Jaha, diskussionen fortsätter, HARRRR
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Om TS är sjuk nån mer gång ska han skaffa fram läkarintyg och få pengarna för biljetterna tillbaka

Will do that, om jag nånsin åker tåg igen
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Jaha, och hur trodde du att det skulle fungera? Att du hämtar ut biljett, sedan bokar om och hämtar ut ännu en biljett några dagar senare? Och kanske säljer den första?
Klart att man måste lämna tillbaka biljetterna för att kunna boka om, det förstår nog vem som helst.
Vart fan kom du ifrån då, grejjen var att den ena surkärringen sa att mitt
ENDA alternativ var att boka
NY biljett... När jag 10 min senare löste problemet genom att avboka biljetten och använda den senare som en del av betalning till ny biljetten.
Så
NEJ! Jag förstod att jag inte kunde ha två biljetter ute, men antog att dom hade ett vettigt sätt att lösa det på vilket dom hade, men det sa inte sjkärring nr1.
Citat:
Ursprungligen postat av arier
finns inte en chans att jag sätter mig på Statens Järnvägar. Det blir bilen 100ggr utav 100 oavsett vad det kostar bara för att slippa ovanstående!
WORD!
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Huruvida det är billigare eller ej att åka bil låter jag vara osagt. Men i beräkningen av bilköringen kan du inte enbart ta hänsyn till bensinkostnaden. Måste även ta hänsyn till värdeminskning, försäkring och mycket annat.
Jag upprepar det jag sa tidigare, skulle SJ använda sig av ett system där sittplats automatiskt ingick skulle det innebära att färre skulle kunna följa med då tågen snabbt skulle bli fullbokade. Detta skulle troligtvis också innebära högre biljettpriser då färre delar kostnaden av att köra tåget.
Sittplats ingår på X2000, men då är det oftast dyrare att resa med också.
TS kommer själv fram till en bra slutsats: Ja du är bonde som inte förstår fördelarna med biljettsystemet.
Bilens värdeminskning, jag har köpt bilen för att köra med, så det räknar jag inte med, det är en kostnad jag haft och tagit hand om.
Försäkring och "mycket annat" skulle jag väll ändå betalt så det går inte att räkna med heller, inte fan ställer jag av bilen för jag skall resa bort ett par dar.
Visst kostar slitage och liknande, men har man en bil så kommer dessa kostnader en vacker dag ändå, så man bryr sig inte riktigt. Inte sitter nån o räknar på värdeminskning/försäkring & "mycket annat" när man ska dra till tyskland o köpa bärs el. liknande?
Upprepa på du så gör jag detsamma
Det skall finnas en möjlighet att avboka sittplats och ombokningsskydd men det borde ingå i det priset som resan kostar, problemet löst, finns inga platser kvar så skall man fortfarande kunna boka ospecade platser. Förstår du?
Bonden är nog du i detta fall då du inte förstår att jag i mina inlägg menar, nämligen dethära:
Priset för en biljett borde avse en specifik sittplats och ombokningsbar biljett, vill man snåla eller hoppa runt så skall det finnas en möjlighet att tacka nej till dessa bekvämligheter. Är alla platser bokade så skall man fotf kunna boka en ospecad, tills tåget blir fullt.
Ärligast mot oss kunder är ju att visa ett pris med allt inbokat, HÅLLER NI INTE MED?
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jag förstår inte riktigt vad allt gnäll är om. Beställ alltid, i god tid, Förstaklassbiljetter på justnu eller andra erbjudanden. Så slipper ni allt sånt.
Så kan man också göra, du har tydligen inte följt tråden...
BOOOMSCHACKALAACKAAA