2009-01-08, 21:42
Medlem
Har en gammal labtop med Windows XP Professional.
Nr jag startar datorn loggar den in som vanligt p det kontot som finns.
Men nr man vl kommit in s lngt s man ser skrivbordet s kraschar processen "explorer.exe", s man ser varken startmenyn eller ikonerna p skrivbordet, det nda man ser r bakgrundsbilden.

Jag kan fortfarande kra vissa program genom aktivitetshanteraren, men s fort jag frsker starta explorer.exe s kraschar den processen.
Jag hinner se startmenyn och skrivbordsikonerna under ngra hundradelar, men sedan frsvinner de och processen finns inte i listan fr aktiva processer.

Ngon som vet varfr explorer.exe kraschar och vad kan jag gra t det?
Citera
2009-01-08, 21:47
Medlem
prova att installera om XP om inte det funkar gissar jag p att minnet r kasst??

hur gammal r datorn ?
Citera
2009-01-08, 22:05
Medlem
Datorn r 6-7 r gammal, s det r inte den senaste direkt!
Datan har ingen cd-lsare, men kopplade in en extern men av ngon anledning kunde den inte lsa skivan.
Skulle man kunna lgga in filerna som ligger p xp-skivan p ett usb minne och starta datan frn det?
Citera
2009-01-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spattmupp
Datorn r 6-7 r gammal, s det r inte den senaste direkt!
Datan har ingen cd-lsare, men kopplade in en extern men av ngon anledning kunde den inte lsa skivan.
Skulle man kunna lgga in filerna som ligger p xp-skivan p ett usb minne och starta datan frn det?

kan funka?! dock aldrig provat sjlv..testa s fr du se men det verkar som du har fr lite minne i datorn..men jag har ingen aning om vad det r fr hrdvara s det blir lite svrt att svara exakt

edit: Du har vl stllt in i bios att cd ska starta frn den externa cd enheten
Senast redigerad av MaxMartin 2009-01-08 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in