Citat:
Ursprungligen postat av Jeno
Har bott i båda kommunerna men inte i just dessa områden.
Från min tid i Nacka så upplevde jag Gustavsberg som stökigt. Framför allt centrum. Det var ofta rapporter om bråk, ungdomsgäng etc på helgerna. Dessutom är det långt från stan.
Ungdomsgäng och ungdomsgäng, ett par fulla småungar kan man se på helgerna, utöver det är det inte mycket man kan se som ungdomsgäng. Du tänker inte på Orminge nu?
Att sedan säga att det är långt ifrån stan är att överdriva. En kvart tar det i runda slängor att åka från Gustavsbergs centrum in till stan.
Citat:
Ursprungligen postat av Jeno
Edit: Sorry. Gustavsberg tillhör ju Värmdö tror jag? Glömde det. Oavsett vad, tittar du på den sidan av stan så kan jag reka att du spanar in Nacka istället. Både Täby och Nacka är otroligt bra kommuner att bo i. Kanske t.o.m. de två bästa i och runt Stockholm!
Angående Täby; vad jag fått höra så härjar det mer än ett ungdomsgäng där, speciellt i centrumet kan det vara väldigt oroligt.
Jag själv är uppvuxen i Gustavsberg, och kan säga att det inte rör sig mer om bus-streck från barn när det kommer till "oroligheter". Vår lilla skärgårdskommun har även blivit väldigt eftertraktad bland barnfamiljer, så de senaste åren har det varit en enorm satsning på att anlägga ännu fler bostäder än tidigare.
Väldigt trevlig ort med trevliga invånare, närbelägna affärer, mycket bra kommunaltrafik och många fina låg- och högstadieskolor. Områdena varierar beroende på vart du kollar. Det är allt ifrån lägenhetsområden, till radhus och slutligen villaområden. Bostäderna närmast kusten är exklusivast, men finns även många fina villaområden som ligger "mitt i smeten".
Fanns ett område i Lugnet kallat
Nelsonstigen som förr var bebott av skräpiga finnar. Numera är det mestadels ungdomar precis flyttat hemifrån som bor där.
De enda nackdelarna är alla inhemska kräk ifrån Ingarö (läs: inavlade bönder), som ibland får för sig att förpesta vår del genom att flytta hit.