2009-01-10, 23:45
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Visst minns man det. Clock p Sergelgatan var en klassiker frr.
Hur gr Mc Donalds i staterna, r det papper om burgarna dr eller?

P Wendys var det kartonger vill jag minnas.. men jag minns inte om det var papp eller frigolit.
McDonalds kommer jag inte ihg alls.. hmm.. Mer n att det inte heter "& Company" utan "combo"
Citera
2009-01-11, 12:07
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Ja Clock hade nog ocks det. Clock hade en Baconburgare med ngon dressing som i min mun smakade helt sagolikt.. Helt sagolikt I say

Oavsett vad man har fr hnder s r vi alla neurosedyn-barn nr hamburgarna serveras i kartong

Clock, det var tider det. Minns det bara vagt, fanns en i Hornstull nr jag var parvel nu nr jag tnker efter.. hm, synd att det frsvann.
Citera
2009-01-11, 13:57
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Enligt wikipedia stngdes den sista Clock-restaurangen i Sverige 1999.
Undrar just var den lg.

Vid Varbergs norra infart/avfart frn E6:an (Varberg Rasta) lg iallafall Clock kvar riktigt lnge, kanske r det den?

Nu r det emellertid McDonalds som huserar i de lokalerna.

(Med sina satans kartonger)

Citera
2009-01-11, 14:01
Medlem
Citat:
Frr hade de ju alla hamburhare inslagna i frigolit-kartonger. Men det minns vl inte ni.

Harfr mig frigolitbiten frsvan isammaband med ngon av alla miljtervinnnings skandaler
Citera
2009-01-11, 14:25
Medlem
Tycker att Max r minst lika bra som Clock en gng i tiden var. Burger king r dock bst rent kvalitetsmssigt p sjlva burgarna. McFeast sg grym ut i slutet p ttiotalet med typ toppen av modefrg d. En ceriseljusblgrn frigolitfrpackning som tagen ur Miami Vice.
Citera
2009-01-11, 14:45
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
P Wendys var det kartonger vill jag minnas.. men jag minns inte om det var papp eller frigolit.
McDonalds kommer jag inte ihg alls.. hmm.. Mer n att det inte heter "& Company" utan "combo"

Jag har alltid undrat varfor de anvander "company" i Sverige. Nu har jag inte varit i USA, men jag kan inte minnas att det hetat annat an meal eller menu i nagot annat land jag atit McDonalds i... Heter det bara combo i USA, eller heter det combo meal?

Tankte pa deras "value meal" som jag av nagon anledning kommer ihag fran en dokumentar om McDonalds och Happy Meal...
Citera
2009-01-11, 20:47
Medlem
tyuis avatar
Citat:

Det anvnds bde papper och boxes hr, cheese och dubbel cheese r ju i papperswrapping t.ex medan Big Macen r i en box.
Citera
2009-01-11, 20:56
Bannlyst
Det r s att McDonalds tror att om burgaren ser strre ut, dvs inte nertryckt s gillar fler maten. Bekvmlighet har inget med saken att gra.
Citera
2009-01-11, 21:14
Medlem
Prodelins avatar
Bsta var p 80-talet d McD anvnde frigolitkartonger.
Citera
2009-01-12, 04:13
Medlem
midnighttrains avatar
hade ocks hellre haft alla burgarna pappersinslagna, smidigare d man slipper luta sig ver kartongen nr man ter s man inte ska f klet i knet och sen r det frschare ocks, oftast var det ett tag sedan man tvttade hnderna innan man besker mcdonalds och d minimerar man helst kontakten mellan fingrar och mun (dock s blir det svrt att komma ifrn det helt och hllet i och med pommesena)
Citera
2009-01-12, 04:30
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Det r s att McDonalds tror att om burgaren ser strre ut, dvs inte nertryckt s gillar fler maten. Bekvmlighet har inget med saken att gra.

Jag tycker dom ser mindre, torrare, och smaklsa ut nr dom ligger i kartongen sdr utan papper runt
Citera
2009-01-13, 23:50
Medlem
Hah, hller med till fullo. Dessa kartonger gr mig p nerverna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in