2014-02-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callistade

Jag tycker att du börjar med att läsa det jag har skrivit igen, där jag tydligt säger att en butik oftast delas upp, jag upprepar oftast. Om du endast har arbetat med varuplock på t.ex. butikens lager och inte har skiftat mellan lagret, butiken, kassan etc så anger du endast detta. Tänk på att du helst ska ange vad du har haft för arbetsuppgifter, ange inte bara företagets namn, vilken period du arbetade samt din tjänst. Lycka till med ditt jobbsökande och din cv nu (vilket egentligen heter ditt cv men vi ska ju rätta varandra).
Citera
2014-02-25, 23:36
Bannlyst
Så här skriver man ett personligt brev..... (fått komma på intervju 4 gånger i rad genom detta brev och har alltid fått jobbet). Anledningen till att texten har symbolen * är för att jag inte vill att folk ska kunna googla på mitt vinnarbrev.

Hej!

Jag*är*en*kille*vid*namn x som*ursprungligen*kommer*från*x*men*är*nu
bosatt*i*x*sedan*fem*år*tillbaka.*Jag*såg*er*annon s*på*x*och*blev*genast
intresserad*då*jag*har*ett*stort*intresse*för*både *service*och*försäljning.*Men*jag*drogs*även
till*faktumet*att*ni*verkar*vara*ett*väldigt*seriö st*företag*med*en*vinnarattityd*som*jag*återspegla r*i
mig*själv.

Den*främsta*anledningen*till*varför*jag*söker*det* här*jobbet*är*för*att*jag*insett*att
försäljning*är*något*som*jag*verkligen*brinner*för .*Även*fast*att*jag*inte*har*någon**erfarenhet
inom*branschen*så*vet*jag*att*jag*vore*perfekt*för *den*här*tjänsten.*Dels*för*att*jag**som*person
är*övertalande*när*det*väl*behövs*och*är*även*en*s kicklig*talare*samt*lyssnare**med*en*tydlig
röst.*Är*dessutom*väldigt*serviceinriktad*av*mig*o ch*detta*kom*jag*underfund**med*under*den*tid
då*jag*arbetade*som*servitör.*Att*vara*just*servic einriktad*och*hålla*en**trevlig*och*god*ton*vet*ja g
är*något*som*är*essentiellt*för*att*lyckas*inom*fö rsäljning,*därför*blir*jag*också*ett*starkt*hjul*s om
driver*både*företaget*och*försäljningen*framåt.

Jag*inser*också*att*nyckeln*till*att*lyckas*inom*f örsäljning*är*att*vara*entusiastisk*och*alltid*ha* en
positiv*attityd*oavsett*vad.*Utöver*detta*är*jag*m edveten*om*att*ett*varierat*och*intressant*tonläge
är*väldigt*viktigt*när*man*säljer.*Många*säljare*g ör*felet*i*att*ha*en*oengagerad*och*monoton*röst,
det*felet*gör*inte*jag.*Genom*att*låta*entusiastis k*och*positiv*och*tillsammans*med*väl*valda*ord,
framstår*man*som*en*seriös*säljare*som*vet*vad*man *talar*om*vilket*resulterar*i*att*kunden*litar
på*företaget,*säljaren*och*älskar*produkten.

Ni*nämnde*också*att*man*bör*ha*en*förmåga*att*kunn a*jobba*i*team.*Detta*är*något*som*jag*inte
alls*har*några*problem*med*utan*snarare*ser*positi vt*till*då*det*enligt*mig*bidrar*det*till*ett*mer
trevligt*arbetsklimat*där*man*tillsammans*peppar*v arandra*vilket*i*sin*tur*bidrar*till*att*maximera
försäljningen.

Jag*vet*att*denna*tjänst*passar*mig*eftersom*jag,* precis*som*ni*på*X,*är*målmedveten.
Detta*driver*mig*till*att*aldrig*bara*nöja*mig*med *låga*resultat*och*att*alltid*sträva*framåt.*Jag
kommer*aldrig*nöja*mig*utan*kommer*ständigt*sträva *efter*att*sälja*så*mycket*som*bara*möjligt.

Jag*har*ett*motto*som*lyder;*”Om*något*ska*göras,* så*ska*det*göras*på*rätt*sätt”.*Jag*kommer
erbjuda*er*på*X och*era*kunder*både*det*bästa*av*mig*själv*och*en* ypperlig*service
till*era*kunder.

Med*vänliga*hälsningar
Senast redigerad av waicen 2014-02-25 kl. 23:40.
Citera
2014-02-26, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Så här skriver man ett personligt brev..... (fått komma på intervju 4 gånger i rad genom detta brev och har alltid fått jobbet). Anledningen till att texten har symbolen * är för att jag inte vill att folk ska kunna googla på mitt vinnarbrev.

Hej!

Jag*är*en*kille*vid*namn x som*ursprungligen*kommer*från*x*men*är*nu
bosatt*i*x*sedan*fem*år*tillbaka.*Jag*såg*er*annon s*på*x*och*blev*genast
intresserad*då*jag*har*ett*stort*intresse*för*både *service*och*försäljning.*Men*jag*drogs*även
till*faktumet*att*ni*verkar*vara*ett*väldigt*seriö st*företag*med*en*vinnarattityd*som*jag*återspegla r*i
mig*själv.

Den*främsta*anledningen*till*varför*jag*söker*det* här*jobbet*är*för*att*jag*insett*att
försäljning*är*något*som*jag*verkligen*brinner*för .*Även*fast*att*jag*inte*har*någon**erfarenhet
inom*branschen*så*vet*jag*att*jag*vore*perfekt*för *den*här*tjänsten.*Dels*för*att*jag**som*person
är*övertalande*när*det*väl*behövs*och*är*även*en*s kicklig*talare*samt*lyssnare**med*en*tydlig
röst.*Är*dessutom*väldigt*serviceinriktad*av*mig*o ch*detta*kom*jag*underfund**med*under*den*tid
då*jag*arbetade*som*servitör.*Att*vara*just*servic einriktad*och*hålla*en**trevlig*och*god*ton*vet*ja g
är*något*som*är*essentiellt*för*att*lyckas*inom*fö rsäljning,*därför*blir*jag*också*ett*starkt*hjul*s om
driver*både*företaget*och*försäljningen*framåt.

Jag*inser*också*att*nyckeln*till*att*lyckas*inom*f örsäljning*är*att*vara*entusiastisk*och*alltid*ha* en
positiv*attityd*oavsett*vad.*Utöver*detta*är*jag*m edveten*om*att*ett*varierat*och*intressant*tonläge
är*väldigt*viktigt*när*man*säljer.*Många*säljare*g ör*felet*i*att*ha*en*oengagerad*och*monoton*röst,
det*felet*gör*inte*jag.*Genom*att*låta*entusiastis k*och*positiv*och*tillsammans*med*väl*valda*ord,
framstår*man*som*en*seriös*säljare*som*vet*vad*man *talar*om*vilket*resulterar*i*att*kunden*litar
på*företaget,*säljaren*och*älskar*produkten.

Ni*nämnde*också*att*man*bör*ha*en*förmåga*att*kunn a*jobba*i*team.*Detta*är*något*som*jag*inte
alls*har*några*problem*med*utan*snarare*ser*positi vt*till*då*det*enligt*mig*bidrar*det*till*ett*mer
trevligt*arbetsklimat*där*man*tillsammans*peppar*v arandra*vilket*i*sin*tur*bidrar*till*att*maximera
försäljningen.

Jag*vet*att*denna*tjänst*passar*mig*eftersom*jag,* precis*som*ni*på*X,*är*målmedveten.
Detta*driver*mig*till*att*aldrig*bara*nöja*mig*med *låga*resultat*och*att*alltid*sträva*framåt.*Jag
kommer*aldrig*nöja*mig*utan*kommer*ständigt*sträva *efter*att*sälja*så*mycket*som*bara*möjligt.

Jag*har*ett*motto*som*lyder;*”Om*något*ska*göras,* så*ska*det*göras*på*rätt*sätt”.*Jag*kommer
erbjuda*er*på*X och*era*kunder*både*det*bästa*av*mig*själv*och*en* ypperlig*service
till*era*kunder.

Med*vänliga*hälsningar

Vem som helst kan bli erbjuden ett jobb som säljare. Visa mig ett brev som renderar lika många arbetsintervjuer utan föregående jobb som erhållits via kontakter. Då blir jag imponerad.

Eftersom du inte ska skämmas för ditt så kallade vinnarbrev har jag här suddat ut stjärnorna så att det blir mer googlingsbart.

Citat:
Jag är en kille vid namn x som ursprungligen kommer från x men är nu
bosatt i x sedan fem år tillbaka. Jag såg er annons på x och blev genast
intresserad då jag har ett stort intresse för både service och försäljning. Men jag drogs även
till faktumet att ni verkar vara ett väldigt seriöst företag med en vinnarattityd som jag återspeglar i
mig själv.

Den främsta anledningen till varför jag söker det här jobbet är för att jag insett att
försäljning är något som jag verkligen brinner för. Även fast att jag inte har någon erfarenhet
inom branschen så vet jag att jag vore perfekt för den här tjänsten. Dels för att jag som person
är övertalande när det väl behövs och är även en skicklig talare samt lyssnare med en tydlig
röst. Är dessutom väldigt serviceinriktad av mig och detta kom jag underfund med under den tid
då jag arbetade som servitör. Att vara just serviceinriktad och hålla en trevlig och god ton vet jag
är något som är essentiellt för att lyckas inom försäljning, därför blir jag också ett starkt hjul som
driver både företaget och försäljningen framåt.

Jag inser också att nyckeln till att lyckas inom försäljning är att vara entusiastisk och alltid ha en
positiv attityd oavsett vad. Utöver detta är jag medveten om att ett varierat och intressant tonläge
är väldigt viktigt när man säljer. Många säljare gör felet i att ha en oengagerad och monoton röst,
det felet gör inte jag. Genom att låta entusiastisk och positiv och tillsammans med väl valda ord,
framstår man som en seriös säljare som vet vad man talar om vilket resulterar i att kunden litar
på företaget, säljaren och älskar produkten.

Ni nämnde också att man bör ha en förmåga att kunna jobba i team. Detta är något som jag inte
alls har några problem med utan snarare ser positivt till då det enligt mig bidrar det till ett mer
trevligt arbetsklimat där man tillsammans peppar varandra vilket i sin tur bidrar till att maximera
försäljningen.

Jag vet att denna tjänst passar mig eftersom jag, precis som ni på X, är målmedveten.
Detta driver mig till att aldrig bara nöja mig med låga resultat och att alltid sträva framåt. Jag
kommer aldrig nöja mig utan kommer ständigt sträva efter att sälja så mycket som bara möjligt.

Jag har ett motto som lyder; ”Om något ska göras, så ska det göras på rätt sätt”. Jag kommer
erbjuda er på X och era kunder både det bästa av mig själv och en ypperlig service
till era kunder.

Med vänliga hälsningar

Ett bra skrivet brev, men jag noterar att du bara lägger fram ett bevis för allt du påstår i form av ditt tidigare servitörsjobb. Det skulle aldrig gå att erhålla kvalificerat arbete utan kontakter med detta brev.
Senast redigerad av Cykelforbud 2014-02-26 kl. 02:05.
Citera
2014-02-26, 02:35
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Ett bra skrivet brev, men jag noterar att du bara lägger fram ett bevis för allt du påstår i form av ditt tidigare servitörsjobb. Det skulle aldrig gå att erhålla kvalificerat arbete utan kontakter med detta brev.

Håller med där. Tog inte många ord innan man insåg att det var en "snackare" man hade att göra med. Väldigt lite står även om varför just denna tjänsten skulle passa utan är generellt snack/dravel. Jag hade inte ens läst klart ansökan om jag hade varit rekryteraren.
Citera
2014-02-26, 13:34
Medlem
Heureuxs avatar
Citat:
Vem som helst kan bli erbjuden ett jobb som säljare. Visa mig ett brev som renderar lika många arbetsintervjuer utan föregående jobb som erhållits via kontakter. Då blir jag imponerad.

Eftersom du inte ska skämmas för ditt så kallade vinnarbrev har jag här suddat ut stjärnorna så att det blir mer googlingsbart.

Fast många här inne för att få tips om cv'n och personliga brev kanske inte främst är ute efter kvalificerade arbeten, utan "nöjer sig" med ett jobb på tex elgiganten eller liknande.

Men jag håller också med om att det saknas en hel del i detta pb och det var väldigt mycket ordbajs.
Citera
2014-02-26, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Håller med där. Tog inte många ord innan man insåg att det var en "snackare" man hade att göra med. Väldigt lite står även om varför just denna tjänsten skulle passa utan är generellt snack/dravel. Jag hade inte ens läst klart ansökan om jag hade varit rekryteraren.

Citat:

Det är inte bara säljarjobb som jag har gått på intervju på, kör ungefär samma mall. Haha snacka mer skit, detta brev funkar perfekt om man vill komma på intervju. Fast nu är ju du knappast en rekryterare och vet således varken hur man sållar eller anställer rätt person.

u jelly cuz u cant write
Senast redigerad av waicen 2014-02-26 kl. 14:04.
Citera
2014-02-26, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heureux
Fast många här inne för att få tips om cv'n och personliga brev kanske inte främst är ute efter kvalificerade arbeten, utan "nöjer sig" med ett jobb på tex elgiganten eller liknande.

Men jag håller också med om att det saknas en hel del i detta pb och det var väldigt mycket ordbajs.

Det saknas inte ett skit i detta brev då jag kommit på intervju vare sig det är ICA Maxi eller elgiganten och siba.. Har fått på alla. U all jelly cuz u can't write
Senast redigerad av waicen 2014-02-26 kl. 14:06.
Citera
2014-02-26, 16:28
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Det är inte bara säljarjobb som jag har gått på intervju på, kör ungefär samma mall. Haha snacka mer skit, detta brev funkar perfekt om man vill komma på intervju. Fast nu är ju du knappast en rekryterare och vet således varken hur man sållar eller anställer rätt person.

u jelly cuz u cant write

Nu har jag varit med och rekryterat flera personer så... Att du får komma på många intervjuer säger inte heller något om hur många jobb du blivit ervbjuden. Själv tar jag hellre så få intervjuer som möjligt men hög procent jobberbjudanden på dem. På det sättet slipper man lalla runt på intervjuer som inte ger något, men vill du hålla på med sånt flså. Hur som helst så fattar vilken rektryterare som helst att det du skrivet bara är massa floskler.
Citera
2014-02-26, 16:29
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Det saknas inte ett skit i detta brev då jag kommit på intervju vare sig det är ICA Maxi eller elgiganten och siba.. Har fått på alla. U all jelly cuz u can't write

Verkliga toppjobb där!
Citera
2014-02-26, 16:43
Medlem
Citat:

Jag hade slängt dina ansökningsdokument i papperskorgen omedelbart, det enda ditt personliga brev består av är "skryt" om hur bra du tror att du är, hur du tror att du vet och kan allt. Nej. När du skriver ditt personliga brev ska du tydligt visa arbetsgivaren vad du kan medföra samt ge exempel som lyfter fram din kompetens och dina tidigare erfarenheter, utbildningar, etc. Du ska också som jag tidigare har skrivit, visa hur din kompetens svarar mot tjänsten du söker. Du visar endast vad du själv är bra på men inte varför arbetsgivaren ska anställa just dig.

Citat:
Verkliga toppjobb där!

Visst är det toppjobb! Med tanke på att han i tidigare ämnen berättar att han inte har någon gymnasieutbildning men plötsligt är toppsäljare med över 40K netto. Bara en dag senare jobbar samma person på dagis (eller var det förskola) och skriker på barn som inte lyder, ja, det personliga brevet måste ha tagit honom långt. Så långt så han inbillar sig yrken han egentligen inte har.
Citera
2014-02-26, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Import
Jag hade slängt dina ansökningsdokument i papperskorgen omedelbart, det enda ditt personliga brev består av är "skryt" om hur bra du tror att du är, hur du tror att du vet och kan allt. Nej. När du skriver ditt personliga brev ska du tydligt visa arbetsgivaren vad du kan medföra samt ge exempel som lyfter fram din kompetens och dina tidigare erfarenheter, utbildningar, etc. Du ska också som jag tidigare har skrivit, visa hur din kompetens svarar mot tjänsten du söker. Du visar endast vad du själv är bra på men inte varför arbetsgivaren ska anställa just dig.

Visst är det toppjobb! Med tanke på att han i tidigare ämnen berättar att han inte har någon gymnasieutbildning men plötsligt är toppsäljare med över 40K netto. Bara en dag senare jobbar samma person på dagis (eller var det förskola) och skriker på barn som inte lyder, ja, det personliga brevet måste ha tagit honom långt. Så långt så han inbillar sig yrken han egentligen inte har.

Jag är ledsen men jag tror inte att vanliga arbetsgivare (dvs inte du) inte delar din uppfattning, annars hade jag ju inte kommit på intervju. Mycket snack i ditt inlägg, och många påståenden från arslet (som vanligt på FB). Angående dagis så är det extraknäck när jag är ledig, men om man inte är läskunnig förstår jag att det kan vara ett problem att inhämta skriftlig information.
Citera
2014-02-26, 18:47
Medlem
Heureuxs avatar
Citat:
Verkliga toppjobb där!

Finns väl knappt några andra jobb att välja på med endast gymnasiebetyg. (I Sverige)

Sen är det väl inga fel att jobba på tex Elgiganten. Men toppjobb, nje det är de i inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in