• 1
  • 2
2009-01-09, 11:45
Medlem
majsbajss avatar
Hejsan.

Jag ska tatuera mig, i heder av min far.
Min far har dött i cancer och jag vill göra en tatoo med hans namn
eller något som farmför han iallafall, inget speciellt, stort etc.

så, kan någon kreativ själv komma med förslag på tatueringar
som framför andra personers namn?

Tack på förhand.
Citera
2009-01-09, 12:01
Medlem
Skruttapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsbajs
Hejsan.

Jag ska tatuera mig, i heder av min far.
Min far har dött i cancer och jag vill göra en tatoo med hans namn
eller något som farmför han iallafall, inget speciellt, stort etc.

så, kan någon kreativ själv komma med förslag på tatueringar
som framför andra personers namn?

Tack på förhand.

Vad tänker du när du tänker på din far förutom det negativa med sjukdomen?

Ett minne? en plats? en sak?
Citera
2009-01-09, 12:17
Medlem
Tazquas avatar
Vad symboliserar din far för dig?
Vad hade han för intressen? Spelade han gitarr så går det ju alltid att köra in på kroppen eller annat.
Citera
2009-01-09, 12:21
Bannlyst
Här är exempel, gillade han tåg så tatuera ett ånglok med din fars namn på tåget. Gillade han bilar tatuera en bil med din fars namn på regskylten.
Citera
2009-01-09, 12:25
Medlem
majsbajss avatar
han hoppade fallskärm, körde rally & bungyjump,, spelade amerikanskfotboll
i yngre dagar.

Han var en typ som säkte spänning.

kanske blir en amerikansk fotbollshjälm med hans namn på?
Citera
2009-01-09, 12:26
Medlem
Förbannads avatar
Avbilda hans gravsten kanske? Kanske krydda den med någon fin text på själva stenen?

Känns som att detta inte är något du ska fråga andra än dig själv. Du känner din far, vad vill DU göra för att hedra honom? Hur kommer han bli ihågkommen?

Tråkigt att höra i alla fall.
Citera
2009-01-09, 12:29
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsbajs
han hoppade fallskärm, körde rally & bungyjump,, spelade amerikanskfotboll
i yngre dagar.

Han var en typ som säkte spänning.

kanske blir en amerikansk fotbollshjälm med hans namn på?
Jag skulle nog hellre satsat på en amerikansk fotboll med hans namn på. Eller kanske en ängel som flyger upp mot himlen med en amerikansk fotboll under armen med namnet ingraverat?

Endast fantasin sätter gränserna.
Citera
2009-01-09, 12:34
Medlem
majsbajss avatar
Vad tror ni med en AF-Hjälm med hans namn skrivet på sidan,
på mitt skulderblad?

eller köra, En banderoll som det står My Hero, sen under ett kors med min
fars initialer?
Citera
2009-01-09, 12:36
Medlem
majsbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Jag skulle nog hellre satsat på en amerikansk fotboll med hans namn på. Eller kanske en ängel som flyger upp mot himlen med en amerikansk fotboll under armen med namnet ingraverat?

Endast fantasin sätter gränserna.
Det låter bra, tack för att du assisterar
Citera
2009-01-09, 13:21
Medlem
Stilnocttomtens avatar
Jag hedrade min far genom en tatuering av Kalle & Hobbe. Det var nämligen den enda tatueringen farsgubben själv sa sig kunna skaffa så när det inte längre var aktuellt för honom gjorde jag den "åt honom".

Poängen är ju att det är väl någonting du själv tycker hedrar din pappa, inte nödvändigtvis någonting som visar allt och alla att "den där killen hedrar sin pappa". För om det är det senare får du väl skriva pappsens namn i pannan.

Är det däremot någonting du gör för din och pappas skull så kan du ju gräva i gömmorna över era egna samtal, likheter, olikheter osv och hitta något som symboliserar honom/er.
Citera
2009-01-11, 15:35
Medlem
Hardcore Junkys avatar
Jag lånar denna tråden lite eftersom min fråga beaktar samma ämne. Jag tänkte skriva in namnet på min morfar, som avled för 10 dagar sedan. Jag tänkte skriva "(Förnamn) (Mellannamn) (Efternamn)" på bröset och sedan 1924-2009 under. Vad tycker ni att man ska välja för font?

Det ska inte vara modernt och tufft men inte heller någon otydlig skrivstil. Jag tänkte att http://www.fonts.com/FindFonts/detail.htm?pid=203813 kanske är lämplig? Den är rätt tydlig men ändå lite gammal i stuket.

Hur mycket tror ni detta kommer att kosta? Jag kommer att göra den på East Street (Östgötagatan) då jag bor precis där.
Citera
2009-01-11, 15:40
Medlem
Tazquas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore Junky
Jag lånar denna tråden lite eftersom min fråga beaktar samma ämne. Jag tänkte skriva in namnet på min morfar, som avled för 10 dagar sedan. Jag tänkte skriva "(Förnamn) (Mellannamn) (Efternamn)" på bröset och sedan 1924-2009 under. Vad tycker ni att man ska välja för font?

Det ska inte vara modernt och tufft men inte heller någon otydlig skrivstil. Jag tänkte att http://www.fonts.com/FindFonts/detail.htm?pid=203813 kanske är lämplig? Den är rätt tydlig men ändå lite gammal i stuket.

Hur mycket tror ni detta kommer att kosta? Jag kommer att göra den på East Street (Östgötagatan) då jag bor precis där.

Om du bor precis där så kan du väl röra på arslet och gå ner och fråga vad det kostar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in