Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-10, 10:25
  #1
Medlem
Hej! Häromdagen kom det upp en ruta med information om att det finns nya uppdateringar för min dator. Glad i hågen klickade jag på rutan och uppdateringarna startade. Sen tror jag jag stängde av datorn och sen när jag satt på datorn igen så går den inte igång. Det kommer upp en svart ruta med vit text med information om att datorn måste repareras och att jag ska sätta in installations-cd för Windows Vista. Någon sådan har jag inte (kanske har jag slängt den, kommer ej ihåg) och att köpa en ny kostar ca 2000 kr. Så mycket vill jag inte betala. Har någon av er något tips om hur jag ska gå till väga här? Jag har dokument och bilder på datorn som jag helst vill ha kvar. Det är en Acer, kan man lämna in den nånstans för reparation eller vad ska jag göra?
Tack på förhand!
Avatare
Citera
2009-01-10, 13:15
  #2
Medlem
BSGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avatare
Hej! Häromdagen kom det upp en ruta med information om att det finns nya uppdateringar för min dator. Glad i hågen klickade jag på rutan och uppdateringarna startade. Sen tror jag jag stängde av datorn och sen när jag satt på datorn igen så går den inte igång. Det kommer upp en svart ruta med vit text med information om att datorn måste repareras och att jag ska sätta in installations-cd för Windows Vista. Någon sådan har jag inte (kanske har jag slängt den, kommer ej ihåg) och att köpa en ny kostar ca 2000 kr. Så mycket vill jag inte betala. Har någon av er något tips om hur jag ska gå till väga här? Jag har dokument och bilder på datorn som jag helst vill ha kvar. Det är en Acer, kan man lämna in den nånstans för reparation eller vad ska jag göra?
Tack på förhand!
Avatare

Du får ingen CD med när du köper en vista utan den bränner du själv via datorn nu är det bästa sättet att gå till nån av dina kompisar med samma system som dig och bränna en CD... Och annars köp förfan inte en CD för 2000KR
Citera
2009-01-11, 13:39
  #3
Medlem
Tack för ditt svar! Jag har en kompis som har vista, men hur gör jag för att bränna av hans vistasystem? Sorry jag är ruskigt oteknisk...
Citera
2009-01-11, 13:51
  #4
Medlem
ivanrebroffs avatar
"What retailers will not tell you is that vista WILL make recovery disc. Go to the window icon, all programs, pc help and tools and recovery disc creation, it will only allow you to create these disc one time, make sure you have 2 dvds to do it with, anything else will take more disc and longer time."

Har jag stulit från någon annan sida Hoppas det är till någon hjälp
Citera
2009-01-11, 13:53
  #5
Medlem
hasenfrasens avatar
Kika lite i manulen. Skapa återställningsskiva/recovery disk. Finns med som ett menyalternativ om datorn inte kom med återställningsskivor.
Citera
2009-01-12, 20:22
  #6
Medlem
Tack!!

Tack alla snälla för svar! Jag tror jag fixar det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback