2009-01-09, 21:41
Medlem
Någon snäll själ som kan hjälpa en som är helt lost ;-)

anv'nder firefox och vill öppna en jsp fil,men vad jag än använder för program kommer det bara fram en massa oläsabara siffror ....vad kan jag öppna denna fil med för att läsa den??

tack på förhand
Citera
2009-01-09, 22:20
Medlem
st0ckiss avatar
JSP filer är ett javascript. Vad är det för fil du vill öppna? Var har du fått den ifrån?
Citera
2009-01-09, 22:24
Medlem
ja herregud inte vet jag...jsp fil står det. Jag har fått den från ett företag, där jaghar tagit ett lån och dom skickar en länk till min mobil och den länken är en jsp fil som jag inte kan läsa...eller i vart fall bara kan läsa delar av och jag måste kunna läsa hela dokumentet. Hehe jag är helt losssst...jag vet;-)
Citera
2009-01-09, 22:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicki57
ja herregud inte vet jag...jsp fil står det. Jag har fått den från ett företag, där jaghar tagit ett lån och dom skickar en länk till min mobil och den länken är en jsp fil som jag inte kan läsa...eller i vart fall bara kan läsa delar av och jag måste kunna läsa hela dokumentet. Hehe jag är helt losssst...jag vet;-)

Hmm... Om du provar att ladda ner filen till datorn och öppnar den med Anteckningar, funkar det då?
Citera
2009-01-09, 22:29
Medlem
Nej och jag tror jag har provat i alla upptänkliga program som jag har på datorn...och den som fått till det bäst har enbart visat delar av hela skriften och resten är bara en massa x0 och annat underligt
Citera
2009-01-09, 22:33
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Nej och jag tror jag har provat i alla upptänkliga program som jag har på datorn...och den som fått till det bäst har enbart visat delar av hela skriften och resten är bara en massa x0 och annat underligt

Mysko att banken skickar ut en sån fil.
Kolla mitt pm till dig, kan kanske hjälpa dig.
Citera
2009-01-09, 22:37
Medlem
Deerays avatar
.JSP är ett serverspråk och kan bara öppnas genom en server som kan "köra" JSP, vilket i detta fall är din banks server. Du måste ha fått en hel adress du måste skriva in i din webbläsare.

OT: JSP står för Java Server Pages som är utvecklat av Sun.
Citera
2009-01-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
JSP filer är ett javascript.
Nja, "Java Server Pages" står det för, och det är något helt annat än Javascript.

Citat:
Någon snäll själ som kan hjälpa en som är helt lost ;-)
Du ska surfa till den adressen med din webbläsare, typ (http://blabla.se/sida.jsp) Om du får tillbaka rappakalja så är det Javaprogrammet på serven som inte genererar rätt output och problemet ligger inte hos dig.

[Edit]Lite sen[/Edit]
Citera
2009-01-09, 22:39
Medlem
st0ckiss avatar
[quote=DivisionByZero]Nja, "Java Server Pages" står det för, och det är något helt annat än Javascript.

Ja du har så rätt i det, fel av mig
Citera
2010-03-10, 00:25
Medlem
hajhajs avatar
jag öppnar .jsp-filer med acrobat reader på min mac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in