2009-01-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Cordelia klassades inte som barn. (14 år)

Edvardson kom till Auschwitz 1943 vid 14 års ålder. På Auschwitzmuseets hemsida kan man läsa följande:

"Age was one of the principal criteria for selection. As a rule, all children below 16 years of age (from 1944, below 14) and the elderly were sent to die."

http://en.auschwitz.org.pl/h/index.p...1&limitstart=3
Citera
2009-01-16, 06:17
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Ja hur fan gick det till?

Men vänta lite, var inte Stalin och hans nomenklatura judar? Och Churchill och Roosevelt och Eisenhower...

Sen vet ju alla att Tyskland var en aggressiv angripare.

http://se.youtube.com/watch?v=eWFk7fzaRGc

Roosevelt visste det.

Kom ur koman lille vän.

Menar du seriöst att Stalin, Roosevelt, Churchill och Eisenhover förklarade Tyskland krig?

/VV
Citera
2009-01-16, 08:48
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe
Edvardson kom till Auschwitz 1943 vid 14 års ålder.
Fel, hon kom till Teresienstadt 1943, och till Auschwitz 1944. (Så hon var tom 15 år då.)
Citat:
På Auschwitzmuseets hemsida kan man läsa följande:"Age was one of the principal criteria for selection. As a rule, all children below 16 years of age (from 1944, below 14) and the elderly were sent to die."
'As a rule' betyder att det inte alltid måste ha varit på detta vis. Det var ofta hur stark man verkade vara som avgjorde. 'På en höft' var nog det som gällde i detta fall.
Dessutom finns det uppgifter om att en del personer uppmanades av äldre fångar att överdriva sin ålder.
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-01-16 kl. 08:56.
Citera
2009-01-16, 11:10
Medlem
Krim1s avatar
Citat:

Men vänta lite, var inte Stalin och hans nomenklatura judar? Och Churchill och Roosevelt och Eisenhower...

Roosevelt visste det.

Kom ur koman lille vän.

Vad vill du ha sagt? USA ber Tyskland att inte starta krig, vilket ger en respons av hånande skrattsalvor. Resten är ju historia.
Tyskland startade andra världskriget, ingen annan.
Det går lixom inte att på något sätt förneka.
Citera
2009-01-16, 11:13
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1

Du är ny här va?

/VV
Citera
2009-01-16, 11:38
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:

Roosevelt visste det.

Kom ur koman lille vän.

Jag har noterat dina argument. Synnerligen genomtänkta och mogna.
Citera
2009-01-16, 13:26
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Vad vill du ha sagt? USA ber Tyskland att inte starta krig, vilket ger en respons av hånande skrattsalvor. Resten är ju historia.
Tyskland startade andra världskriget, ingen annan.

Trodde du visste att Storbritannien och Frankrike förklarade krig mot Tyskland 1939. Tror det finns angivet i historieböckerna men idag kan man förstås inte vara säker på det.

Du kanske kan hitta en tråd som behandlar ämnet, här avhandlar vi lipjudinnan Cordelia Edvardsons lögner.
Citera
2009-01-16, 13:32
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfingbird_swe
Jag har noterat dina argument. Synnerligen genomtänkta och mogna.

Tycker du ska ackumulera dina potenta oneliners i en egen tråd i egenskap av tanke&åsiktspolis. Finns säkert något rasistisk forum där du kan döma och fördöma alla som inte passar in i din prydligt korrekta utopi. Om du inte har något att tillföra vad trådens ämne är föreslår jag att du helt enkelt kniper käft, verstanden sie?
Citera
2009-01-16, 13:44
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Trodde du visste att Storbritannien och Frankrike förklarade krig mot Tyskland 1939. Tror det finns angivet i historieböckerna men idag kan man förstås inte vara säker på det.

Du kanske kan hitta en tråd som behandlar ämnet, här avhandlar vi lipjudinnan Cordelia Edvardsons lögner.
Så varför skickades hon till koncentrationsläger om det nu var GB och Frankrike som hade förklarat Tyskland krig?
Citera
2009-01-16, 13:59
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Så varför skickades hon till koncentrationsläger om det nu var GB och Frankrike som hade förklarat Tyskland krig?

Jag tror inte han vet vad Judea är.
Citera
2009-01-16, 14:03
Medlem
FritzDaCats avatar
Svara gärna på frågan.
Citera
2009-01-16, 14:06
Medlem
Surfingbird_swes avatar
Citat:
Tycker du ska ackumulera dina potenta oneliners i en egen tråd i egenskap av tanke&åsiktspolis. Finns säkert något rasistisk forum där du kan döma och fördöma alla som inte passar in i din prydligt korrekta utopi. Om du inte har något att tillföra vad trådens ämne är föreslår jag att du helt enkelt kniper käft, verstanden sie?

Jag förstår att du vill att jag ska knipa käft. Det är ett vanligt argument och jag har hört det förr i debatter. Det kommer sällan från någon som själv har något vettigt att framföra.

Ich verstehe sehr gut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in