Citat:
Ursprungligen postat av Combat
Antar att TS är en ung människa. För jag kan bara säga välkommen till verkligheten!
Sen måste jag fråga TS. Varför söker du jobb på ett telemarketingbolag? Telemarketing är ju känt över hela världen att det är ett smutsigt jobb.
Skönt nog så hade du bollar att i alla fall inte fortsätta jobba fär. Den där Silfwer-mannen hade lätt fått smaka på en höger av mig.
Ska jag tacka för att du välkomnar mig till "verkligheten"? Jag måste säga att jag tycker synd om dig ifall jobbet du går till på morgonen på något sätt liknar Bokningsservice i Sverige AB. Det går ta mig fan emot FNs konventioner om mänskliga rättigheter. Om din "verklighet" ser ut som Silfwerswärds vill jag inte ha med den att göra. Alls.
Att jag sökte TM-jobb den våren berodde på att jag kände till den branschen eftersom jag extraknäckt med dylikt trams under gymnasiet. Därför trodde jag också att jag på ett ungefär åtminstone skulle veta vad jag gav mig in på när jag knackade på dörren till det ruffiga skjul som dolde Bokningsservice i Sverige AB:s kontorslandskap innanför sina cementblock till väggar.
När jag skrev den här texten var jag verkligen desperat på jobb, för det var verkligen en krisig period både för mig, antagligen dig också, men framförallt för Sverige. Det var i princip omöjligt att få jobb trots utbildning (akademiker slogs med socialfall om diskplockarjobb). Men, precis som jag skrivit tidigare, kommer jag
aldrig att bli så pass desperat att jag tar anställning hos någon som Silfwersvärd. Så pass mycket stolthet har jag i kroppen.
EDIT: Nu läser jag på universitet och extraknäcker med annat vid sidan om studierna.