Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-01-08, 23:11
Medlem
madisonsmiths avatar
När jag ska logga in på nyinstallerade Spotify står det: "A firewall may be blocking your Internet connection (error 101). Additionally you could try change the currently used proxy settings". Men när jag sedan går in på kontrollpanelen/nätverks- och Internet-inställningar/windows brandväggen står det att den redan är avaktiverad. Är det någon som vet varför det inte fungerar?
Senast redigerad av madisonsmith 2009-01-08 kl. 23:23.
2009-01-09, 02:08
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madisonsmith
När jag ska logga in på nyinstallerade Spotify står det: "A firewall may be blocking your Internet connection (error 101). Additionally you could try change the currently used proxy settings". Men när jag sedan går in på kontrollpanelen/nätverks- och Internet-inställningar/windows brandväggen står det att den redan är avaktiverad. Är det någon som vet varför det inte fungerar?
'Brandvägg i routern kanske?
2009-04-07, 21:21
Medlem
Inte brandväggen...

Jag har precis samma problem, har avaktiverat windows egna brandvägg, och har ingen brandvägg aktiverad i routern...
Antar att problemet ligger i 'proxy settings' då?
2009-04-07, 23:25
Medlem
pezrulezhaakons avatar
madisonsmith och biffen13

Brandvägg i virusprogrammet??
2009-04-07, 23:36
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Brandvägg i virusprogrammet??
Där gör väl ingen brandvägg nytta, den vill ju komma åt så mycket som möjligt.
2009-04-08, 00:03
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Andreasvb

Det är lite olika. Mitt F-secure funkar klart bättre utan windows brandvägg. Det blir konflikter annars.
2009-04-08, 00:09
Medlem
Andreasvbs avatar
F-Secure är ju ett antivirus.
2009-04-08, 00:15
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Andreasvb

jaja.. eller virusätar/dödarprogrammet..... Kanske måste tillägga det så alla förstår....
2009-04-08, 00:21
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
F-Secure är ju ett antivirus.

Går ju att diskutera iofs haft hemska problem med F-Secure, väldigt vanligt att det tex blockerar internet åtkomst för program som Internet Explorer och firefox utan att man gjort något som användare
2009-04-08, 00:23
Medlem
Andreasvbs avatar
Ja, kan man kalla det. Det jag menade var är att du skrev virusprogrammet. Exempel på sådana är MS Blaster, Nimda, CIH, Conficker m.fl.

Och till TS. Vad har du för antivirusprogram/brandvägg?
Om det är Norton, avinstallera det och installera t.ex. ESET Smart Security.

http://getsatisfaction.com/spotify/t..._101_error_117
2009-04-08, 00:38
Medlem
pezrulezhaakons avatar
CoolDude

Om du har de problemen så har du nog inte konfigurerat det ordentligt efter vad du vill. F-secure frågar om du inte specificerat dina inställningar. Jag har kört F-secure i flera år och det är sällan det strular.

Norton däremot får jag krupp av....
2014-12-09, 20:00
Bannlyst
Nu tror jag TS har löst sitt problem, men för framtiden så skriver jag hur man ska göra för att få igång Spotify.

Öppna upp Norton, gå till inställningar, tryck sedan på nätverk, gå till smart brandvägg som finns på vänstra sidan, tryck sedan på konfigurera på programregler och sedan kan du leta upp Spotify för att ta bort blockeringen. Hur lätt som helst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in