Citat:
Ursprungligen postat av missW
Nu har det gått ca ett år sedan föregående inlägg och ca fyra sedan den ursprungliga välskrivna berättelsen.
Jag tänker ge er en smärre uppdatering på hur Silfwersvärd idag agerar gentemot sina anställda;
Jag har nu varit anställd i hans företag, Cs Bokningsservice i Sverige AB, i ca 2,5 månader, dock endast arbetat heltid under en månads tid eftersom jag befann mig utomlands i fem veckor endast två veckor efter att jag börjat där.
När vi pratade om att Silfwersvärd ville anställa mig berättade jag för honom att jag i februari skulle göra en resa på två veckor, vilket jag trodde skulle leda till att han inte ville börja en anställning med att denne åker iväg från jobbet i två veckor men, mina kära vänner, det hade Silfwersvärd inga som helst problem med, vilket gjorde mig förvånad, då jag tror att jag plötsligt skulle blivit väldigt oattraktiv för andra arbetsgivare.
Mina två veckors semester blev fem- eftersom jag utav personliga skäl valde att stanna tre veckor extra. Jag var, när jag mailade till Silfwersvärd från utlandet och förklarade detta, beredd på att min anställning hos denne man skulle ryka och han svarade med att detta givetvis inte var okej och att vi skulle prata om det när jag kom hem.
När jag slutligen kom hem beredde jag mig på ett avskedssamtal med min chef- men så blev det inte. Jag förklarade min situation för honom och att jag förstod varför han inte skulle vilja ha kvar mig som anställd men han svarade att han, not: endast för jag presterat så bra under de två veckor jag jobbat för honom, fick behålla jobbet. En sten lyftes ifrån mina axlar.
Nu var det ca tre veckor sedan jag kom hem och har jobbat heltid sedan dess. Jag jobbar hemifrån i ett bokningssystem som fungerar utmärkt. Har jag frågor mailar jag Silfwersvärd och han svarar alltid direkt. Det jag har märkt dock, är att han ibland kan låta otrevlig när jag pratar med honom men jag har trott att det endast berott på att han alltid är väldigt stressad (tro mig- stressen skriker igenom telefonen när man pratar med denne man och han är alltid snabb med att lägga på).
På intervjun satt vi två ned och pratade lugnt och sansat om vad yrket innebär, hur min boendestatus och relationsstatus (antar att han vill veta om jag kommer bli gravid inom det närmsta året) och hur jag kommer att arbeta. Silfwersvärd gav mig ett väldigt seriöst intryck. Efter detta fick jag, hemifrån, provringa under en timmes tid och han kontaktade mig senare samma dag och meddelade mig att jag, utav fem andra sökande, fått tjänsten.
Om jag mår rassligt en dag förklarar jag detta för honom så att han har en hum om varför jag eventuellt ej bokar in så många möten men då säger han endast åt mig att ta resten utav dagen ledigt.
Jag har läst några inlägg om denna Silfwersvärd och jag har kunnat se vissa tendenser till hans (uppenbarliga) gamla beteende och jag kan även meddela er att så inte längre är fallet. Kanske beroende på för många tillsägelser utav auktoriteter, kanske på grund utav för många anställda som tröttnat, kanske för att han fått professionell psykologisk hjälp- vem vet?
Det enda jag vet är att jag faktiskt trivs med honom som min chef och jag tycker att han i nuläget verkar ha mer respekt gentemot sina anställda jämfört med vad jag tidigare läst.
Tja, se där ja! Även idioter kan hitta Jesus, eller vad säger man?

Jag har dock svårt att tro fullt ut på det du skriver, med tanke på att jag faktiskt träffat karln.
Kommer aldrig någonsin att sätta min fot på Bokningsservice i Sverige AB av just de skäl som jag angav i TS.
Kul att få en uppdatering hursomhelst!
Får man fråga vad du drar in för lön under denne lysande chefs ledning?