Citat:
Ursprungligen postat av
waicen
Så här skriver man ett personligt brev..... (fått komma på intervju 4 gånger i rad genom detta brev och har alltid fått jobbet). Anledningen till att texten har symbolen * är för att jag inte vill att folk ska kunna googla på mitt vinnarbrev.
Hej!
Jag*är*en*kille*vid*namn x som*ursprungligen*kommer*från*x*men*är*nu
bosatt*i*x*sedan*fem*år*tillbaka.*Jag*såg*er*annon s*på*x*och*blev*genast
intresserad*då*jag*har*ett*stort*intresse*för*både *service*och*försäljning.*Men*jag*drogs*även
till*faktumet*att*ni*verkar*vara*ett*väldigt*seriö st*företag*med*en*vinnarattityd*som*jag*återspegla r*i
mig*själv.
Den*främsta*anledningen*till*varför*jag*söker*det* här*jobbet*är*för*att*jag*insett*att
försäljning*är*något*som*jag*verkligen*brinner*för .*Även*fast*att*jag*inte*har*någon**erfarenhet
inom*branschen*så*vet*jag*att*jag*vore*perfekt*för *den*här*tjänsten.*Dels*för*att*jag**som*person
är*övertalande*när*det*väl*behövs*och*är*även*en*s kicklig*talare*samt*lyssnare**med*en*tydlig
röst.*Är*dessutom*väldigt*serviceinriktad*av*mig*o ch*detta*kom*jag*underfund**med*under*den*tid
då*jag*arbetade*som*servitör.*Att*vara*just*servic einriktad*och*hålla*en**trevlig*och*god*ton*vet*ja g
är*något*som*är*essentiellt*för*att*lyckas*inom*fö rsäljning,*därför*blir*jag*också*ett*starkt*hjul*s om
driver*både*företaget*och*försäljningen*framåt.
Jag*inser*också*att*nyckeln*till*att*lyckas*inom*f örsäljning*är*att*vara*entusiastisk*och*alltid*ha* en
positiv*attityd*oavsett*vad.*Utöver*detta*är*jag*m edveten*om*att*ett*varierat*och*intressant*tonläge
är*väldigt*viktigt*när*man*säljer.*Många*säljare*g ör*felet*i*att*ha*en*oengagerad*och*monoton*röst,
det*felet*gör*inte*jag.*Genom*att*låta*entusiastis k*och*positiv*och*tillsammans*med*väl*valda*ord,
framstår*man*som*en*seriös*säljare*som*vet*vad*man *talar*om*vilket*resulterar*i*att*kunden*litar
på*företaget,*säljaren*och*älskar*produkten.
Ni*nämnde*också*att*man*bör*ha*en*förmåga*att*kunn a*jobba*i*team.*Detta*är*något*som*jag*inte
alls*har*några*problem*med*utan*snarare*ser*positi vt*till*då*det*enligt*mig*bidrar*det*till*ett*mer
trevligt*arbetsklimat*där*man*tillsammans*peppar*v arandra*vilket*i*sin*tur*bidrar*till*att*maximera
försäljningen.
Jag*vet*att*denna*tjänst*passar*mig*eftersom*jag,* precis*som*ni*på*X,*är*målmedveten.
Detta*driver*mig*till*att*aldrig*bara*nöja*mig*med *låga*resultat*och*att*alltid*sträva*framåt.*Jag
kommer*aldrig*nöja*mig*utan*kommer*ständigt*sträva *efter*att*sälja*så*mycket*som*bara*möjligt.
Jag*har*ett*motto*som*lyder;*”Om*något*ska*göras,* så*ska*det*göras*på*rätt*sätt”.*Jag*kommer
erbjuda*er*på*X och*era*kunder*både*det*bästa*av*mig*själv*och*en* ypperlig*service
till*era*kunder.
Med*vänliga*hälsningar
Vem som helst kan bli erbjuden ett jobb som säljare. Visa mig ett brev som renderar lika många arbetsintervjuer utan föregående jobb som erhållits via kontakter. Då blir jag imponerad.
Eftersom du inte ska skämmas för ditt så kallade vinnarbrev har jag här suddat ut stjärnorna så att det blir mer googlingsbart.
Citat:
Jag är en kille vid namn x som ursprungligen kommer från x men är nu
bosatt i x sedan fem år tillbaka. Jag såg er annons på x och blev genast
intresserad då jag har ett stort intresse för både service och försäljning. Men jag drogs även
till faktumet att ni verkar vara ett väldigt seriöst företag med en vinnarattityd som jag återspeglar i
mig själv.
Den främsta anledningen till varför jag söker det här jobbet är för att jag insett att
försäljning är något som jag verkligen brinner för. Även fast att jag inte har någon erfarenhet
inom branschen så vet jag att jag vore perfekt för den här tjänsten. Dels för att jag som person
är övertalande när det väl behövs och är även en skicklig talare samt lyssnare med en tydlig
röst. Är dessutom väldigt serviceinriktad av mig och detta kom jag underfund med under den tid
då jag arbetade som servitör. Att vara just serviceinriktad och hålla en trevlig och god ton vet jag
är något som är essentiellt för att lyckas inom försäljning, därför blir jag också ett starkt hjul som
driver både företaget och försäljningen framåt.
Jag inser också att nyckeln till att lyckas inom försäljning är att vara entusiastisk och alltid ha en
positiv attityd oavsett vad. Utöver detta är jag medveten om att ett varierat och intressant tonläge
är väldigt viktigt när man säljer. Många säljare gör felet i att ha en oengagerad och monoton röst,
det felet gör inte jag. Genom att låta entusiastisk och positiv och tillsammans med väl valda ord,
framstår man som en seriös säljare som vet vad man talar om vilket resulterar i att kunden litar
på företaget, säljaren och älskar produkten.
Ni nämnde också att man bör ha en förmåga att kunna jobba i team. Detta är något som jag inte
alls har några problem med utan snarare ser positivt till då det enligt mig bidrar det till ett mer
trevligt arbetsklimat där man tillsammans peppar varandra vilket i sin tur bidrar till att maximera
försäljningen.
Jag vet att denna tjänst passar mig eftersom jag, precis som ni på X, är målmedveten.
Detta driver mig till att aldrig bara nöja mig med låga resultat och att alltid sträva framåt. Jag
kommer aldrig nöja mig utan kommer ständigt sträva efter att sälja så mycket som bara möjligt.
Jag har ett motto som lyder; ”Om något ska göras, så ska det göras på rätt sätt”. Jag kommer
erbjuda er på X och era kunder både det bästa av mig själv och en ypperlig service
till era kunder.
Med vänliga hälsningar
Ett bra skrivet brev, men jag noterar att du bara lägger fram ett bevis för allt du påstår i form av ditt tidigare servitörsjobb. Det skulle aldrig gå att erhålla kvalificerat arbete utan kontakter med detta brev.