Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Alright, får kika igenom dom!
Anser du att jag behöver göra om cvt hela, eller ska jag bara ta "grunder" ifrån dom du länkade till?
Känner att dom två länkar till, ändå tar upp rätt onödiga saker. Varför ange att man är svensk och civilstånd på det? Känns bara onödigt och dumt.
I grund och botten tycker jag ditt CV är helt OK, det behöver bara slipas lite på.
Att du är svensk är kanske inte så intressant om du söker till något mindre företag i Sverige och heter Joakim, nej. Men söker man till ett multinationellt företag eller till och med till ett jobb utomlands är det desto intressantare.
Civilstånd tycker jag ändå är rätt viktigt, och kan slå åt båda håll. Ett företag kanske prioriterar någon som har ett samboförhållande med barn, då den personen sannolikt inte helt plötsligt kommer att komma på idén att dra till Thailand i sex månader med killkompisarna och festa. Men de kan lika gärna prioritera singelkillen som inte har någon flickvän han vill skynda hem till varje kväll, utan kanske kan tänka sig att jobba lite övertid kvällstid om så behövs. Så civilstånd tycker jag att du ska ha med.