• 1
  • 2
2009-01-11, 16:37
Medlem
Arch_Angels avatar
har rätt mycket kakel i mitt badrum & gillar ha det rent omkring mej men det fastnar mycket skit mellan kakel-bitarna å blir gul/svart. nu använder jag PreFekt å sånna där gula "kuddar" som är gröna på ovansidan med skrubbyta å det går som inte bort. har även testat nå mr.muskle badrum som var nå skum & nå hemma produkter som tipsats om i tv å i kärring tidningar men inte blivit nöjd. behöver nått tips om vad ni använder
Citera
2009-01-11, 17:03
Medlem
micaeles avatar
Har du provat det där CillitBang eller vad det heter, som visas på tv? Reklamen påstår att det är det bästa som hänt världen sedan skivat bröd.
Citera
2009-01-11, 17:07
Medlem
Spritbränsle (sånt som man har i campingkök) fungerar utmärkt. (Står till och med på flaskan) Jag har testat massor med produkter - även detta cillitbangskiten - och det som absolut fungerar bäst enligt mig är spribränslet. Bara att ha lite sprit på ett papper och gnugga bort skiten, hur bra som helst. Billigt också.
Citera
2009-01-11, 17:43
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Spritbränsle (sånt som man har i campingkök) fungerar utmärkt. (Står till och med på flaskan) Jag har testat massor med produkter - även detta cillitbangskiten - och det som absolut fungerar bäst enligt mig är spribränslet. Bara att ha lite sprit på ett papper och gnugga bort skiten, hur bra som helst. Billigt också.

- luktar det inte jävligt mycket ??? spelar ingen roll men bra att veta.
- Finns det på ica maxi/OBS stormarknad ???
Citera
2009-01-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
- luktar det inte jävligt mycket ??? spelar ingen roll men bra att veta.
- Finns det på ica maxi/OBS stormarknad ???

Det luktar lite sprit just under rengöring, men det dusntar ju direkt. >Luktfritt efter 1 minut.

Japp, det finns bland tändvätska, t-röd osv
Citera
2009-01-11, 17:51
Medlem
http://www.jakt-trofe.com/webbutik/i...le_400x400.jpg

Citat:
Spritbränslet kan även användas som rengöringsmedel till fönster, speglar, och kakel samt desinfektion av sanitetsporslin

1 liter kostar 49:- (min flaska är tydligen inköpt på Teamsportia) Antar att dom säljer det som tillbehör till spritköken.
Senast redigerad av supersnut 2009-01-11 kl. 17:53.
Citera
2009-01-11, 17:53
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Det luktar lite sprit just under rengöring, men det dusntar ju direkt. >Luktfritt efter 1 minut.

Japp, det finns bland tändvätska, t-röd osv

okej, tackar för svaret. ger betyg efter jag testat
Citera
2009-01-11, 18:03
Medlem
Snurrens avatar
Vim skurcreme och en tandborste.
Citera
2009-01-11, 18:17
Bannlyst
jag brukar köra med scumbuster och badrums-rengöringsspray.

Men jag läste att det som rekommenderas är "surt" rengöringsmedel. Vad det nu kan vara. Det stod också "ett speciellt rengöringsmedel att köpa hos din kakelhandlare!"
Citera
2009-01-11, 18:31
Medlem
Fernet77s avatar
Grönsåpa i vatten. Gnugga ett par gånger med en nagelborste. Shiny!
Citera
2009-01-11, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet77
Grönsåpa i vatten. Gnugga ett par gånger med en nagelborste. Shiny!
Vet du vilket märke?
Och Klorin finns ju inte längre, men vad heter flaskan som tog över efter Klorin? Ngn som vet?
Citera
2009-01-11, 18:54
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Vet du vilket märke?
Och Klorin finns ju inte längre, men vad heter flaskan som tog över efter Klorin? Ngn som vet?

jo nog finns klorin. jag köpte det på konsum förra veckan. en blå flaska, perfekt i handfatet tillsammans med en sån där sugkopp pinne.

tror dock klorin kan bli lite jobbigt att använda mellan kaklet. luktar starkt som fan. får nog ha nånting för näsan då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in