2009-01-09, 17:12
Medlem
TotenEngels avatar
Nu e jag mäkta upprörd. Har precis varit i affären o på systemet och tänkte att jag ska köpa med mig några burgare hem. Sagt och gjort, jag köpte med mig el maco och el maco kyckling. Tar tuben hem o när jag kommer upp är kartongerna upp och ner och hela kassen e fylld av en massa gegga, dressing,sallad o bröd osv.

Så min fråga är : Är det fler än jag som tycker deras kartonger e vidriga? De hade ju papper förut, nej nu blir det BK från o med nu, de förstår ju iaf att burgare ska lindas in i papper för att behålla form o värme o smak.

Idioter.
Citera
2009-01-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Nu e jag mäkta upprörd. Har precis varit i affären o på systemet och tänkte att jag ska köpa med mig några burgare hem. Sagt och gjort, jag köpte med mig el maco och el maco kyckling. Tar tuben hem o när jag kommer upp är kartongerna upp och ner och hela kassen e fylld av en massa gegga, dressing,sallad o bröd osv.

Så min fråga är : Är det fler än jag som tycker deras kartonger e vidriga? De hade ju papper förut, nej nu blir det BK från o med nu, de förstår ju iaf att burgare ska lindas in i papper för att behålla form o värme o smak.

Idioter.
Aldrig tänkt på det så, men nu när du nämner det så kan jag nog hålla med om att jag hellre kan ta papper ist
Citera
2009-01-09, 17:37
Moderator
Tystnads avatar
Håller med fullständigt!
Måste vara en komplett högskole idiot som kommit på dessa satans kartonger!
Papper runt burgaren är det ultimata
Citera
2009-01-09, 17:40
Medlem
stilltons avatar
Omslaget är väl kanske inte det första jag kommer att tänka på när det gäller kritik mot dessa (ham)burgare.
Citera
2009-01-09, 17:55
Bannlyst
Köpte en hamburgare från McDonalds drive-through häromdagen. Jag som inte besökt restaurangen på flera år blev förvånad då jag såg att hamburgaren låg i en kartong. Spontan fråga som dök upp:

Hur i hela helvetet skall jag äta den utan att alla tillbehör ramlar ut? (detta skötte pappret så fint förr i tiden) McDonalds är väl knappast kända för att ha de mest kompakta burgarna, menar jag.

Jag hade lök och sallad i hela bilen efter den korta färden, och tänker icke gynna de idioterna i framtiden!
Citera
2009-01-09, 22:02
Bannlyst
Lådorna är ju perfekta om man käkar där, lägga pommes i andra sidan.
Citera
2009-01-10, 22:25
Medlem
woofers avatar
Gilliar inte dessa kartonger själv heller. Ber man om ett papper på sidan om eller att till och med få den packad i papper (vi kallar det wrap) så fixar vi det.
Citera
2009-01-10, 22:59
Bannlyst
Hamburgare ska inte vara i kartonger utan vara inslagna i papper
Citera
2009-01-10, 23:20
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Förr hade de ju alla hamburhare inslagna i frigolit-kartonger. Men det minns väl inte ni.

Ja papper är bättre när man ska frakta hem burgarna och även på restaurangen kan jag tycka. Eftersom man då kan hålla pappret runt för att hålla sallad och dressing på plats (precis som med gatukökshamburgarpapperspåsen)

Att lägga pommes fritesen i "locket" på pappkartonger är fruktansvärt mesigt.
Citera
2009-01-10, 23:29
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Förr hade de ju alla hamburhare inslagna i frigolit-kartonger. Men det minns väl inte ni.
Visst körde Clock med det?

Jag har aldrig haft några problem med kartonger , hur är det med klumphänderna egentligen?

~mand
Citera
2009-01-10, 23:36
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man_över_bord
Visst körde Clock med det?

Jag har aldrig haft några problem med kartonger , hur är det med klumphänderna egentligen?

~mand

Ja Clock hade nog också det. Clock hade en Baconburgare med någon dressing som i min mun smakade helt sagolikt.. Helt sagolikt I say

Oavsett vad man har för händer så är vi alla neurosedyn-barn när hamburgarna serveras i kartong
Citera
2009-01-10, 23:43
Medlem
Elfrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Ja papper är bättre när man ska frakta hem burgarna och även på restaurangen kan jag tycka. Eftersom man då kan hålla pappret runt för att hålla sallad och dressing på plats (precis som med gatukökshamburgarpapperspåsen)

Att lägga pommes fritesen i "locket" på pappkartonger är fruktansvärt mesigt.

Visst minns man det. Clock på Sergelgatan var en klassiker förr.
Hur gr Mc Donalds i staterna, är det papper om burgarna där eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in