2009-01-12, 16:41
Medlem
McQs avatar
Jag har sprängande huvudvärk, ledverk, det rinner i näsan och jag har slemm i halsen och kallsvettas...

nu är det så att jag har börjat med Kåvepenin 1g men vet inte hur ofta (antal ggr per dag) och i hur många dagar jag ska ta detta.. är det någon här som vet?
Citera
2009-01-12, 16:43
Medlem
Låter väl som influensa/förkylning? Antibiotika hjälper inte ett skit, så om inte läkare ordinerat ska du inte ta alls. Har läkaren ordinerat så.. ja, då vet du hur mycket du ska ta...
Citera
2009-01-12, 16:46
Medlem
McQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Låter väl som influensa/förkylning? Antibiotika hjälper inte ett skit, så om inte läkare ordinerat ska du inte ta alls. Har läkaren ordinerat så.. ja, då vet du hur mycket du ska ta...
Okej, nu har jag lyckats ta 1 tablett iaf.. Då struntar jag i de resterande om de iaf inte kommer att hjälpa. Jag led verkligen inatt

Är du läkare eller?
Citera
2009-01-12, 16:48
Medlem
b0gfettos avatar
Har du fått dom av en läkare? Varför har du fått penicillin isf?
Citera
2009-01-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McQ
Okej, nu har jag lyckats ta 1 tablett iaf.. Då struntar jag i de resterande om de iaf inte kommer att hjälpa. Jag led verkligen inatt

Är du läkare eller?
Nope, men medicinintresserad iaf.
Penicillin = antibiotika, dvs dödar (vissa) bakterier. Influensa är virus, så det har ingen effekt öht där. Det enda som kan hända är att du utvecklar resistenta bakterier (bakterier har man ju alltid i kroppen, frisk eller inte), vilket är ett väldigt stort och växande problem. Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Antibiotic_resistance
Citera
2009-01-12, 17:07
Medlem
Dr Zlatans avatar
Vanlig dosering är 1gx2-3 i 10 dagar men vid till exempel sinuit dubblerar man dosen. Vanligtvis 10-dagarskur men vid exv otit räcker 5 dagar. För övrigt håller jag med om John Zeppes synpunkter. Har du feber?
Citera
2009-01-12, 18:11
Medlem
knut_1s avatar
Låter som virusinfektion ...
Citera
2010-01-16, 11:46
Medlem
är det farligt och skulle det hjälpa att ta 4 tabletter på ett dygn?
Citera
2010-01-16, 12:00
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcdef123456
är det farligt och skulle det hjälpa att ta 4 tabletter på ett dygn?
Det hjälper dig inte. Kåvepenin har en väldigt snabb verkan som det är och inom 24h kommer du märka en förbättring. Det är snarare av stor vikt att ta hela kuren utan avbrott för annars riskerar du att inte mota bort hela infektionen och åka på skiten direkt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in