Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Mina fördomar är att schäferägare är helt fanatiska gällande deras hund och att de menar att endast schäfer duger, även om det är hundvärldens mest sönderavlade ras.
Gäller inte det bara den svenska varianten av schäfer? Jag har förstått det som att det är bara svenskar (de som tävlar med hundar) som anser att en missbildad schäfer med sluttande bak är snygg (därför får fler och fler svenska schäfrar höftfel)
Jag hade orealistisk respekt för hundar innan jag verkligen levde med en. Då förstod jag ganska snabbt att en hund kräver disiplin och att de inte är farliga. Jag tror på fullt allvar att en hund känner när man är rädd och försöker dominera då.
Jag levde ihop med en tjej som hade schäfer för en massa herrans år sen och då blev jag präglad på schäfer. Om jag skulle skaffa hund så måste det vara schäfer, jag vet inte varför. Någon gnälligare hund finns väl inte och den kräver som sagt mycket stimulans, men varje gång jag ser en schäfer så smälter jag innombords och får värsta hundfebern.