Hon verkar tnda p ideen att kalla mig "Lord" under en rollspelsakt..
Vill helst ha ngot namn fr henne under detta rollspel, engelska eller svenska spelar ingen roll, men kommer fan inte p ngot.. Maid funkar ju men fr grna vara lite porrigare.. Typ, ngot ord fr medeltida eller viktoriansk tjnsteflicka..
Knns det inte en smula styltigt och tillgjort att anvnda engelska titlar p varandra? Jag skulle fredra att kallas Feodalherrn, och fruntimmret skulle jag helt enkelt kalla fr underste eller mjligtvis tjnstehjonet.
Njae... Allts, hela rollspelet kommer isf vara p engelska, vi snackar det hlften av tiden nd med varandra.
Ok, tja jag vet inte riktigt vad man ska klmma till med d, maid och nurse var vl det som anvndes fr att beteckna unga kvinnor som var tjnstefolk hos vlbestllda herrar.
Hittade en sida dr det str lite om tjnstefolk under den Victorianska eran: http://www.ourwardfamily.com/victorian_servants.htm
Vill helst ha ngot namn fr henne under detta rollspel, engelska eller svenska spelar ingen roll, men kommer fan inte p ngot.. Maid funkar ju men fr grna vara lite porrigare.. Typ, ngot ord fr medeltida eller viktoriansk tjnsteflicka..
Ok, tja jag vet inte riktigt vad man ska klmma till med d, maid och nurse var vl det som anvndes fr att beteckna unga kvinnor som var tjnstefolk hos vlbestllda herrar.
Hittade en sida dr det str lite om tjnstefolk under den Victorianska eran: http://www.ourwardfamily.com/victorian_servants.htm
Tackar, intressant lsning om inte annat och tror jag ska ge flickan denna lnken med.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!