2017-05-04, 20:55
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shockdoctor
Hej!
jag är själv riktigt kass på att skriva och få till layout på saker, funderar på att köpa ett CV är det någon som testat?

https://cvkompaniet.se/komplett-cv

http://www.cvskrivaren.se/

http://www.cvgruppen.se/

Citat:
om du hittar något bra får du gärna länka!
just nu tänker jag fortfarande att jag vill köpa ett cv för att slippa göra det själv söker med detta inlägg först o främst någon som kan rekomendera en av dessa sidor.
Ett CV är ju mer eller mindre bara en förteckning över meriter, det kan vem som helst snickra ihop. Däremot verkar ingen här på forumet klara av att skriva ett personligt brev, själva ansökan till jobbet. Så frågan är väl hur du tänkt göra med den - ska du betala nån för att skriva en ansökan till varje jobbannons du hittar som du vill söka?
Citera
2017-05-04, 21:13
Medlem
shockdoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Ett CV är ju mer eller mindre bara en förteckning över meriter, det kan vem som helst snickra ihop. Däremot verkar ingen här på forumet klara av att skriva ett personligt brev, själva ansökan till jobbet. Så frågan är väl hur du tänkt göra med den - ska du betala nån för att skriva en ansökan till varje jobbannons du hittar som du vill söka?

Ett snyggt CV känns viktigare, har alltid hittat jobb vi kontakter och då är det inte lika intressant med personligt brev bara ett CV som visar vad man kan och har gjort tidigare. sen om jag behöver ett personligt brev så får jag skriva ihop något själv.
Citera
2017-05-04, 21:16
Medlem
shockdoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
intressant, berätta gärna om ni köpte tjänsten från någon utav hemsidorna och hur CVt blev, om ni blev nöjda osv.

känns som att jag nog kommer köpa ett CV snart, återkommer om hur det blev i sånna fall!
tjänsten känns ju ganska seriös, dom ringer upp och intervjuar osv.
Citera
2017-05-04, 21:31
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
känns som att jag nog kommer köpa ett CV snart, återkommer om hur det blev i sånna fall!
tjänsten känns ju ganska seriös, dom ringer upp och intervjuar osv.

nice! tänkte köpa mig ett ihopsnickrat CV men jag tog mig i kragen och författade mitt eget, men är fortfarande väldigt intresserad om jag inte får nå napp på mitt nuvarande.
Citera
2017-05-06, 13:20
Medlem
LoveInc.s avatar
Hjälp mig ang personligt brev!

Jag läser f n en 2-årig YH-utbildning (på distans) och är strax klar med första året inkl LIA. Nu är det så att det finns ganska många tjänster att söka som har med denna utbildning att göra. Men jag kan ju inte jobba heltid utan måste få in de resterande två LIA-perioderna samtidigt som jag jobbar (har gjorts tidigare enligt vad jag fått info om från skolan).

Så hur ska jag formulera det personliga brevet? Eller ska jag inte formulera nånting om detta utan ta det på eventuell intervju, att jag inte kan jobba 100% utan även måste få in LIA 2 och 3 samtidigt som jag även läser och tentar av de resterande kurserna?

Tacksam för tankar på detta!
Citera
2017-05-08, 18:21
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ett snyggt CV känns viktigare, har alltid hittat jobb vi kontakter och då är det inte lika intressant med personligt brev bara ett CV som visar vad man kan och har gjort tidigare. sen om jag behöver ett personligt brev så får jag skriva ihop något själv.

Jag vet ju naturligtvis inte vilka tattarjobb du helst sysselsätter dig med, dock är det viktigt med ett personligt brev om du tänkt sticka ut från mängden. Det kan bli dyrt för dig om du tänkt betala folk för att skriva ett sådant. Kan ju därför vara en god ide att lära sig svenska.
Citera
2017-05-08, 18:34
Medlem
http://www.cv-online.se/sv/

Köpa ett CV?
Citera
2017-05-08, 18:55
Medlem
Itons avatar
CV-kompaniet - är det bara jag som får känslan att det här handlar om ett par universitetsstudenter som lagt ner tid på att lägga ihop ett par CV-mallar (och gått en utbildning i "Career Advancement" som kostar 4000 kronor" Bra idé dock. Någon lär säkert nappa på det.

"Vi valde att lägga flera dagar och sömnlösa nätter för att ta in kunskap som var värdefull för att skapa en arbetsansökan som sticker ut från mängden och gör dig som yrkesperson speciell – dessutom har vi gått en utbildning i "Career Advancement" som kostar 4000 kronor."
Citera
2017-05-09, 15:50
Medlem
shockdoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
CV-kompaniet - är det bara jag som får känslan att det här handlar om ett par universitetsstudenter som lagt ner tid på att lägga ihop ett par CV-mallar (och gått en utbildning i "Career Advancement" som kostar 4000 kronor" Bra idé dock. Någon lär säkert nappa på det.

"Vi valde att lägga flera dagar och sömnlösa nätter för att ta in kunskap som var värdefull för att skapa en arbetsansökan som sticker ut från mängden och gör dig som yrkesperson speciell – dessutom har vi gått en utbildning i "Career Advancement" som kostar 4000 kronor."

haha jag fick samma känsla, det är nog inte den jag väljer
Citera
2017-05-09, 23:27
Medlem
Onan-erarens avatar
Köpa? Jag bad en kompis som är bra på att skriva att skriva åt mig, jag sa vad han skulle skriva å han skrev, det funkade. Om jag gjort det själv skulle det ha varit ett "Hejsan jag heter(mitt riktiga namn)" sen en lista med det jag jobbat med å sen ett " tack å hejdå" typ. Jag bjöd honom på öl på krogen som tack.
Citera
2017-05-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Köpa? Jag bad en kompis som är bra på att skriva att skriva åt mig, jag sa vad han skulle skriva å han skrev, det funkade. Om jag gjort det själv skulle det ha varit ett "Hejsan jag heter(mitt riktiga namn)" sen en lista med det jag jobbat med å sen ett " tack å hejdå" typ. Jag bjöd honom på öl på krogen som tack.
Det gör du i ditt personliga brev, inte i ditt cv.
Citera
2017-05-11, 12:28
Medlem
shockdoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Det gör du i ditt personliga brev, inte i ditt cv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in