåpsknäckare har ju överhuvudtaget ingen befogenhet att röra andras pengar. Jansson måste ju ha haft befogenhet att handskas med partiets pengar. Ännu vet vi inte exakt vad som hänt, men eftersom han fortfarande har partiledningens förtroende så kan det inte ha varit något större brott han gjort.
Jag kan hålla med om att det är oredligt att överhuvudtaget blanda ihop partiets pengar med sina egna. Det liknar Mona Sahlins s.k. Toblerone-affär. Vi får väl se vad som händer med Jansson. Men eftersom han varit öppen med att han lånat pengar ur partikassan och att han fortfarande åtnjuter fullt förtroende från partiledningen så kan jag inte tänka mig att detta går till åtal.
Citera
2009-01-14, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Roligt att på skvallriga FB vill ingen säga något om detta... Kanske beror på att SD är löjligt överrepresenterade bland FB användare?

Som sagt, ett parti fullt av stolpskott.

Hade det gällt en sosse hade tråden redan haft 200 inlägg (och sedan länge ha snurrat in på en massa off-topic trams om "pk:ister" och "kulturberikare").

SD kommer självklart in i Riksdagen nästa val. Sedan är det bara att plocka fram popcornen, luta sig tillbaka och njuta av showen. Vi ser fram emot 4 år av interna stridigheter, avhopp, ekonomiska oegentligheter, Riksdagsledamöter som torskar för skattebrott, hustrumisshandel, rattfylla, misshandel, övergrepp i rättssak och allehanda andra loser-brott.

Valet efter får dom väl ngn procent på sin höjd och strax efter blir man osams på allvar och partiet splittras i två, som båda antar nya namn. Sedan blir det tyst om mjukisnassar i politiken i runda slängar 15 år eller så innan det är dags för ngt nytt obskyrt missnöjesparti :-)

Ny Demokrati ngn?
Citera
2009-01-14, 03:41
Bannlyst
De enda stolpskotten här är ju de som inte tar reda på alla medieuppgifter, inte använder sökfunktionen och som försöker smutskasta SD. Mikael Jansson har inte gjort något fel utan är fläckfri och har blivit utsatt för ett kuppförsök av två idioter som har uteslutits eller kommer att uteslutas. Åtminstone en av dessa två kuppare har bakgrund i Ny demokrati... Jansson är tidigare centerpartist:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mikael_Jansson

Att det inte finns något större intresse att diskutera saken beror väl snarare på att det är en total icke-nyhet.
Citera
2009-01-14, 08:58
Medlem
mishimas avatar
Skvallertråd om Mikael Jansson är det.
De andra trådarna fanns i PI och diskuterar den politiska vinkeln av det.

/mod
Citera
2009-01-14, 17:03
Medlem
Akinos avatar
Jansson är en hyvens kille

Det är sant att det finns många stolpskott och knäppgökar inom SD. Men Jansson är inte en av dem. Han har t.ex. alltid haft ett arbete för egen försörjning, och en familj fast han är skild nu. Om han hade gjort något brottsligt eller annat fuffens så skulle det ha kommit fram för länge sedan, så många vänsterjournalister inom expo och andra media som säkert redan har grävt efter sådant.
Citera
2009-01-16, 21:06
Bannlyst
Nu skall vi se, lånade inte S partiledare av statskassan (tobleronegate) eller var det kanske bara ett förskott på lönen...?
Citera
2009-11-14, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schucker
Nu skall vi se, lånade inte S partiledare av statskassan (tobleronegate) eller var det kanske bara ett förskott på lönen...?

Det stämmer väl det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in