2009-01-12, 19:11
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozryel
Det första muslimer gör med nyfödda är att viska shahada i deras öron.
För de icke insatta - trosbekännelsen. Videobelägg finns att det i verkligheten i varje fall kan röra sig om att barn utsätts för detta vansinne i tre-fyraårsåldern!
Citera
2009-01-12, 19:36
Medlem
flygande mattans avatar
Nickep

Citat:
Du har tydligt visat att du inte inser att de palestinska mammorna beter sig kriminellt genom sin indoktrinering av de egna barnen. Du förklarar detta med situationen de befinner sig i. Det räcker för mig!
Jag försöker förstå varför de gör det. Dels för att Islams källor inte uppmuntrar till den typen av våldsinspirerande uppfostran, så därför försöker jag hitta 'en förklaring' varför de gör som de gör. För mig är det rätt påtagligt att det politiska läget tyvärr bidrar till detta handlande.
Vilket inte betyder att jag stödjer det. Är du rättvis så vet du att jag har inte har propagerat för att bruka våld mot människor bara för att de inte är muslimer, eller specifikt för att de är judar.

Citat:
Varför hör man dig inte med kraft kritisera sådant. Jo för att du tycks applådera allt som riktas mot icke-muslimer - du har lärt dig att detta inte räknas som våld eller att barn inte förleds om de lär sig hata icke-muslimer, eftersom dessa rubriceras som otrogna! Sanningen är enkel ibland.
Jag brukar inte fördöma någon speciellt ofta, varken muslimer eller icke-muslimer. Det betyder inte att jag tycker allt dessa personer gör är bra. Finns massor med ting som är helt felaktiga givetvis.

Så du har helt fel och är väldigt orättvis, men det lär inte bekymra dig ett skvatt. Satt faktiskt idag och pratade med en vän, som inte är muslim, om just hur jargongen kan vara på forum. Och Sindbad kom på tal. Så jag berättade att en av anledningarna till att jag slutade att skriva där var den allmänna hätska stämningen och stödet för just våld mot icke-muslimer. Vilket inte är en åsikt och förfarande som jag inte delar.
Citera
2009-01-12, 19:48
Medlem
flygande mattans avatar
Xploit

Citat:
Tycker du då i dessa fall att föräldrarna kanske bör ge det hela ett ärligt försök, dvs. att vara religöst neutral och kanske vänta med att berätta så mycket om sin egna religion förrän barnet har mognat "tillräckligt"?

Barn fungerar inte riktigt så. De tar efter det som de ser. De ställer frågor, de är nyfikna. Så i samma utsträckning som man svarar på barnens frågor, utifrån kriteria vilken ålder de är i visserligen och om det är lämpligt att svara på alla frågor som ställs - det är ju inte alltid det - så att förneka dem få svar, vore orätt. Så är man muslim är det en omöjlighet som jag ser det, i alla fall om man tar sin religion på allvar, att lämna barnen utanför det. Eftersom religionen är en lika viktig del av vardagen som allting annat.

Citat:
Är det alltså så att man som muslim måste ge sin barn utbildning om Islam? Får jag fråga ungefär hur gamla dina/ditt barn var när du började berätta för dem om Islam? Finns det regler inom Islam för hur gamla barnen bör vara när man börjar eller får man välja det själv?
Ja om Islam och annat också. Så det är inte specifikt bara religionen.
De har naturligt följt med i hemmets bestyr Bön tex börjar många med rätt tidigt, mest för de vill göra som föräldrarna gör och vara 'vuxna'.
När barnen är mellan 7-14 år så är det en läroperiod. Man är inte förpliktigad att utföra de påbud som vuxna har, men man kan öva och lära sig. Sen när man blir könsmogen så blir man själv ansvarig för att följa det som Islam påbjuder.

Citat:
Visst ska man försöka förstå varför folk gör som de gör; annars blir det svårt att lösa problemet så att säga. Om nu problemet är Islam i sig så är det Islam som måste förgöras; är det den tuffa situationen så får man väl försöka lösa det och förbättra situationen, så att alla har mat och någonstans att bo, och sedan utbildning och sjukvård.
Exakt, först lokalisera var problemen ligger, det håller jag med om.
I fallet Palestina är det inte Islam som är problemet, vilket jag tror de flesta är medvetna om.
Det är just det som är problemet, alla känner till situationen sedan 50 tillbaka och vill ha en lösning på problemet, men det bara fortsätter år efter år. Avtal bryts, klausuler som ska uppfyllas bortses från osv. Före det blir ordning i detta så är det svårt för människor att kunna leva en normal tillvaro och få ta del av allt det som många av oss andra anser vara en självklarhet och en rättighet.
Citera
2009-01-12, 20:05
Medlem
Nickeps avatar
Angående de palestinska mammorna räcker inte bara med:
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
...Jag försöker förstå varför de gör det. Dels för att Islams källor inte uppmuntrar till den typen av våldsinspirerande uppfostran, så därför försöker jag hitta 'en förklaring' varför de gör som de gör. För mig är det rätt påtagligt att det politiska läget tyvärr bidrar till detta handlande.
Vilket inte betyder att jag stödjer det. Är du rättvis så vet du att jag har inte har propagerat för att bruka våld mot människor bara för att de inte är muslimer, eller specifikt för att de är judar.
Du måste klart kunna uttrycka att det är en kriminell, omoralisk handling för att någon skall känna tilltro till dig.

Du går in för att ständigt förklara allt negativt, som sker i Islams namn eller under påverkan av den religionen/kulturen, med att de negativa detaljerna inte finns beskrivna/godkända i religionens grundskrifter (1400 år gamla). Den inställningen ändrar inte ett dugg av det negativa som Islam och dess tillskyndare åsamkar genom allt som du uppfattar som "feltolkningar". Aldrig har, i varje fall jag, sett dig öppet kritisera uppenbara fel som har sin grund i Islam. Enkelt - enligt dig finns inget som kan (eller får) vara fel i Islam. Allt skyller du på feltolkningar.
Citera
2009-01-12, 21:09
Medlem
flygande mattans avatar
EDIT inlägg 14

Ska vara på slutet; vilket är en åsikt och förfarande som jag inte delar.
Citera
2009-01-12, 21:17
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Angående de palestinska mammorna räcker inte bara med:
Du måste klart kunna uttrycka att det är en kriminell, omoralisk handling för att någon skall känna tilltro till dig.

Du går in för att ständigt förklara allt negativt, som sker i Islams namn eller under påverkan av den religionen/kulturen, med att de negativa detaljerna inte finns beskrivna/godkända i religionens grundskrifter (1400 år gamla). Den inställningen ändrar inte ett dugg av det negativa som Islam och dess tillskyndare åsamkar genom allt som du uppfattar som "feltolkningar". Aldrig har, i varje fall jag, sett dig öppet kritisera uppenbara fel som har sin grund i Islam. Enkelt - enligt dig finns inget som kan (eller får) vara fel i Islam. Allt skyller du på feltolkningar.
Självklart är det en omoralisk handling att lära barnen sånt och sen påstå att det är Islam som säger att det är så. Kan ju inte bli mera fel.

När människor handlar fel, gör fel, så måste de själva stå för de handlingar de gör. Dvs man måste lägga skulden där den hör hemma. På individen eller på staten om det är det.

Jag måste följa det som jag anser var moraliskt rätt också. Moraliskt rätt är för min del att inte skylla på någon eller något som inte är skyldigt/a. Jag tycker för min del att det är omöjligt att lösa problem om man inte vill eller orkar ta tag i dem där de uppstår eller existerar. Dvs man kan inget lösa något genom att hårdnackat slå sig i väggen och säga att 'Islam lär mödrar att lära sina barn hata judar' när så inte är fallet. Man måste var modig nog att vända sig direkt till dessa mödrar som lär sina barn det. I alla fall om man vill åtgärda det hela. Och inte bara ha en syndabock.
Citera
2009-01-12, 21:28
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Självklart är det en omoralisk handling att lära barnen sånt och sen påstå att det är Islam som säger att det är så. Kan ju inte bli mera fel.

När människor handlar fel, gör fel, så måste de själva stå för de handlingar de gör. Dvs man måste lägga skulden där den hör hemma. På individen eller på staten om det är det.

Jag måste följa det som jag anser var moraliskt rätt också. Moraliskt rätt är för min del att inte skylla på någon eller något som inte är skyldigt/a. Jag tycker för min del att det är omöjligt att lösa problem om man inte vill eller orkar ta tag i dem där de uppstår eller existerar. Dvs man kan inget lösa något genom att hårdnackat slå sig i väggen och säga att 'Islam lär mödrar att lära sina barn hata judar' när så inte är fallet. Man måste var modig nog att vända sig direkt till dessa mödrar som lär sina barn det. I alla fall om man vill åtgärda det hela. Och inte bara ha en syndabock.
Med den inställningen och utvecklingstakten den innebär, lär de 1, 4 miljarderna muslimer och deras religiösa/politiska företrädare aldrig hinna komma någon vart. Hittills har den muslimska världen just visat (i varje fall under de senaste åtta seklerna) att ingen egenutveckling av höjd förekommit - vad säger att sådan någonsin blir verklighet?
Citera
2009-01-13, 10:33
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Med den inställningen och utvecklingstakten den innebär, lär de 1, 4 miljarderna muslimer och deras religiösa/politiska företrädare aldrig hinna komma någon vart. Hittills har den muslimska världen just visat (i varje fall under de senaste åtta seklerna) att ingen egenutveckling av höjd förekommit - vad säger att sådan någonsin blir verklighet?
Man måste krypa före man kan gå.
När den här världen slutar att styras från vissa håll, när muslimer i sina länder får sina rättigheter givna av Islam - då kan vi börja gå, igen.
Citera
2009-01-13, 10:46
Medlem
the_creators avatar
Citat:
När den här världen slutar att styras från vissa håll, när muslimer i sina länder får sina rättigheter givna av Islam - då kan vi börja gå, igen.
Menar du muslimer i alla länder ska få rättigheter givna av islam? Eller bara i sina hemländer? Vilket i sin tur kan vara vilket land som helst på jorden.

Menar du då att de rättigheter islam ger muslimer ska täcka alla länder?

Ja just det. Klart att du gör? Det gör inte jag.

Edit, då talar jag om de våldsuppmuntrandet som även finns i koranen & haditherna. Det ska fan inte bli en självklar
ostraffbar rättighet för muslimer världen om.
Senast redigerad av the_creator 2009-01-13 kl. 11:05.
Citera
2009-01-13, 11:33
Medlem
flygande mattans avatar
the_creator

Citat:
Menar du muslimer i alla länder ska få rättigheter givna av islam? Eller bara i sina hemländer? Vilket i sin tur kan vara vilket land som helst på jorden
Muslimer ska få sina rättigheter givna av Allah (swt) i våra muslimska länder.
Så nej, inte vilket land som helst på jorden.

Citat:
Menar du då att de rättigheter islam ger muslimer ska täcka alla länder?
Nej,

Citat:
Ja just det. Klart att du gör? Det gör inte jag.
Nej. jag menar inte det. Lyssna istället för att dra din egen diskussion.

Citat:
Edit, då talar jag om de våldsuppmuntrandet som även finns i koranen & haditherna. Det ska fan inte bli en självklar
ostraffbar rättighet för muslimer världen om.
Vi är ense om var det gäller. Däremot är det ju just det som jag vill komma åt, att få ett slut på förtryck av muslimer och utövandet av våld mot dem, fysiskt och psykiskt, i muslimska länder, som gör att vi inte kan ta del av de rättigheter som Allah (swt) har givit oss.
Citera
2009-01-13, 12:05
Medlem
Nickeps avatar
Med tanke på att trådens rubrik är "Uppfostran av barn" kan tyckas att tråden spårat ur. Dock finns fortfarande en stark koppling till barnuppfostran, eftersom den muslimska indoktrineringsvågen i viktiga avseenden har med utvecklingen av såväl barnens som de vuxnas synsätt att göra. Inte minst de yngre, som tar del av det skrivna materialet t.ex. på flashback, finns anledning att informera om den utveckling som är på gång. Muslimer får inte, utan motstånd, ges fritt spelutrymme på Internet.
Citat:
Du avslöjar dig som du tidigare gjort om Islams tendenser att lägga jorden under sig i ordalag som:

"inte tror väl svenskarna att sharialagen kommer att införas i Sverige?"

Senare har i dina inlägg krupit fram:

"så länge det inte finns en majoritet muslimer i landet"

Det är så Islam går fram (du har redan lärt dig) - lugnande försäkringar till en början, som t.ex. i Libanon, blodiga förföljelser av icke-muslimer när muslimsk majoritet uppnåtts, allt efter principerna som tillämpas enligt "fredens religion" Islam.

När du skriver:
Citat:
... när muslimer i sina länder får sina rättigheter givna av Islam - då kan vi börja gå, igen.
kunde du för tydlighetens skull ha tillagt: när sharia-lagen införts. Allt du säger är liktydigt med att kasta jordens befolkning vidare tillbaka till den primitiva samhällssyn som rådde när Muhammed levde. På den tiden då det var allmänt accepterat att man grävde ner människor halvvägs i marken för att stenas till döds av mobben (den värsta andelen av den utvald för ändamålet).

Offrens synd för att råka ut för denna grymhet var främst att att ha blivit födda homosexuella eller varit otrogna. För enklare stölder högg man av fingrar, händer fötter. Det var på den tiden man allmänt inbillade sig att en grym skapare, som gjort människorna till sina underdåniga slavar, utsett vissa sarskilt primitiva personligheter till att utdöma och exekvera dessa orimliga straff.

Vad du flygande mattan ännu inte förstått, när du ondgör dig över att bli påhoppad på forumet (t.o.m får utstå invektiv av olika slag), är att människor som lever i ett sekulariserat, demokratiskt samhälle, reagerar på personligheter som på fullt allvar understöder en sådan tillbakagång i utvecklingen. Vi icke-muslimer - religiösa eller inte - motsätter oss på alla sätt att behöva uppleva det helvete som den muslimska världens befolkningar tvingats genomlida under 1400 år.

En del av den kamp vi för, går ut på att vrida huvudet rätt på de populistiska politiker som, i tron att de i kommande val vinner politiska röster, steg för steg, mot vår vilja, tvingar den muslimska världen inpå oss (i vissa länder låter delar av den primitiva sharia-lagen vinna insteg). Det är inte fråga om en enkel religiös rörelse det är frågan om en stor grupp sekter under samlingsnamnet Islam, som religiöst, politiskt, juridiskt, militärt/polisiärt är beredd att ta till alla åtgärder för att vinna insteg i Europa och övriga delar av världen som ännu inte islamiserats.

Flygande mattan tänk till, förstå att den negativa bild av Islam som t.o.m. du bidragit till (åtminstone på detta forum) inte bidrar till att ge forumets medlemmar någon större positiv inställning till den religionen. Att detta avspeglats i svarsinläggen till dig och att du känt dig påhoppad är faktiskt inte så märkligt. Alla är inte medvetna om att dina åsikter beror på att du låtit dig förledas att tro på det du själv framför. De skulle annars ha en mer försonande ton mot dig.
Senast redigerad av Nickep 2009-01-13 kl. 12:44.
Citera
2009-01-13, 12:41
Medlem
flygande mattans avatar
Nickep

Citat:
Du avslöjar dig som du tidigare gjort om Islams tendenser att lägga jorden under sig i ordalag som:

"inte tror väl svenskarna att sharialagen kommer att införas i Sverige?"

Senare har i dina inlägg krupit fram:

"så länge det inte finns en majoritet muslimer i landet"
Nu vill jag att du ska läsa vad jag skriver och det noga. Jag har talat om muslimska länder, inte sant? Sverige är inte ett muslimskt land. Jag tror aldrig faktiskt att det kommer att finnas en majoritet muslimer i Sverige.
Så vad betyder då 'så länge som det inte finns en majoritet..'? Det betyder att jag är självkritisk nog att erkänna att jag INTE känner till framtiden. Det gör bara Allah (swt). Så skulle nu svenskar bli muslimer på löpande band, så skulle läget bli ett annat, för då skulle jag behöva räkna in även Sverige bland muslimska länder. Men personligen så tror jag inte det. Vad jag grundar det på? Vad vi har fått veta om vårt Ummahs framtid, utifrån Islams läror. Därav min egen gissning i detta fall.

Citat:
Offrens synd för att råka ut för denna grymhet var främst att att ha blivit födda homosexuella eller varit otrogna. För enklare stölder högg man av fingrar, händer fötter. Det var på den tiden man allmänt inbillade sig att en grym skapare, som gjort människorna till sina underdåniga slavar, utsett vissa sarskilt primitiva personligheter till att utdöma och exekvera dessa orimliga straff.
Att döda någon för läggningen homosexuell är inte inte aktuell, inte om man handlar enligt Shari'ah, men det vet du redan. Inte heller enklare stölder, som förmildrande omständigheter som mat i magen, medför bestraffning. Men det vet du också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in