• 1
  • 2
2009-01-09, 17:28
Medlem
Gautamas avatar
I alla filmer och TV-program där det förekommer surfare, så poträtteras de alltid som väldigt coola, vältränade och snygga. Ofta brukar de cannabis på kvällarna, och surfar hela dagarna (med bräda, inte mus). Självklart dyker det upp mycket frågor.

Finns denna stereootyp i verkligheten? I så fall var? Om inte, vem uppfann stereotypen?
Blir man vältränad av att surfa?
Har dom inget jobb? Vad lever dom av?
Finns det fula surfare?
Senast redigerad av Gautama 2009-01-09 kl. 17:48.
Citera
2009-01-09, 17:38
Medlem
despots avatar
Jag har inga svar, utan bara gissningar

tror att det säkert finns riktiga "surfare", på ställen där solen lyser året runt och vågorna är höga, Australien eller kanske Florida måntro?
Kan tänka mig att surfare ofta är "macho-killen", dvs vältränad, och på sin semester steker han på stranden med brädan i hand. Eller så jobbar han på nåt soft arbete med sköna tider som tillåter honom att surfa när det är som bäst
Citera
2009-01-09, 17:41
Medlem
Quasys avatar
det är ju bara en bild som gjorts av media Surfare är precis som alla andra människor och kan också se ut som troll. Att surfa tror jag inte heller är så ansträngade så speciellt vältränade borde de inte heller vara.
Citera
2009-01-09, 18:00
Medlem
BeBBaNThaKinGs avatar
haha seriöst du titta för mycket på film/TV.... klart som fan att de finns surfare som är feta och har jobb
Citera
2009-01-09, 18:32
Medlem
Argones avatar
Mjo, media bild. Tex som att cowboys hade "dueller" där den som drog vapnet snabbast vann.. knappast. Vände du dig om blev du skuten i ryggen haha..
Citera
2009-01-09, 18:32
Medlem
jumpcuts avatar
Alla high school elever ar mellan 20-35 ocksa, sa har de fullt utvecklad skaggvaxt eller fylliga nassar, svallande muskler och har aldrig problem med hyn om det inte ar viktigt for storyn, glom inte det.
Citera
2009-01-09, 18:52
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Surfare i Australien finns i alla färger och former, men ska man generalisera lite kan man säga
* Skäggstubb
* Långt hår (vilket är jävligt opraktiskt när man surfar)
* Slackers
* Sällan speciellt vältränade (tvärt emot vad många tror)
* Sköna lirare (konstant stenade)
* Slapp klädstil (flip-flops eller sanuk-skor)

Jag hade ett riktigt orginal i min klass första terminen i oz. Han hade långt hår och alltid några dagars skäggstubb. Lite halvflummig, men samtidigt väldigt klipsk. Han hade alltid stenkoll på var det var bra vågor och drog iväg så fort han fick chansen. Jäkligt trevlig snubbe för övrigt.
Citera
2009-01-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Alla high school elever ar mellan 20-35 ocksa, sa har de fullt utvecklad skaggvaxt eller fylliga nassar, svallande muskler och har aldrig problem med hyn om det inte ar viktigt for storyn, glom inte det.

Haha lysande, det är verkligen så. Ser alltid ut som rena clearasil-reklamens efterbilder i High School-filmer. Inte ens de feta eller nördiga brukar ju ha finnar.
Citera
2009-01-10, 22:16
Medlem
frosses avatar
Det är ju allmänt känt att Australiens demografi är uppbyggd på våldtäktsmän, brottslingar och slavar som kände att endogami är det enda sättet att bibehålla och föra vidare de felande gener, den låga intelligensnivån och avsaknaden av moralprinciper för kommande generationer som vid den tiden var rådande. Inte konstigt att dom har 3-dagars stubb och långt otvättat hår.
Citera
2009-01-10, 22:33
Medlem
upplysningsvis är det AP-JOBBIGT att paddla ut till brytet, och paddla får man göra en djävla massa av.

Är man duktig på att surfa så har man paddlat en sjudjävla mycket och då får man en rätt ordentligt tränad överkropp. Inte biceps-maskin-fejja-stor, utan bara djävligt fit.

Sen är det inte fel att vara rätt fit i övrigt när man surfar, som i övrig sport, så Jo, rätt fit är man nog som surfare.
Citera
2009-01-11, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theseal666
upplysningsvis är det AP-JOBBIGT att paddla ut till brytet, och paddla får man göra en djävla massa av.

Är man duktig på att surfa så har man paddlat en sjudjävla mycket och då får man en rätt ordentligt tränad överkropp. Inte biceps-maskin-fejja-stor, utan bara djävligt fit.

Sen är det inte fel att vara rätt fit i övrigt när man surfar, som i övrig sport, så Jo, rätt fit är man nog som surfare.

Paddla är en slapp version av att simma.
Citera
2009-01-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fralleee
Paddla är en slapp version av att simma.

Förutom att man skall mot höga vågor och dessutom i någon form av hastighet.

Skall du prutta runt framför brudarna på stranden för att du är en cool surfdude-wannabe så är det inte jobbigt, skall du ut till breaket så är det jobbigare... Sen så kräver det en hel del paddling för att bli duktig surfare.

Jag har paddlat som en djävla blåneger och jag suger på surf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in