Stig Stand r lika upphetsande som det r att se Anja gra "slen".
S hr kan en typisk Stig Strand dnga se ut: "Liiiiiiiinjen....hon hller liiiinjen bra......lite fr lengt uuuuuuetanfr.....liinjen"
Dessutom s uttalar han sig alltid om det gr fort eller inte strax efter en viss port. D.v.s han klockar sjlv vid en viss port strax innan mellantid eller mlgng.
Jag vidhller att Bjrn Fagerlind r urusel. Han ger intrycket av att inte vara det minsta intresserad av utfrskning, utan endast av hur svenska idrottare placerar sig. Han har t o m slutat frska dlja sin gldje nr ngon utlndsk kare misslyckas. "(Med illa dold gldje) Oj, dr ker Vonn ut, det betyder ju att Frida Hansdotter behller sin 24:e plats och kan nu bli smst 29:e". Han har sledes den irriterande vanan att efter VARJE kare bertta var samtliga svenska deltagare ligger placeringsmssigt och var de som smst kan sluta, oavsett hur lngt ifrn toppstriden de befinner sig. Hur sedan pallplatserna frdelas bryr han sig inte srdeles mycket om. Fantastisk skidkning frn vem det n m vara frstr han sig tyvrr inte p att kommentera.
Jag instmmer helt och fullt med tombolas trffande beskrivning av Bjrn Fagerlind. Han r en usel kommentator och ljligt fixerad vid de svenska deltagarna, vilket blir tjatigt i lngden och knns som ett hn mot oss som t ex gillar Bode Miller, Marcel Hirscher och Anna Fenninger. Tyvrr r Johan Ejeborg nnu smre och utgr sledes inget serist alternativ.
Dremot r Stig Strand den bsta alpina kommentator som jag knner till och jag r uppriktigt bedrvad ver att han tydligen har slutat. Att SVT-sporten har valt att erstta honom med Anja Prson knns som ett skmt d hon uppenbarligen saknar frmga att uttrycka en enda fullstndig mening p korrekt svenska. Till yttermera elnde lter hon konstant bajsndig s lnge en skidkare befinner sig i banan.
Varfr inte lta Andr Pops och Pernilla Wiberg skta kommentarerna tills vidare? Jag r vertygad om att deras kompetens strcker sig lngre n till att bara vara mysvrdar i studion.
Jag instmmer helt och fullt med
tombolas trffande beskrivning av Bjrn Fagerlind. Han r en
usel kommentator och ljligt fixerad vid de svenska deltagarna, vilket
blir tjatigt i lngden och knns som ett hn mot oss som t ex gillar
Bode Miller, Marcel Hirscher och Anna Fenninger. Tyvrr r Johan Ejeborg
nnu smre och utgr sledes inget serist alternativ.
Dremot r Stig Strand den bsta alpina kommentator som jag
knner till och jag r uppriktigt bedrvad ver att han tydligen har slutat.
Att SVT-sporten har valt att erstta honom med Anja Prson knns
som ett skmt d hon uppenbarligen saknar frmga att uttrycka en enda
fullstndig mening p korrekt svenska. Till yttermera elnde lter hon
konstant bajsndig s lnge en skidkare befinner sig i banan.
Varfr inte lta Andr Pops och Pernilla Wiberg skta
kommentarerna tills vidare? Jag r vertygad om att deras kompetens
strcker sig lngre n till att bara vara mysvrdar i studion.
Jaja hata lite mera medans du nd r igng. Anvndande av ord som
"bajsndig" gr att det blir svrt att ta ditt inlgg p allvar utan det knns
som om du endast okonstruktivt vill klanka ner p Anja av diverse
anledningar som inte har med hennes kommenterande att gra.
Kort och gott du r en pajas som inte gr att ta p allvar.
Ditt sgande av Fagerlind frstrker det intrycket,
Anja r mycket kunnig, betydlig rappare i tanken n Stig Strand som
endast slnger sig med "det gr fort". Vid mellantiden s visar det sig att det
inte alls gr srskilt fort = rid ner fr Strand. En experts uppgift r INTE
att tala om huruvida det gr fort fr det r visar sig vid mellantiderna.
En experts uppgift r att just vara en expert p teknik, att tala om
fr tittaren hur karen ker och etc.
Av samma anledning som det gr Stig Strand till en usel kommentator s gr
det Anja till en bra kommentator. Hon bryr sig inte s mycket att kommentera
huruvida det gr forta utan kommenterar det som hnder. karens linje,
karens teknik och allmnna kstil.
Fagerlind fokuserar naturligtvis p de Svenska karna eftersom han jobbar
fr Sveriges television. Vill du ha kommentator som fokuserar p ett annat
lands kare s fr du kolla p en annan kanal.
Jag tycker Fagerlind r lika dan. Kommenterar uppenbara saker s som grn skylt m.m. Sger en sak och ndrar sig nr inte Anja hller med. Tycker han var riktigt dlig under VM nu. Han brukar annars vara vldigt bra. Anja tycker jag r en bra kommentator med koll p lget, ser saker man sjlv missar.
Senast redigerad av M0ngot 2015-02-16 kl. 13:11.
Jag tycker Fagerlind r lika dan. Kommenterar uppenbara saker s som grn skylt m.m. Sger en sak och ndrar sig nr inte Anja hller med. Tycker han var riktigt dlig under VM nu. Han brukar annars vara vldigt bra. Anja tycker jag r en bra kommentator med koll p lget, ser saker man sjlv missar.
Jag respekterar Anja som skidkare och alla prestationer hon gjort men ngon vidare kommentator r hon inte enligt mig. Jag vet inte hur mnga gnger hon sagt att ngon ker bra eller dligt och sedan visar det sig vid mellantiden att hon haft helt fel. Dessutom kr hon med exakt samma fraser hela tiden. Stig Strand var bra mycket mera kunnig och var nsta hundraprocentig i sina analyser
Helt obegripligt att inte SVT behll honom. Klart bsta kommentatorn i alpint, en av de bsta expertkommentatorerna i sport verhuvudtaget tycker jag.
Anja Prson r riktigt dlig som kommentator, typiskt exempel p en bra idrottare som inte riktigt blev lika bra som kommentator. Jag gillar dock att hon kallar damerna fr brudar och herrarna fr pojkar
Jag gillar Anja fr att hon tillhr AC ln och r en framgngsrik idrottare.
Som kommentator r hon en svr plga. Lter - som redan sagts - skitndig. Hellre Stenmark tamejfan!
Helt obegripligt att inte SVT behll honom. Klart bsta kommentatorn i alpint, en av de bsta expertkommentatorerna i sport verhuvudtaget tycker jag.
Strand lter lite ledsen som expert i Eurosport. Men r fortfarande vldigt bra. Han och frre utfrskarkollegan Mats Ericson var utmrkta kommentatorer vid slalomen i gr.
Jag har ingen koll p Prsons kompetens rrande vad en kan tyda ur hennes stnanden, eller ngra andra kommentatorer fr den delen.
Frgan r; ifall vi hade crowdfundat en talpedagog till henne, hade hon d verkligen tagit en plats p denna lista?
Senast redigerad av Harpy 2015-03-05 kl. 21:35.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!