• 1
  • 2
2009-01-10, 18:05
Medlem
blunttimes avatar
Som sakt, har en bär bar dator som jag glömt bort inloggningen till. vad ska jag göra vill hällst inte formatera om den
Citera
2009-01-10, 18:18
Medlem
Ha Ha Ha

Glömt? Det var det roligaste, säkert inte snott?

Kolla google,din glömska människa
Citera
2009-01-10, 18:33
Medlem
dobbelinas avatar
Prova clicka Ctrl+Alt+Del 2 gånger vid inloggningsbilden

Skriv in användarnamnet Administrator utan lösenord
och se om du kommer in.
(Funkar inte om du har satt eller glömt bort lösen för admin kontot)
Citera
2009-01-10, 20:18
Medlem
Jag har ett liknande problem:

Jag har formaterat om disken och installerat xp på nytt.

Efter installationen så kommer jag till inloggningssidan och dom ber mig att ange lösenord för "supersnut" eller "GÄST".

Jag har inte angett något lösen under installationen och disken är ju formaterad. (Hade inget lösen INNAN detta heller)

Jag har testat att trycka Ctrl - ALT - Del två ggr och angett "administrator" men det fungerar inte.

Jag har haft en del strul med ominstallationen och även formateringen, men senaste gången nu så verkade allt fungera bra, förutom detta dilemma då. Dom andra tre eller fyra gångerna denna vecka jag formaterat och installerat xp har jag inte blivit tillfrågad om lösenord... (Men det har varit andra bekymmer som gjort att jag gjrt om allt igen...)

Vad ska jag göra? Suck...
Citera
2009-01-10, 20:24
Medlem
SSHs avatar
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/
Citera
2009-01-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillNani
Ha Ha Ha

Glömt? Det var det roligaste, säkert inte snott?

Kolla google,din glömska människa

Om den vore stulen skulle han väl lika gärna kunna formatera om den.....??
Citera
2009-01-10, 20:32
Medlem
Skulle det hjälpa mig om jag kunde starta datorn i felsäkert läge?

Som det är nu kan jag inte det, när jag trycker på F8 eller F12 händer ingenting vid uppstart av datorn. Är inte det märkligt?

HUR gör jag för att starta datorn i felsäkert läge och hur beter jag mig sedan för att plocka bort att man ska ange lösen vid inloggning? (Jag BEHÖVER ingen inloggning, vet inte varför det blivit så nu, hur tar jag bort inloggningen?)

HELP!
Citera
2009-01-10, 20:39
Medlem
Om jag anger ett lösen (eller bara trycker på ENTER) så får jag detta meddelande:

"Du kan inte loggas in på grund av följande fel:

Den angivna domänen finns inte eller kunde inte kontaktas

Försök igen eller kontakta systemadministratören"

Klickar jag då på OK (som är enda alternativet) återgår datorn till inloggningssidan.

Snart formaterar jag skiten igen, installerar xp återigen, fungerar det inte då så kommer jag att slänga ut skiten genom fönstret för att på måndag köpa en Mac. Jag utlovar bildbevis! Hjälp mig nu, snälla!!!
Citera
2009-01-10, 20:45
Medlem
hottentotts avatar
tycker du ska klicka på länken som ssh klistrade ut
Citera
2009-01-10, 20:49
Medlem
antonstds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Snart formaterar jag skiten igen, installerar xp återigen, fungerar det inte då så kommer jag att slänga ut skiten genom fönstret för att på måndag köpa en Mac. Jag utlovar bildbevis! Hjälp mig nu, snälla!!!

En söndrig dator är säkert kul att kolla på, nästan så jag inte skulle hjälpa dig :P

Men ta och ladda ner erd commander från valfri torrent-sida och bränn ut och bota upp på skivan för att återställa lösenordet.
Citera
2009-01-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
tycker du ska klicka på länken som ssh klistrade ut

Jo, jag har gjort det. Det känns omständigare för mig att bränna och installera det som länken anger än att göra om min xp-installation igen (Disken är ju ändå formaterad så jag tappar ju inga filer)

Trodde att det fanns enklare sätt eller att någon kände igen mitt problem då jag verkligen inte angett några lösen och dom andra installationerna funkat bra.

Fattar heller inte hur jag startar i felsäkert läge och det hjälper länken mig inte med.

Ja, ja, jag börjar om på nytt nu.
Citera
2009-01-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd
En söndrig dator är säkert kul att kolla på, nästan så jag inte skulle hjälpa dig :P

Men ta och ladda ner erd commander från valfri torrent-sida och bränn ut och bota upp på skivan för att återställa lösenordet.

Ska testa.

tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här